שתף קטע נבחר
 

רנו מגאן סדאן - מתיחה קטנה

הגרסה המחודשת למגאן קובעת רף חדש בארץ מבחינת ציוד בטיחותי. אבל מה בדיוק מה מסתתר מאחורי המתיחה?

בפאריז 2002 היא הממה אותנו במראה שהפך את המתחרות למיושנות. אבל גם ליפהפיות אין הנחות, ולמגאן נקבע תור לניתוח פלסטי בתחילת 2006. בין לבין הכרנו את ה"מגאן ספורט-סאלון" - סדאן בלשון העם - שכאילו נתפרה עבור ישראל. המרחב, בזכות בסיס גלגלים מוארך, היה כמעט חסר תקדים בקבוצה והעיצוב נראה מרשים וגדול. כמו שישראלים אוהבים.


רנו מגאן סדאן המחודשת (צילומים: רועי צוקרמן)

 

ולכן לא מפתיע שהסדאן, הנדירה באירופה, היא גם הראשונה שאנו פוגשים על הכביש, לאחר מתיחת הפנים שעברה המשפחה. חיצונית מתמקדים ההבדלים בחזית שנראית אגרסיבית ומלוכסנת יותר. יש גם גוון בהיר יותר לפסי המגן בצדדים ושינוי ליחידות התאורה מאחור, שהינו פחות מוצלח לטעמי.

 

התוצאה, לפחות בספורט סאלון, נראית מודרנית יותר אך אינה שונה משמעותית. גם מבפנים השינויים קלים: גוונים בהירים יותר לריפוד, שינוי קל למשענות ושיפור לא החלטי באיכות. הרבה יותר בולט לעין הוא רקע חדש ולא ממש מחמיא למחוונים וצגי מידע לבנים. בארץ השינוי המהותי הוא קבלת בקרת יציבות (ESP) תקנית בגרסת ה-1.6 ליטר.


 

רנו התמקדה באגף הדיזל במקצה השיפורים. ואצלנו? בשקט בשקט חל פיחות בכוח מנוע ה-1.6 ליטר שהחל את הקריירה עם 115 כ"ס ומסתפק היום ב-110. זה לא מלווה בשינוי בנתוני היצרן (184 קמ"ש מרביים ו-13.1 שניות למאה), או בתחושות על הכביש. חטיבת הכוח עדיין עושה את העבודה, אך התיבה האוטומטית כרגיל אינה ברמה הראויה. פעולתה לא מספיק זורמת, היא נתקעת בהילוכים, מתחכמת ועדיין גורמת למנוע להיסוס במהלך הטיפוס בסל"ד.

 

רנו מבטיחים שיפור מהותי להגה הכוח החשמלי. קשה לחוש בכך והוא עדיין לא מספק. על כביש יבש ולוהט, מפתיע לגלות שבקרת היציבות (למעשה בלתי ניתנת לניתוק) נקראת לא פעם לדגל (לא מחמאה לצמיגי הברידג'סטון) ופעולתה מורגשת יותר על הציר הקדמי, עדות לכך שה"אנטי תת-היגוי" שרנו מבטיחה פועל.


 

ללא שינוי

 

בסופו של דבר מתיחת הפנים לא משנה את התמונה. המגאן נותרה אלגנטית, נעימה ומאובזרת (בקרת אקלים, מחשב דרך) באופן סביר. היא מצטיינת במרחב ומציבה רף חדש בקבוצה בזכות ציוד בטיחותי שכולל בקרת יציבות, בנוסף לשש כריות. שתי תכונות אלה מותירות אותה כאחת הרכישות הטובות בפלח, למרות שעבור 130,000 שקלים היינו שמחים לקבל גם חישוקים קלים (ועדיף שלא את אלו שברכב ההדגמה) ומערכת שמע מקורית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חרטום מחודש
צילום: רועי צוקרמן
גם מאחור יש שינוי זעיר
צילום: רועי צוקרמן
לוח מחוונים חדש
צילום: רועי צוקרמן
סוכך שמש שימושי ליושבים מאחור
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים