פרארי בהזמנה אישית: P4/5 פינינפארינה
סדנת עיצוב הרכב המוערכת פינינפארינה ייצרה פרארי מיוחדת וחד פעמית, לבקשת חובב רכב עתיר ממון. ומי אמר שחלומות לא מתגשמים?
אם תרצו מספיק, ותהיו עשירים מספיק, ייתכן וסדנת העיצוב הכמעט רשמית של פרארי תעצב גם לכם מכונית מיוחדת במינה. זה בדיוק החלום שהתגשם לג'יימס גליקנהאוס, איש עסקים בהווה ותסריטאי ומפיק סרטים בעבר, שכל רצונו היה לקבל פרארי עם ביצועים מודרניים ועיצוב בהשראת שנות ה-60.
פרארי P4/5 פינינפארינה
את היצירה המרשימה, שמכונה P4/5 פינינפארינה, תציג סדנת הרכב האיטלקית בתערוכת מכוניות היוקרה בפבל ביץ', קליפורניה, ה"קונקור ד'אלגנס". האירוע האקסקלוסיבי יתקיים השנה ב-20 באוגוסט, והוא מרכז את מיטב תעשיית הרכב מאז ומעולם, כולל קלאסיות נדירות ויקרות בכל קנה מידה.
ה-P4/5 פינינפארינה היא למעשה גרסה מעוצבת מחדש לאנזו, מכונית העל של פרארי. היא תוכננה על-ידי פינינפארינה לבקשת גליקנהאוס, שרצה מכונית שתהיה אחת מסוגה, ורק שלו. היא עושה שימוש באותם מכלולים עיקריים, למשל מנוע ה-6.0 ליטר (V12) עם 660 כ"ס ו-67 קג"מ היישר ממכונית העל של פרארי.
פתחי מפלט עליונים, כמו במכוניות העל של פעם
אלא שה-P4/5 עשויה כולה ממרכב סיבי פחם קשיח וקל, ומשקלה נמוך משמעותית מהאנזו - 1,200 ק"ג לעומת 1,365 לתורמת האברים. התוצאה היא שיפור בנתון המיאוץ (הטוב ממילא), מ-3.65 שניות ל-3.55. גם המהירות המרבית זוכה לחיזוק, עם 365 קמ"ש לעומת כ-350 בעבר, זאת לאחר עבודה מאומצת במנהרת הרוח, לטובת האווירודינמיות.
ה-P4/5 מצוידת בחישוקים גדולים מהאנזו, בקוטר "20 (במקום "19), אך בסידור צמיגים מעט שונה - רחבים יותר מלפנים (255/35 לעומת 245/35), צרים יותר מאחור (335/30 לעומת 345/35). כמו האנזו, גם למכונית המרהיבה של פינינפארינה יש תיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית, המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. מבחינת ממדים, ה-P4/5 קצרה בשבעה ס"מ (463 ס"מ), נמוכה ב-2.4 ס"מ (115) ורחבה בחצי ס"מ (204) מהאנזו. בסיס הגלגלים של שתיהן עומד על 265 ס"מ.
אז מה אתם אומרים, שווה לחלום?