שתף קטע נבחר
 

לקסוס RX350 - עכשיו זה רשמי

לקראת הנחיתה הכל כך מדוברת של לקסוס, יצאנו לפגוש את ה-RX350 המחודש שאמור להוביל את מכירות המותג בשוק המקומי. פעם ראשונה בלקסוס "שלנו"

שימו לב לנתוני השיווק של לקסוס RX. ראשית, זה כנראה ה-SUV היוקרתי המצליח בעולם, עם למעלה ממיליון יחידות מאז הדור הראשון ב-97'. לקסוס מוכרת ממנו בארה"ב - השוק החשוב ביותר לפלח זה - מספר דומה לכל מתחריו גם יחד. חוץ מזה, מדובר בדגם הנמכר ביותר של לקסוס, מותג היוקרה של טויוטה שנוחת בימים אלה בארץ. מה שהופך אותו מייד ללהיט מיועד באולם היבואן המקומי.


 

סיבה מצוינת כדי לנהוג בו לראשונה תחת מטריית יבואן רשמי, לאחר שכבר נהגנו בשתיים מגרסאותיו בעבר - ה-330 ה"אמריקנית" וה-400 ההיברידית. לעומת השניים האלה, הפעם מדובר גם בדגם אירופי לכל דבר, ולא ברכב שנפל לידינו דרך צינורות הייבוא האישי, היישר מארה"ב. במילים אחרות - קבלו את יריית הפתיחה הרשמית של לקסוס-ישראל.

 

 

התירוץ להשקה

 

הסיבה הרשמית להשקה האירופית בה לקחנו חלק, הייתה מקצה שיפורים שעבר ה-RX לאחרונה. אבל מדובר בעיקר בתירוץ. ההשקה הזו משתלבת מצוין בניסיון המחודש של לקסוס לכבוש את אירופה, לאחר שעשתה כך בארה"ב. הפעם, כך הם מבטיחים, תהיה המתקפה הרבה יותר נכונה ומאורגנת, עם דגמים מתאימים ותוכנית מאד מסודרת.

 

השינוי הבולט שעבר ה-RX ה"אירופי" הוא במנוע V6 חדש בנפח 3.5 ליטר, חזק משמעותית מה-3.0 ליטר ששווק שם בעבר. 276 כ"ס עכשיו, 204 בלבד בעבר. מומנט של 34.9 קג"מ כעת, לעומת 28.9 במנוע הקטן יותר. הבדלים מאד מאד משמעותיים כמובן. בלקסוס גאים בכך שהוא החזק בין המתחרים בנפח דומה - אז מה אם הפער מול מרצדס עומד על ארבעה כ"ס בלבד.


 

לקסוס מבטיחים גם שיפור (נדרש) בתגובות תיבת חמישה ההילוכים האוטומטית, צעד מובן כאשר עומדות מולה מיטב התיבות בעולם הרכב, עם שישה ואף שבעה הילוכים (שוב, מרצדס). יש ב-RX כפול ההנעה דיפרנציאל מרכזי חדש, עם חלוקת כוח שווה קדימה-אחורה. רשימת העדכונים כוללת כיול מחודש למערכות ההגה והמתלים, שיפור בבידוד רעשים ואפילו מערכת ניווט חדשה (ומעולה) עם צג מגע נוח ומערכת שמע משודרגת.

 

מפגש מחודש

 

השינוי החיצוני זניח, וה-RX עדיין נראה יותר קרוס-אובר, פחות רכב שטח. הוא נראה אלגנטי וקליל, מבלי להיות אגרסיבי כמו חלק מיריביו. רק גוון שחור מטאלי מקנה לו הופעה מאיימת יותר, ומוצלחת לטעמי. כצפוי, רכב הפנאי של לקסוס מצויד בשפע. החל מדלת אחורית חשמלית ועדשת מצלמה לסיוע בנהיגה לאחור, דרך כל החשמל והבקרות שהייתם יכולים לצפות מרכב שכזה. לנו קוסמת במיוחד העובדה שלמרות העושר הניכר, צג המגע המצוין מצליח לשמור על תפעול ברור ולהימנע מהתחכמויות וסיבוכים החביבים לעיתים על יצרני יוקרה אירופים. למשל מערכת קפיצי אוויר שבלקסוס זוכה למתג קטן ותו לא.

 

מצד שני, לא ניתן להתעלם מכך שבמקור הוא תוכנן עבור ארה"ב, ומבוסס על רצפת הקאמרי. החל בבלם חניה מיותר ברגל, דרך מנשאי כוסות לרוב והאפשרות לעמעם תאורת מפות, וכלה בגודל הניכר של המתגים ובחירת הגוונים. וגם, למרות איכות חומרים טובה, אין כאן את העומק והעושר במראה ובמגע שיש למיטב תוצרת גרמניה, כמו ב.מ.וו ומרצדס. אגב, לקסוס מצטיינת דווקא מאחור - האווירה נעימה, ויש לא רק משענת יד מהודרת, אלא גם אפשרות לכוון מסעד ומגוון תאי אחסון בסגנון מחלקה ראשונה.

 

אירופה (שוב) עדיפה על ארה"ב

 

נראה דומה, מרגיש דומה, אבל נוסע אחרת. ככה זה כשאתה משחרר עוד כ-20% כוח מתפרץ לארבעה גלגלים. ולא צריך לבחון אותו לטווח ארוך כדי לגלות שבעזרת תזמון שסתומים וסעפות יניקה משתנים, המנוע בלקסוס "שלנו" משכנע בהרבה מזה שבדגם האמריקני. חטיבת הכוח היפנית מרשימה, שקטה בסל"ד נמוך, זורמת, נעימה ואפקטיבית. היא גם מטפסת ללא בעיה לסל"ד גבוה, והביצועים בהתאם - ל-200 קמ"ש אליהם הוא מוגבל אלקטרונית מגיע ה-RX בקלות, ונראה שגם נתון האצה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות אינו אופטימי מדי. יחסי העברה ארוכים פוגמים אמנם בהאצות ביניים, אך לעומת זאת התיבה האוטומטית מתפקדת היטב, מציעה פעולה חלקה ותפעול ידני נוח.


 

גם מבחינה דינמית מציג ה-RX איכות ויכולת משופרים לעומת הגרסה האמריקנית. הכיול כאן נוקשה יותר, ולמרות שאינו פוגם בנוחות (הטובה יותר בתנועה עירונית עם המתלים הרגילים), היכולת הדינמית יוצאת נשכרת בכל מקרה - הן עם מתלי האוויר, הן עם הרגילים. תנודות הגוף מרוסנות טוב בהרבה, וזוויות הגלגול מורגשות עקב ממד הגובה והמשקל, אך אינן מוגזמות ולא פוגמות באחיזת כביש טובה יחסית.

 

עם זאת, מהר מאד מגלה גם ה-RX האירופי כי אין לו את העומק והדיוק הגרמני כאשר האספלט הופך תובעני יותר. ההגה חד יחסית לדגם האמריקני, אך עדיין חסר חיים לצד הטובים שבדגמי היצרנים האירופים. תת ההיגוי בולט, ודורש סגנון נהיגה מתחשב אם הנהג ממהר. כדי להדגיש שלא מדובר כאן ברכב שעשועים, מתגלה בקרת יציבות בלתי-ניתנת-לניתוק (אפילו לא חלקי) וחוסמת כל רעיון אחר. כמו מחנכת קשוחה בבית ספר יסודי, היא עושה זאת בקול ובעזרת מקל - צפצופים מעצבנים וכניסה אגרסיבית (מדי) לפעולה.

 

שימו לב ללקסוס

 

הפגישה המחודשת ב-RX הזכירה לנו כי בלקסוס מבינים היטב את קהל היעד. הם אינם מציעים יומרות שטח כשהם לא מתכוונים לכך (אין אפשרות להילוך כוח), ולא "עושים קולות" של מכונית ספורט תחת מסווה של SUV. במקום, הם מספקים ללקוח את מה שהוא באמת רוצה - תחושה של עידון ונוחות, אלגנטיות ויוקרה מפנקת, קלות תפעול ואבזור בשפע.

 

אין ספק כי הם לא מסוגלים להתחרות (עדיין?) בגרמנים בכל הנוגע לדינמיקה, איכות גימור ואפילו אופי מוטורי. לעומת הטובים שבהם, ה-RX350 נראה מעט "שטוח". אבל בצד השני של המשוואה ממתינה הפתעה - המחיר נמוך מהמתחרים הישירים, האבזור שופע בהרבה. שני אלה יחד יוצרים הפרש מחיר מעשי משמעותי של כמה עשרות אלפי שקלים. הוסיפו לכך הצטיינות היסטורית בתחום האמינות, השירות ושביעות הרצון בארה"ב, יחד עם העובדה שמדובר בחבר חדש ומוערך במשפחת היוקרה, ותקבלו מתחרה חשוב ומעניין. כזה שבהחלט עשוי לעשות צרות למתחריו. כן, גם במחיר של 460 אלף (היעד הנמוך של היבואן), או ב-500 אלף, כפי שנראה כרגע.

 

הכותב היה אורח חברת לקסוס
לקסוס RX350

לקסוס RX350
שם יצרן ודגם לקסוס RX350
מנוע 6 צילינדרים ב-V עם 24 שסתומים
נפח 3,456 סמ"ק
הספק מרבי 276 כ"ס ב-6,200 סל"ד
מומנט מרבי 34.9 קג"מ ב-4,700 סל"ד
תיבת הילוכים אוטומטית, חמישה הילוכים
אורך 474 ס"מ
רוחב 184.5 ס"מ
גובה 171.5 ס"מ
בסיס גלגלים 271.5 ס"מ
משקל 1,835 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
0-100 קמ"ש 7.8 שניות
אחריות 36 חודשים
מחיר 460-500 אלף שקל (משוער)
כוכבי מבחן ריסוק (דירוג NHTSA) חזית: נהג-5; נוסע-4. צד: מושב קדמי-5; מושב אחורי-5. דירוג התהפכות: לא נבדק

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לקסוס RX350. יוקרתי ואיכותי
אבל חסר את ה"עומק" של התוצרת הגרמנית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים