שתף קטע נבחר

המלצת הסוכנות הטעתה את הנופשים

"כל אימת שסוכן נסיעות מציע ללקוח חבילת טיול או טיסה, או בית מלון מבלי שבדק אם יש בסיס להצעתו, הוא מעיד על עצמו שהוא סוכן נסיעות רשלן שאינו עומד במבחני תום הלב", פסק השופט שטרסמן לאחר שזוג נסע בהמלצת עובדת "אופיר טורס" לבורגאס שבבולגריה וגילה כי עונת התיירות במקום הסתיימה

"לאן היית נוסעת בעונה זו של השנה?" שאלו בחודש אוקטובר א' ו-ת' את המוקדנית בסוכנות הנסיעות "אופיר טורס", וזו השיבה להם: "לבורגאס שבבולגריה. הייתי שם ומאד נהנתי". זוג הנופשים קיבלו את עצתה, טסו ליעד המומלץ וגילו שעונת התיירות הסתיימה שם שבוע לפני הגעתם.

 

בני הזוג חיפשו חבילת נופש שתאפשר להם לטייל בשעות היום ולבלות בשעות הערב, במקום שוקק חיים והומה תיירים. המוקדנית ב"אופיר טורס" המליצה להם על בורגאס שכן "הייתי שם בסוף עונת התיירות ונהניתי מאד", ואף הפנתה אותם לאתרי אינטרנט כדי שילמדו עוד על המקום. בני הזוג התרשמו בהמהלך בדיקתם כי בורגאס אינה בחירה טובה לבליינים בעונה זו של השנה, אך בשיחת טלפון נוספת שכנעה אותם המוקדנית כי במקום שוררת אווירה תיירותית והם רכשו חבילת נופש שכללה שהות בבית המלון מרידיאן.

 

א' ות' הגיעו באוקטובר 2005 לבורגאס ומצאו עצמם, לדבריהם, בעיר שוממה, ללא תיירים, עם רחובות ריקים ומסעדות ומרכולים סגורים. בבית המלון נאמר להם כי עונת התיירות הסתיימה שבוע לפני הגעתם והתקשו להבין מה הביא אותם למקום. לדבריהם, המלון היה בהליכי פירוק והמתקן היחיד שפעל בו היה קזינו, שם בילו מספר קטן של ישראלים. "היתה לנו הרגשה שאנו חיים במקום השרוי במשטר של עוצר", סיפרו השנים כשנדונה בבית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקווה תביעה לפיצויים בסך 7,000 שקלים שהגישו נגד "אופיר טורס", בגין הטעייה ועוגמת נפש.

 

"כי אני הייתי שם"

 

בבית המשפט טענה א' כי המוקדנית לא אמרה שמדובר בסוף עונת התיירות. המוקדנית, מורן בר-שיר, שהעידה מטעם הנתבעת, אמרה כי ת' שאל אותה לאן היא עצמה הייתה נוסעת והיא השיבה לו, לבורגאס, "כי כל מה שאני אומרת זה סובייקטיבי, כי אני הייתי שם".

 

השופט גבריאל שטרסמן ששמע את טענות הצדדים, החליט לקבל את התביעה בחלקה וחייב את "אופיר טורס" לשלם לכל אחד מהתובעים 2,000 שקלים ועוד 700 שקלים הוצאות משפט. "דבריה של המוקדנית", כתב בנימוקים להחלטתו, "חרגו ממסגרת תום הלב המקובלת בניהול משא ומתן לקראת כריתת חוזה... המוקדנית היתה נוהגת בתום לב לו הטעימה באוזני התובעים כי מדובר בסוף עונת התיירות ובאזור קריר בחודש אוקטובר, וכי סביר להניח שמקומות השעשועים יהיו סגורים. עובדה היא, כטענת התובעים שהנתבעת לא הפריכה אותם, שהבריכה הייתה סגורה ושהעיר הייתה שוממה".

 

בהתייחסו לטענת "אופיר טורס" לפיה סוכן נסיעות אינו אלא מתווך ולא חלה עליו כל אחריות כלפי לקוחות, אמר השופט כי טענה זו שסוכני הנסיעות טוענים אותה חזור וטעון, לה שלא תישמע כאשר העובדות מצדיקות חיובם ברשלנות, או במחדל. "כל אימת שסוכן נסיעות מציע ללקוח חבילת טיול או טיסה, או בית מלון מבלי שבדק אם יש בסיס להצעתו, הוא מעיד על עצמו שהוא סוכן נסיעות רשלן שאינו עומד במבחני תום הלב". (ת"ק 3128/05)

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים