שתף קטע נבחר

 

שירות חדש: בלוגרים יפרשנו בעיתונים

האם התקשורת המסורתית והבלוגים יחיו בשלום יחד? כך נראה, אם יצליח שירות הסינדיקציה החדש, המציע לעיתונים לפרסם פרשנויות של כ-600 בלוגרים מובילים

שירות סינדקציה חדש, שיושק מחר (ג'), יציע לעיתונים לפרסם תמורת תשלום פרשנויות מ-600 יומני רשת (בלוגים), ויטשטש את הגבולות בין תחום הבלוגים החדשותיים לבין התקשורת המסורתית.

 

שירות BlogBurst של חברת Pluck כולל מאמרים ופרשנויות המיועדים לפרסום באתרי חדשות ובמהדורות מודפסות של עיתונים. החברה כבר חתמה על הסכמים עם עיתון הוושינגטון פוסט ועיתונים נוספים בארה"ב. Pluck מתכוונת לעשות בתכנים שימוש חוזר ולהציע אותם לפרסום בספרים ובעיתונים המתפרסמים מחוץ לארה"ב.

 

Pluck מנהלת מגעים עם מו"לים בתחומי נישה עסקיים כמו תעופה וארכיטקטורה.

 

כתיבה תמורת פרסום

 

העיתונים עשויים להרוויח משיתוף הפעולה פרשנויות של בלוגרים מומחים בנושאים להם אין לעיתונים צוות כותבים יעודי: טיולים, נשים, טכנולוגיה, אוכל, בידור וחדשות מקומיות, אמר מנהל Pluck, דייב פאנוס.

 

בתמורה, הוא מוסיף, הבלוגרים יזכו לחשיפה רחבה יותר של דבריהם. הפרסום יביא תנועה גדולה של גולשים לבלוגים שלהם, וכך הם יוכלו להרוויח מפרסומות. "אני חושב שעד סוף השנה, נראה מאות אתרים שישתמשו בתכנים מתוך בלוגים".

 

כל בלוגר יכול לרשום את בלוגו לשירות דרך האתר של BlogBurst. הבלוגים שכבר רשומים עוסקים בתחומים מגוונים כמו טכנולוגיה (הבלוג של Micro Persuasion), מחשבות על הורות ב-Finslippy ואופנת בני נוער - Teen Fashionista.  

 

בלוגרים ועיתונות

 

הצוות של BlogBurst עובר על הבלוגים ועורך אותם בשביל להתאים את התכנים לעיתון, ואנשיו עוסקים בבקרת איכות, נושא שבעבר עמד במוקד המתיחות בין בלוגרים לעיתונאים, אך לרוב התהליך נע בכיוון ההפוך - בלוגרים תיקנו שגיאות של עיתונאים.

 

בשנים האחרונות, גורמים בעיתונות הממסדית הביעו חשש, כי הבלוגים "יגנבו" להם את קהל הקוראים. זאת, כאשר יותר ויותר אנשים פונים לרשת כדי לצרוך חדשות. במקביל, ההכנסות של עיתונים ממודעות נמצאות בסכנה, בגלל שירותי און ליין מקבילים.

 

תפקיד חשוב לבלוגרים

 

בינתיים, בלוגרים מילאו תפקיד חשוב בחשיפת כשלונות של התקשורת הקונבנציונלית. עיתונים מסורתיים, מצידם, הדגישו את היעדר העורכים בבלוגים וערבוב בין דעות לעובדות כסכנה לסיקור חדשותי הוגן.

 

התקשורת חוזרת לאנשים

 

ג'ף ג'ארוויז, לשעבר מבקר התקשורת ב-TV Guide שהפך לבלוגר, אמר שהוא מטיל ספק באפשרות כי הרעיון של סינדיקציה של בלוגים בתשלום יעבוד. עם זאת, לדעתו, העיתונים נוהגים בחוכמה כשהם מפרסמים תכנים של בלוגרים.

 

"הקווים בין התקשורת המסורתית לבין שאר העולם ייטשטשו", הוא אמר, "לא בגלל שבלוגרים מצטרפים לתקשורת, אלא בגלל האפקט ההפוך: התקשורת תרד אל העם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
בקרוב: בלוגרים בעיתון
צילום: איי פי
מומלצים