שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

"העיקר שנקדים את פורשה"

מרק רייזמן, האיש מאחורי הראפיד המרשימה של אסטון מרטין, רוצה לראות אותה במהירות על פס הייצור. הוא משווה את אסטון מרטין למדונה, הוא עבד גם על רולס רויס פנטום ויש לו כמה רעיונות לגבי העתיד

כאשר מרק רייזמן, נכנס איתי לראפיד ברור שהוא מתרגש. אחרי הכל זה הפרויקט הראשון שלו באסטון מרטין כראש מחלקת העיצוב. "הגעתי לאסטון במאי 2005, ועוד בדרך במטוס חשבתי על כיוונים חדשים שאני יכול להביא למותג. למשל רעיון כזה. ואז בפגישה הראשונה שלי עם אולריך בז (מנהל המותג, א.ש) הסתבר שגם הוא רוצה אסטון כזו. כך שלמעשה איך שירדתי מהמטוס התחלתי לעבוד עליה". 

 

מאחורי חזות צעירה וחייכנית, מסתתר מומחה עם תעודות ליוקרה בריטית. רייזמן הספיק לעבוד עם ב.מ.וו על עיצוב  לא אחרת מרולס רויס פנטום, והיה אחראי גם לריינג' רובר החדש. כך שלמעט הזמן שבילה עם מרקורי (מותג עממי של פורד), עסק רייזמן ביוקרה ובמיוחד כזו בעלת מבטא בריטי. הראפיד, שמוגדרת עדיין כמכונית תצוגה, נראית נהדר במציאות והרבה יותר טוב מאשר בתמונות. וכאשר אני מתיישב מאחורי ההגה, ומתרשם מסביבת הנהג הנהדרת, היא נראית לי סדרתית למדי.


אסטון מרטין ראפיד. 4 דלתות, 4 מושבים ו-3 שנים נצטרך להתאפק עד שתגיע לייצור. תצלומים: רועי צוקרמן

 

"זאת מכונית תצוגה שנועדה לבדוק את הרעיון של מכונית ספורט עם ארבע מושבים", אומר רייזמן ממשוב הנוסע. "רצינו לבדוק אם הקהל יקבל את הרעיון. ואם נחליט לייצר אותה, היא בנויה כך שלא נצטרך לעבוד קשה מדי. היא מאד מציאותית ומשתמשת בפלטפורמה החדשה של אסטון".

 

נו, אז תוך כמה זמן תוכלו לייצר אותה?

 

"תוך 36 חודשים. אולי קצת פחות. העיקר שנקדים את פורשה פנמרה..."

 

ראפיד היה שם של לגונדה. האם זה מראה על כוונה להחיות את מותג היוקרה הרדום?

 

"לא. ראפיד היה שם של לגונדה אבל הוא מאד התאים לנו, וכשזה נכון זה נכון. יום אחד יהיה נחמד להחיות את לגונדה וזה בוודאי יספק לי יותר עבודה. אבל לא כרגע".

 

ומה פתאום ארבע דלתות באסטון?

 

"נכון שבעשורים האחרונים לא ראינו משהו כזה, אבל לפני מלחמת העולם היו מכוניות של אסטון עם דלתות מאחור. כך שזה לא לגמרי מוזר. שם אמנם היו 'דלתות התאבדות', אבל אנחנו חשבנו שדלתות רגילות מתאימות יותר".


 

עד כמה חשובה הראפיד?

 

"היא מאד חשובה לדעתי, כי היא נותנת פתרון לבעיית המרחב של ה-DB9 ועונה על הצרכים של הלקוחות".

 

נראה כאילו היא יכולה להסתדר גם עם שתי דלתות

 

"נכון, אבל את זה לא נעשה. היא תמיד תהיה עם ארבע דלתות כי ארבעה מושבים צריכים ארבע דלתות".

 

האם המבחר של אסטון יכול לגדול?

 

"כן, בוודאי. לא תראה אצלנו קרוס-אובר או רכב שטח, אבל יש המון כיוונים אחרים לגדול ויש עוד המון פוטנציאל בפלטפורמת ה-VH".

 

אז האם ניתן לדמיין גרסה מוגדלת עוד יותר לראפיד?

 

"כן. (הוא מחייך במסתוריות) זה בהחלט לא דמיוני".


 

כיצד יכול המראה של אסטון מרטין להתפתח?

 

"אני חושב שלאסטון מרטין יש DNA מוגדר וברור מאד. אני אוהב להשוות את אסטון למדונה. בשנות השמונים היא הייתה רלוונטית וגם היום. היא נראית שונה ובכל זאת דומה, ואתה מייד יודע שזו היא. אני לא מתכנן מכונית 'מארק רייזמן' אלא 'אסטון מרטין', והתפקיד שלי הוא לשמור אותה כזו. ולכן יהיו אלמנטים שתמיד יפארו אסטון מרטין כמו הפרופורציות ומרכז הכובד של העיצוב. זה ממשיך לפרטים, כמו המרחק מהגלגל הקדמי לפגוש, כונסי האוויר וקו חלון בצורת מקל הוקי. המתח חייב להישאר". 

 

למרות שרשמית אין החלטה להביא את הראפיד לאולמות התצוגה, מתנדב רייזמן לספר שמרקם העור, העץ שנראה אמיתי ולא מעובד, המתגים הרגישים למגע והמושבים הדקים שמשפרים את המרחב, יגיעו לייצור. וכך גם תא האחסון הגמיש והגג הפנימי שמחליף צבעים ובהירות בלחיצת כפתור. וזה מבחינתי רמז מספיק עבה להשקיע באגרות חוב, מניות ותוכניות חסכון. אחרי הכל, אם היא תיסע כמו שהיא נראית, זה באמת יכול להיות פתרון הולם למשפחה שלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אסטון מרטין ראפיד
צילום: רועי צוקרמן
מארק רייזמן, ראש מחלקת העיצוב באסטון מרטין
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים