שתף קטע נבחר

צדי תרחם

בתוכניות הקרובות של "כוכב נולד" הכוח עובר לקהל. צדי צרפתי מייעץ למתמודדים איך להופיע ("בחירת השירים היא קריטית") ולצופים איך לבחור מועמד טוב ("המסך קובע"). ויש גם התייחסות לתקרית מרגול

 

היום (ה') נחזה לראשונה בפורמט חדש ב"כוכב נולד": 14 מתמודדים יבצעו שבעה דואטים בשידור חי. הקהל בבית והשופטים יוכלו להעניק חסינות לשני זוגות שיבטיחו את מקומם בשלב הבא, מבלי שיצטרכו להתמודד למחרת בתוכנית הסולואים. ביום שישי עשרת המתמודדים הנותרים יתחרו בשירת סולו זה מול זה ובסוף התוכנית שני המתמודדים שיקבלו את הניקוד הנמוך ביותר יפרשו מהתחרות. בתוכנית זו מאבדים השופטים את כוחם ורק הצופים בבית יחליטו מי יכבה את המיקרופון וילך הביתה.

 

אז מה צריכים המתמודדים לעשות כדי לרצות את השופטים וכדי לסמם מהתרגשות את הקהל בבית? האדם הנכון לתחקר אותו בעניין הוא מר צדי ("כוכב נולד זו משפחה") צרפתי, במאי מוסיקלי עם רזומה מפואר, שופט בכל ארבע העונות של"כוכב נולד" והאיש שכמעט חנק את מרגול מול המצלמות.

 

 

הוא התחיל להופיע כילד בן 12 ומביים כמעט 35 שנה. הוא עבד עם רוב אמני ישראל הגדולים. הוא אחראי להצלחת פסטיגלים, מופעי יחיד, אירוויזיון ומחזות זמר. "התחלתי כילד ששר" הוא מספר ל-ynet. "ואחרי זה הייתי שחקן דרמטי בתיאטרון רפרטוארי. הגעתי לבידור בעקבות חווה אלברשטיין, שביקשה ממני לעזור לה להעלות ערב יחיד שהיה היסטריה בעולם הבידור. נגעתי ב-80% מעולם הבידור. כל חיי עבדתי עם זמרים".

 

אילו תכונות צריכות להיות למתמודדים שרוצים להצליח כזמרים?

 

"יש בשופטים כאלה שאומרים 'הוא כן זמר, הוא לא זמר טוב'. אני לא חושב שזה מסתכם בזה. כמובן שהוא צריך לדעת לשיר נכון ולא לזייף, ובאיזשהו מקום גם לרגש, אבל צריך גם ובעיקר כריזמה. אני לא חושב שמדונה או בריטני ספירס עשו את הקריירות שלהן כי הן זמרות אדירות. הביטלס למשל הביאו משהו אחר לעולם. הם זמרים, אין ספק, אבל מעבר לתרומה שלהם מבחינה מוסיקלית היה בביצוע שלהם משהו פשוט, בלתי אמצעי שחודר אליך מייד. וכמובן שהם הביאו רעננות בלוּק, במראה בשפת ההתנהגות על המסך.

 

"גם אני אגב, בוחן דברים רק על המסך, אף פעם אני לא מסתכל על הבמה, חד וחלק". ומדוע? "מכיוון שצריך להיראות טוב על המסך. המסך קובע. התחרות היא תחרות טלוויזיונית, תחרות של מסך. אני זוכר שראיתי את הראל סקעת על המסך ואז ידעתי. הפנים שלו על המסך עשו הרבה יותר מאשר כשהסתכלתי עליו באופן ישיר".

 

אתה מחליט לפי זה אבל יש שלושה שופטים אחרים ואת צביקה הדר שאולי מפעילים קריטריונים אחרים.

 

"לדעתי כולם מבינים את זה ואם לא, הם נשאבים לזה תוך כדי התוכנית. הם מבינים שאתה צריך את העוד משהו. נינט יש לה את זה. גם שירי מימון יש לה את זה את וגם יהודה סעדו. הפנים שלו על המסך, החן, החיוך, העצבות הזאת בעיניים, עיני ספנייל אני קורא לזה. זה ישר נוגע ואתה צריך לגעת. זה נקרא 'עובר מסך' - אתה צריך לגעת באנשים".

 

הערב תשודר תוכנית דואטים. מה צריך להיות בדואט?

 

"דואט צריך להיות דיאלוג בין זמרים. עליהם להשתדל שלא להתבלט אחד על חשבון השני".

 

ובסולו?

 

"בחירת השירים היא קריטית. צריך גם לדעת מה אתה שר כי הטקסט במקום הראשון. ברגע שאתה יודע מה אתה אומר, מה אתה מוציא מפה, ייצא ממך משהו. אם גרמת לשיר להיות 'שלך' הצלחת".

 

בעונה החדשה בולטת לעין העובדה כי יש יותר זמרים-יוצרים מבעונות הקודמות. יותר קשה להם לעבור מסך?

 

"ליוצרים הקריטריונים הם שונים לגמרי. צריך סוג אחר של כריזמה. את השירה של קורין אלאל או של אביב גפן אתה בוחן בצורה אחרת, אין ספק".

 

העונה הזאת נראית מגובשת יותר מזו שקדמה לה.

 

"בעונה הקודמת היתה לנו בעיה עם המועמדים. לא היו ניצוצות ביניהם. השנה הבחירה היא קשה ובשנה שעברה זה לא היה קשה - ראית בחור עם פרצוף נחמד וצבע קול מעניין, אבל זמר בינוני, אז העברת בגלל החן. אבל השנה יש הרבה יותר. יש לך צבעים מאוד מוזרים ושונים בתוך האנשים, יש הרבה סוגים של חן. אני לא רוצה להיכנס לפרטים - זה לא פייר כי אז אזכיר אחד ולא אזכיר את השני, וזה אסור".

 

ואיזה חן הציבור ירצה?

 

"בכל תוכנית צריך שהשיפוט יהיה לגופו, כלומר לגבי הביצוע של השיר באותו היום. הקהל לעומת זאת זוכר מה היה לאורך התוכנית. אבל בכל זאת, אם הביצוע היה לא טוב או שהבחירה היתה מוטעית וגרמה לזה שזמר לא מתחבר אל השיר או שהשיר לא מתחבר אליו, אז גם הקהל ישים לב. חייבים לזכור שכל שיר זו הצגה קטנה".

 

ואם כבר אנחנו בנושא בחירות שגויות, יש אנשים שאתה מתחרט שעזבו?

 

"לא מתחרט. כל החמישים שהגיעו לשלב האחרון היו זמרים. הרבה נפלו כי אתה מוכרח להפיל. השיקול הוא לפי: זאת כריזמטית קצת יותר, פיקנטית קצת יותר, או: זה יש לו משהו מעניין ומסקרן".

 

וזה יש לו סיפור חיים מרגש?

 

"לא לגבי. בשום אופן לא. אני אפילו רוצה להתעלם מזה. זו מלחמה עם עצמי. אגב, גם אני כבמאי עשיתי המון שגיאות בבחירה בשיר לא נכון או בדימוי של זמר. פה אתה מלווה אותם שלושה חודשים ואתה מתחיל לזהות מה טוב ומה לא, אבל כולנו יכולים לטעות".

 

"איבדתי את הראש"

 

בשבוע שעבר, כשנועה בן-שושן הועזבה, צרפתי פשוט השתולל והפנה את זעמו כלפי מרגול. "זה לא שהייתי בעד נועה כל הזמן אבל באותו יום היו שני אנשים שקפצו החוצה: מישל ונועה. והתלבטתי במי לבחור. בנועה היה משהו חוצפני ופתוח, היא כבשה את הבמה. מרגול האמינה שנועה לא זקוקה לתמיכה הזאת כיוון שבין כה וכה הקהל יבחר בה ואני אמרתי לה שאין ביטחון בשטח הזה. אם היא טובה, אז מגיע לה ואנחנו צריכים לשמור אותה. אז היתה אי הבנה והיה ויכוח ואני קצת איבדתי את הראש, זה קורה".

 

"אני מודה. אני נלחץ נורא. זה מעצבן אותי כשיש לי הרגשה שהדברים לא צודקים. את מרגול אני מכיר מהמחזמר 'שיער' שגילה את צביקה פיק. היא היתה אז בת 17. הספקתי גם לעבוד אתה כמה פעמים במהלך הקריירה שלה כבמאי. אנחנו נפגשים בהמון תחנות. מרגול עמדה על שלה ואני ניסיתי להשפיע עליה ולא הצלחתי וכיוון שלא הצלחתי ופתאום קרה בדיוק מה שחשבתי שיקרה, אז התעצבנתי. אבל מרגול היא פֵיירית והיא אמיתית והיא לא תוותר כשהיא מאמינה במשהו שזה גם טוב. אני מאוד אוהב שלכל אחד מאתנו יש את הדעה שלו. זה היה משעמם נורא אם כולם חושבים אותו דבר".

 

ההדחה של ענת אסתר חיטמן היתה פחות מפתיעה?

 

"זה היה ברור שחיטמן עוזבת משום שיש לה בעיית נוכחות קשה. היא נראתה נפלא על המסך אבל היא פשוט לחצה על הביצוע, ראו את התפרים".

 

מאז ששודרה התוכנית הראשונה יצא לו לעבוד רק עם בוגרת אחת, עדי כהן, במחזמר "שירת הקאמרי". הוא ישמח לעבוד עם אחרים אבל חושב שצריך לתת להם זמן לצמוח: "הם עוד לא עשו הרבה. שירי מימון שרה לגמרי חו"ל. נינט עוד תוציא אלבום והיא עוד תהרוס את המדינה. לא היתה תופעה כמוה אבל לבי לבי עליה. כשחונקים אותך כל-כך אפשר גם להרוג. הקהל הולך איתה, אבל הטבעת חנק של התקשורת סביבה מפחידה אותי".

 

 

רוצים לקרוא עוד על המתמודדים ב"כוכב נולד 4"? היכנסו לאתר התוכנית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים