שתף קטע נבחר

אין קזינו? אין חופשה

נוסעת שגילתה 24 שעות לפני ההמראה כי בניגוד לבקשתה היא עומדת לשהות במלון נטול קזינו ובעל 3 כוכבים בלבד, החליטה לבטל את נסיעתה. חברת ישראייר צ'רטר גבתה ממנה 100 אחוז דמי ביטול והנוסעת הגישה כנגדה תביעה משפטית

ביטול הזמנה של חבילת נופש בחו"ל בהתראה של פחות מ-48 שעות לפני מועד הטיסה, כרוך בדרך כלל בדמי ביטול בשיעור של 100 אחוז, בהתאם לתנאי העסקה עליה חתם הנופש. אבל קיימים מקרים - ללא שום קשר למצב הבטחוני בארץ - שלהם סיבות טובות לביטול העסקה ברגע האחרון, ללא חובת תשלום דמי הביטול. הנה אחד מהם .

 

א' הזמינה בחברת ישראייר צ'ארטר חבילת נופש לפראג עבורה ועבור בעלה, וביקשה לשדרג את המלון שבו אמורים היו לשהות למלון ברמה של "ארבעה כוכבים עם קזינו". הסוכן עמו שוחחה, רועי, נעתר לבקשתה והעסקה נסגרה במחיר כולל של 698 דולר. לדברי א', 24 שעות לפני מועד הטיסה התברר לה, בעקבות שיחה עם המלון המיועד בפראג, כי מדובר במלון ברמה של שלושה כוכבים בלבד ושאין בו קזינו. לפיכך החליטה א' לבטל את העסקה ולא לצאת לחו"ל. הצעד הבא היה הגשת תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב להשבת סכום הכסף ששילמה .

 

בתביעתה טענה א' כי עניין הקזינו היה עקרוני לגביה, שכן בעלה נכה בשיעור של 95 אחוז ואינו מסוגל לצאת מהמלון.

 

"ישראייר צ'רטר" טענה כנגד, כי לפי ההסכם בינה לבין התובעת, ביטול הנסיעה בהתראה של פחות מ-48 שעות לפני מועד הטיסה מזכה אותה בדמי ביטול בשיעור 100 אחוז. "שילמנו את עלות ההזמנה לספק חבילת הנופש והסכמים צריך לכבד", טען בא כוח החברה. עוד טען הנציג כי "הסיבה האמיתית לביטול ההזמנה הייתה מחלתו של בעל התובעת, ועניין הקזינו אינו אלא תירוץ בדיעבד". בעניין הדירוג של בית המלון אמר הנציג, כי סוכנות הנסיעות הסתמכה על מערכת הזמנות עולמית של חברת אמדאוס, ואם חברת אמדאוס שגתה בהזנת נתוני המלון הרי שהאחריות מוטל עליה בלבד.

 

הסוכן שבאמצעותו בוצעה ההזמנה אישר כי התובעת ביקשה במפורש שדרוג של המלון ושיהיה עם קזינו. הוא גם אישר כי בסופו של דבר המלון שהוזמן עבורה היה בדרגה נמוכה יותר ממה שסוכם עמה ושלא היה בו קזינו.

 

השופט חגי ברנר שדן בתביעה, קבע כי הנתבעת הטעתה את התובעת בפרט מהותי מבחינתה של התובעת. "גם אם אניח", כתב בהחלטתו, "כי הנתבעת פעלה בתום לב בהסתמך על מידע שגוי של חברת אמדאוס, אין בכך כדי לגרוע מן העובדה שבוצעה הטעייה בעניין מהותי לתובעת ועל כן הייתה זכאית לבטל את העסקה". בפסק הדין חייב השופט את חברת ישראייר צ'רטר להשיב לתובעת 632 דולר. (ת"ק 3038/06)

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים