שתף קטע נבחר

שנה וחצי של זמן אוויר

נופש בעל עקרונות לא ויתר למלון "המלך שלמה" באילת והגיע עד לבית המשפט בנסיון להבין מדוע חוייב חשבונו ב-2.5 שקל עבור שיחת טלפון שמעולם לא התקיימה

שנה וחצי ניהל קצין המשטרה רב פקד משה פלדינגר מנתניה מאבק עיקש עם הנהלת בית מלון "המלך שלמה" באילת, בטענה שגבו ממנו 2.5 שקל כ'זמן אוויר' למרות שלא שוחח כלל בטלפון ." זה משהו עקרוני", חזר וכתב למנכ"ל המלון וזה השיב לו שוב ושוב: "בדקנו, אין טעות, אתה כן שוחחת בטלפון".

 

המאבק הסתיים לא לפני שפלדינגר הגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב תביעה על סך 5,000 שקל נגד רשת מלונות ישרוטל. "לא בקשתי את כספי בחזרה, רק רציתי לדעת מה קרה", אמר בבית המשפט. "התובע מתפרץ לדלת פתוחה", הגיבה נציגת הנתבעת. "היה כשל טכני במרכזיה שגרם לתקלה. הגענו למסקנה שטעינו וגרמנו עוגמת נפש לתובע, ואנו מוכנים לפצות אותו על כך".

 

"עזבתי את המלון באילת", העיד התובע, "וראיתי חיוב על סך 2.5 שקל. כל מה שבקשתי מהקבלה זה להסביר לי מה פשרם. נאמר לי שמדובר ב'זמן אוויר'. אמרתי שלא שוחחתי בטלפון וזה לא עזר. שילמתי והלכתי הביתה בהרגשה שזה משהו עקרוני. כתבתי למנכ"ל וקבלתי תשובה 'בדקנו, אין תקלה, אתה כן שוחחת 12 שניות'".

 

פלדינגר, קצין חקירת הונאות במשטרת מחוז מרכז, זכר כי התקשר מהטלפון בחדרו במלון למכשיר הנייד שלו כדי לאתר את המקום בו השאיר אותו. "חייגתי, ומיד לאחר שני צלצולים ניתקתי. לא התנהלה שום שיחה", כתב למנכ"ל המלון, וביקש לבדוק כיצד גבו ממנו תשלום עבור שיחה שכביכול ניהל עם עצמו. פניותיו החוזרות ונשנות לא הועילו. הנהלת המלון דבקה בעמדתה וחזרה וטענה כי התקיימה שיחה.

 

"לאחר כשנה וחצי של התכתבויות", המשיך פלדינגר בעדותו, "החלטתי לנהל חקירה פרטית בעצמי. פניתי ל'פלאפון' ובקשתי פלט שיחות נכנסות באותו מועד. קבלתי תשובה מ'פלאפון' עם התאריך והשעה שבהם לטענת המלון שוחחתי בטלפון". התובע הציג פלט שיחות שצוין בו אפס שניות ואמר "זה בדיוק הזמן שהמלון טוען ששוחחתי 12 שניות. שלחתי את זה למנכ"ל המלון, לא בקשתי את כספי חזרה, רק בקשתי לדעת מה קרה".

 

פלדינגר עשה במסגרת "החקירה" פעולה נוספת. כשנודע לו שאחד מחבריו מתארח במקרה בבית המלון הוא ביקש ממנו לבצע בדיקה - להתקשר לעצמו פעמיים ומיד לנתק. התוצאה אישרה את חשדותיו של פלדינגר: החבר חוייב עבור "שתי שיחות ב-5 שקל זמן אוויר". אך גם הבדיקה שערך לא שכנעה את מנכ"ל המלון שהשיב לממצאי החקירה במכתב בו נאמר כי "תשובתו הקודמת עומדת בעינה".

 

נציגת הנתבעת הודתה בבית המשפט, "כי היה כשל טכני במרכזיה. כל חיוג שנמשך 20 שניות נרשם בה בטעות כשיחה שבוצעה. בעקבות המקרה", אמרה, "נעשתה בדיקה... המרכזייה של המלון תוחלף וכל זה לא יוכל לקרות עוד... אנחנו לא תאגיד רומס, אנו מעמידים את האורח במוקד האינטרס שלנו", הצהירה ופנתה לתובע: "כיוון שמלון 'המלך שלמה' פגע בך, אני מציעה לך כפיצוי חופשה זוגית בת 2 לילות על חשבון המלון ובנוסף הרשמה חינם למועדון 'חוג השמש'".

 

בשלב זה, בהמלצת בית המשפט, הושג הסכם פשרה בין הצדדים שקיבל תוקף של פסק דין, לפיו תמסור הנתבעת לידי התובע שובר לחופשה זוגית בת 3 ימים בסוף שבוע בבית המלון. כן חויבה הנתבעת לשלם לתובע 87 שקל הוצאות משפט. (ת"ק 11439/05).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים