תלמידי התיכון ילמדו בעזרת Google Earth
תלמידי התיכון ילמדו גיאוגרפיה באמצעות תוכנת צילומי הלוויין של Google Earth. הם יוכלו לצפות באזורי הלחימה בלבנון ולקבל מידע מגוון על המדינה באופן מוחשי וחווייתי. משרד החינוך: השימוש ב-Google Earth יהיה תחליף לביקור בשטח במקומות שאליהם לא ניתן להגיע
תלמידים שייכנסו לאתר גיאוגרפיה אקטואלית, שפותחה בשיתוף עם המרכז לטכנולוגיה חינוכית, יוכלו לשוטט באמצעות תוכנת Google Earth באתרי הקרבות שעליהם שמעו במהלך המלחמה ולקבל מידע עדכני תוך המחשה ולמידה חווייתית.
מה זה Google Earth?
Google Earth היא תוכנה שפיתחה ענקית החיפוש באינטרנט – גוגל. באמצעות התוכנה, שניתן להורידה בחינם מאתר החברה, אפשר "לטייל" על פני כל רחבי הגלובוס, לצפות בצילומי לוויין המתעדכנים כל כמה חודשים ולעשות "זום" על אזורים מעניינים – עד לרמת הרחוב והבניין. כך, לדוגמה, ניתן להתמקד בישראל, לעשות זום על אזור אשקלון ולצפות בתמונות באיכות גבוהה, של תחנת הכוח רוטנברג.
גוגל הצהירה מאז הקמתה כי מטרתה היא לאפשר גישה נוחה, ידידותית
וחופשית למידע הנרחב הקיים ברשת האינטרנט. לשם כך היא פיתחה את תוכנת Google Earth, באופן שיאפשר לכל מי שיש ברשותו מחשב להתממשק אל התוכנה ולהציג על גבי הממשק הגרפי שלה כל מידע אפשרי.
כך, לדוגמה, מי שיתקין את Google Earth ואת "שכבת המידע" הגיאוגרפית החדשה של משרד החינוך, יוכל להתמקד על ביירות ולקבל מידע אינטראקטיבי רב.
במהלך מלחמת לבנון השנייה, למשל, ייצר אלמוני (אולי מחיל האוויר) "שכבת מידע" שכללה את מיקומן של המטרות שהפציץ חיל האוויר בלבנון. כל מי שהוריד את שכבת המידע אל מחשבו יכול היה לגלוש בין שכונת א-דאחייה שהופצצה לבין בעל-בק שעליה פשטה סיירת מטכ"ל בסיוע חיל האוויר.
תחליף לביקור במקומות שאליהם לא ניתן להגיע
המפקחת הארצית על מקצוע הגיאוגרפיה במשרד החינוך, דליה פנינג, אומרת כי השימוש ב-Google Earth, יהיה אמצעי נוסף וגם תחליף לביקור במקומות שאליהם לא ניתן להגיע, כמו לבנון.
"הרי לא ניתן לקיים שיעורים רבים מחוץ לכיתה, והלמידה מתבצעת בעיקר בכיתה", אמרה פנינג. "ישנה מגבלה של זמן וגם של תקציב, וכעת יאפשרו צילומי הלוויין אמצעי המחשה מצוינים".
בחוזר שנשלח למנהלים ולמורים נאמר כי מטרת המשרד היא שהתלמידים ילמדו ויבינו באופן מושכל את הרקע האנושי והפיזי של האזורים שהיו מעורבים בלחימה כדי לתת בידיהם כלים לגבש ולבטא את דעותיהם ואת עמדותיהם.
מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר כי בכוונת המשרד להרחיב את הלמידה באמצעות עזרים טכנולוגיים מתקדמים כדי להפוך את הלמידה לאטרקטיבית ואקטואלית.