שתף קטע נבחר

מושבים מקולקלים במחלקת עסקים

בשתי טיסות שונות, נתקלו בני זוג בתקלות בכסאות מחלקת העסקים של חברת בריטיש איירוויס. כל אחד מהם הגיש כנגד החברה תביעה. את הפיצויים הם קיבלו ביחד

מי שרוכש כרטיס טיסה למחלקת עסקים משלם עבור הלוקסוס הזה סכום נכבד ומצפה שהמושב שיוקצה לו יהיה נוח ושהטיסה תעבור עליו בנעימים. בני הזוג ט' שצברו, לדבריהם, שעות טיסה רבות, נוכחו לדעת כי לא תמיד הציפיות האלה מתממשות. השניים טענו בתביעות נפרדות שהגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב כי הכיסאות עליהם ישבו כשטסו ללונדון, כל אחד במועד אחר, היו "מקולקלים".

 

התובעת טענה בבית המשפט כי היא "לקוחה ותיקה של החברה וטסה בשנים האחרונות במחלקת העסקים בגלל בעיות רפואיות. שילמתי עבור כרטיס הטיסה 3,500 שקל כדי שיהיה לי כסא נוח ושאוכל להעביר את הטיסה ללונדון בשכיבה". לדבריה, עקב תקלה בכסא לא ניתן היה להטות את המשענת שלו למצב של שכיבה. דיילים, העידה, חשו לעזרתה וניסו לתקן את הכסא אך ללא הצלחה. 

 

בן זוגה התלונן בתביעתו כי אף הוא מצא את עצמו בכסא שלא ניתן להטות את משענת הגב שלו, וזאת בטיסה אחרת, שהתרחשה בהפרש של כחודש מטיסתה של הגברת. "המטוס", סיפר, "עבר שיפוצים וכל החלק הקדמי שלו היה סגור".

 

היא כן, הוא לא?

 

בא כוח הנתבעת אישר כי היה ליקוי בכסא של התובעת אבל התכחש לטענת בן זוגה וטען כי בדיקת דו"ח הטיסה מעלה כי היו במטוס מקומות פנויים, ואם אכן הכסא היה מקולקל הדיילים היו דואגים להעביר את התובע למושב אחר.

 

השופט שלמה פרידלנדר העדיף את גרסת התובע. "קבלת גרסת הנתבעת", אמר, "הייתה מחייבת אותי לקבוע שהתובע ביצע מעשה מרמה בוטה, בדה מליבו תקלה שלא הייתה על מנת לתבוע פיצוי חסר שחר... עדותו של התובע", ציין, "לא נסתרה ונראה לי כי לא סביר שתעלה בדעתו לפתע מחשבת מרמה כאמור.

 

"אני מקבל", סיכם, "את עדותם כי נגרמו להם כאבים פיזיים שהטרידו אותם במשך מספר ימים". חברת בריטיש איירוויס חויבה לשלם להם פיצויים בגין כאב, סבל ואי נוחות בסך כולל של 4,000 שקל ועוד 700 שקל הוצאות משפט (ת"ק 973/0 ת"ק 0974/06).

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים