שתף קטע נבחר
 
צילום: אלי שאולי

ניסאן נבארה - יקיצה מאוחרת

אחרי עיכוב רב נוחת בארץ טנדר חדש נוסף. הפעם מדובר בניסאן נבארה, שמתהדר במידות גדולות במיוחד ובמנוע החזק בין הטנדרים המשווקים כאן. האם הוא גם הטוב מכולם?

בהיסטוריה המוטורית ישנם כלי רכב שמסוגלים בעת השקתם לשנות כליל את התמונה. ניסאן נבארה היה כזה. כאשר הוצג לפני שנה וחצי בתערוכת ז'נבה, עצרו המתחרים נשימה. מידות גדולות, מראה אטרקטיבי, קרבת דם יותר מברורה ל-SUV (פת'פיינדר) ובעיקר מנוע חזק בכ-30% מהחזקים שבמתחרים.


ניסאן נבארה (צילום: אלי שאולי)

 

בשלב ראשון, ובמהירות שיא כמעט, פיתחו במיצובישי למשל, ערכת ניהול מנוע שונה מהמקורית, כדי לטפל בפער הכוח העצום שנוצר. יודעי דבר מספרים לנו שגם בטויוטה לא ישתרכו לאורך זמן מאחור, וסביר להניח שגם האחרים ימהרו לסגור את הפער. המתחרים מיהרו לשולחן השרטוט, לניסאן הייתה תקופת חסד. הנבארה הפך לאמת מידה בקטגוריית הטנדרים באירופה, עם יתרון שיווקי עצום.

 

מייד אין יו.אס.איי 

 

שורשי הנבארה שמתייצב למבחן נעוצים היטב באדמת ארה"ב. זה בולט במראהו המגודל, עם דמיון ברור לאחיו המהודר, הפת'פיינדר שנשען על אותה שלדת סולם - ומיוצר באותו מפעל בספרד, ומתוכנן אף הוא לארה"ב בעיקר. כך החזית הבוהקת והאגרסיבית, כך הצללית הנאה. אלא שמתחת לכסות המודרנית יחסית, מסתתרת טכנולוגיה מיושנת. בעיקר מתלה אחורי ארכאי של סרן חי עם קפיצי עלים. לעבודה קשה זה מתאים, לנוחות קצת פחות.

 

סביבת הנהג שנלקחה כמעט אחד-לאחד מהפת'פיינדר, זוכה לציון גבוה מאד. מחוונים ברורים ונעימים לעין, בקרת אקלים מפוצלת, פלסטיק איכותי בדרך כלל. מצד שני, אין כאן את השפע המרשים שפגשנו באירוע ההשקה, וגם במיצובישי האנטר, המתחרה הישיר בשוק המקומי.


תא נוסעים מרווח ובנוי היטב (צילום: רועי צוקרמן)

 

למרות שהנבארה הוא אחד היקרים בשוק, אין לו מחשב דרך, אין שליטה מההגה על מערכת השמע, אין ריפודי עור או מושבים עם כיוון חשמלי. אפילו אפשרות נעילת דיפרנציאל אחורי היא תוספת. משיקולי מחיר נעדרות גם שש כריות אוויר, שעשויות היו להפוך אותו לטנדר ראשון בארץ שמציע זאת.

 

בכל מקרה, תא הנוסעים מרווח מאד ונעים. הוא מרגיש גדול מלפנים, ועוד יותר מאחור. יש צמד תאי כפפות וחלל שימושי מתחת למושבים האחוריים, הניתנים אגב לקיפול מהיר. חבל רק שאין משענת ראש לנוסע שלישי. מאחור מציע הנבארה את הארגז הגדול בחבורה - בשורה חשובה למי שבאמת יעבוד עמו.

 

יש לו את הכוח

 

על הנייר הניסאן חזק ממתחריו. על הכביש ההפרש הופך גדול עוד יותר. עם 174 כ"ס וחמישה הילוכים בתיבה האוטומטית (רק ארבעה למתחרים), מציע הנבארה את חטיבת הכוח הטובה בקבוצה. חד וחלק. וכן, זה כולל את המיצובישי האנטר עם ערכת השיפורים בו נהגנו לפני ימים אחדים. אגב, ההבדל הבולט לעומתו אינו רק התיבה וההספק, אלא גם נתון מומנט אדיר של 41.1 קג"מ (35.5 בהאנטר).

 

עם תיבת הילוכים חדה, זריזה ונעימה, ותגובות מצערת מדויקות מכל טנדר אחר בו נהגנו עד היום, הנבארה בהחלט בליגה משלו בהאצות מכל סוג. גם אם ממש לא רלוונטי שהוא מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-11.5 שניות בלבד, מדובר במספר מרשים בהחלט. יש אמנם היסוס קל עד כניסה לתחום האפקטיבי, אבל השהיית הטורבו קצרה בהרבה מהמקובל.

 

חטיבת הכוח בנבארה אינה שקטה במיוחד, אבל היא מרגישה מודרנית וזורמת. היכולת טובה ומרשימה בכל מצב. הן ביציאה מרמזור עירוני עם רכב ריק מנוסעים, הן בטיפוס עליות תלולות עם מטען מלא. שום דבר לא ממש משפיע על כושר הסחיבה. גם תצרוכת הדלק, עם 8.4 ק"מ לליטר, הייתה סבירה לגמרי בתנאי המבחן.

 

אין לו את הסטייל

 

א-ב-ל. כל הכוח הזה מתקשה לא פעם לעבור לכביש. הנעה אחורית בכביש, הנעה כפולה רק בשטח, בלי בקרת יציבות משום סוג. ניסאן טוענים כי הקהל אוהב את זה, אנחנו מאמינים שהם ללא ספק הופתעו על-ידי מיצובישי מבחינה זו, ואין ספק כי בעתיד הלא רחוק יאלצו היפנים להגיב למערך המתקדם יותר של המתחרים. לא שזו צריכה להיות בעיה גדולה מדי. יש להם את כל הדרוש - הנעה כפולה קבועה ובקרת יציבות - על פס הייצור כבר, בפת'פיינדר.

 

כרגע מתקשה הסרן האחורי לא פעם להתמודד עם שפע הכוח. אנחנו לא מדברים על נהיגה נמרצת ופחות רלוונטית, אלא על מצבי יומיום. רמת הנוחות נפגמת, והבחירה במערך מיושן עשוי להציב שאלות לא מעטות בימי גשם עם כביש חלקלק. הפתרון שניסאן יכולה בינתיים לספק כולל צמיגים נדיבי גומי (245-70-16) ודיפרנציאל מוגבל החלקה.


לא קטן הבחור (צילום: אלי שאולי)

 

דווקא החלק הקדמי מתנהג טוב יותר, טוב גם ביחס למקובל. יש כאן ריסון תנודות מרכב טוב יותר, וההגה מתקשר טוב יותר עם הנהג, למרות שלעיתים הוא פשוט קל מדי. בלמים? נגיד את זה כך - במקרה הטוב הם נרפים מדי.

 

נהיגה עירונית חושפת כי מדובר ברכב נוח וקל לתמרון, למרות המידות ורדיוס הסיבוב הגדול. על שבילים כבושים הנוחות טובה למדי, אם כי כיול המתלים נוקשה ומקפיץ את המרכב יותר מהנחוץ. אגב, כדאי לזכור כי עם בסיס גלגלים של 320 ס"מ, עשוי הנבארה להיתקל בקשיים בתיקול שטח טכני.

 

כרגיל, שאלה של מחיר

 

נתחיל במחמאות. אין ספק כי מבחינת יחידת הכוח, מעלה הנבארה את הרף בקטגוריית הטנדרים, תוך שהוא מחלק את ההיסטוריה ל-"לפני-ואחרי". גם בנושא המרחב לנוסעים ולמטען הוא מייצר אמות מידה חדשות. אין לנו ספק כי אילו היה מגיע אלינו בזמן (לפני כשנה), היה הנבארה מתבסס בשוק כטנדר הטוב מכולם, עם מעט מאד תחרות.

 

זה לא קרה. העיכוב אפשר למיצובישי האנטר המעניין לנחות כאן לפניו, ולקבוע אמות מידה בתחום הפינוק-אבזור-מראה בעולם הטנדרים. יש לו אמנם חטיבת כוח נחותה בבירור, אך הוא מציע הנעה כפולה ומצוינת לכביש, יחד עם בקרת יציבות. בעולם הטנדרים הסובל מבעיות דינאמיות מובנות, המשפיעות באופן ישיר על הבטיחות, אלה קלפים חזקים למדי.

 

בנוסף, תג-מחיר של 218,000 שקל לגרסה רגילה (עוד 6,000 לנעילת דיפרנציאל) ותא נוסעים לא מהודר במיוחד, לא יעשה חיים קלים לאנשי המכירות של ניסאן בארץ. התחרות חזקה מאי פעם, והלקוחות הפוטנציאליים מודעים לכך היטב. האם אלה בהכרח צרות? מוקדם לקבוע.

 

אחרי הכל, מי שמעוניין בטנדר החזק והגדול מכולם, יכול לפנות רק לאולם התצוגה של ניסאן. בעולם שלנו, מדובר בקלף שעשוי להתגלות כמנצח.


ניסאן נבארה

ניסאן נבארה
שם יצרן ודגם ניסאן נבארה
מנוע טורבו-דיזל, 4 צילינדרים, 16 שס'
נפח 2,488 סמ"ק
הספק מרבי

174 כ"ס ב-4,000 סל"ד

מומנט מרבי

41.1 קג"מ ב-2,000 סל"ד

הנעה / תיבת הילוכים כפולה לא קבועה / אוטומטית, 5 הילוכים
אורך 522 ס"מ (תא מטען: 151 ס"מ)
רוחב 185 ס"מ (תא מטען: 156 ס"מ)
גובה 177 ס"מ (תא מטען: 45.5 ס"מ)
בסיס גלגלים 320 ס"מ
משקל עצמי 2,053 ק"ג
משקל כולל 2,805 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
0-100 קמ"ש

11.5 שניות

מחיר 218,000 שקל
אחריות 36 חודשים
דירוג בטיחות לא נבחן

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לוח שעונים אפרורי
צילום: רועי צוקרמן
תא נוסעים מרווח
צילום: רועי צוקרמן
תיבה אוטומטית מצוינת
צילום: רועי צוקרמן
ועיצוב מוצלח
צילום: אלי שאולי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים