חדש מסאנגיונג: אקטיון ספורט
יצרנית הרכב הקטנה מקוריאה מציגה גרסת טנדר לאקטיון, שתירש את המוסו ספורט המנוח. הבסיס - האקטיון שהוצג באוטומוטור לאחרונה
בראשית ברא אלוהים את השמיים ואת הארץ, וכנראה גם את סאנגיונג מוסו - אחד מכלי הרכב הישנים ביותר ששווק עד לאחרונה בישראל. למעשה, במשך 13 שנה המוסו שווק בעולם ללא שינויים מהותיים, חוץ מהתקופה בה הפך לדייהו וחזר שוב להיות סאנגיונג כשזו פשטה רגל. המוסו, יש לציין, היה מכלי הרכב הראשונים אותם פיתחה סאנגיונג באופן עצמאי.
הטנדר החדש והמעניין של סאנגיונג, אקטיון ספורט
את המוסו החליפו הקוריאנים בשנה שעברה עם הקיירון (Kyron), שהוא כבר SUV מודרני ובעל עיצוב שנוי במחלוקת. מעט לאחר מכן קיבל הקיירון אח קטן, בשם אקטיון (Actyon), שאף ערך הופעת בכורה עולמית מחוץ לשוק הקוריאני בישראל - בתערוכת אוטומוטור.
כעת אנו מתבשרים גם על גרסת טנדר מעניינת לאקטיון, שתכונה "אקטיון SUT" (או "ספורט", בהתאם לשוק היעד). מדובר למעשה ביורש למוסו ספורט, ששווק בישראל והתבסס על מכלולי המוסו הוותיקים. אלא שבסאנגיונג הלכו צעד אחד קדימה עם מגמת הקרוס-אוברים, והאקטיון SUT נראה - בתמונות לפחות - כמו שילוב בין רכב שטח לטנדר עם דגש על רכב השטח. המוסו ספורט, לעומתו, ניסה לשלב באופן מאוזן את שני העולמות.
את האקטיון SUT יציעו הקוריאנים עם מנוע הטורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר שמשמש גם בקיירון ובאקטיון הרגיל. למנוע זה, שמכונה XDi 200, יש 141 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-31.6 קג"מ ב-1,800 סל"ד. בשלב זה לא פורסמו מידות ה-SUT, והוא צפוי להיות ארוך מגרסת השטח הרגילה. כמו כן, לא ידוע האם בדומה למוסו ספורט, הוא יעשה שימוש במתלה אחורי שונה מבגרסה הסגורה.