שתף קטע נבחר

תערוכת פאריז - סטייל בהישג יד

עיר האורות אמנם זוהרת, אבל תערוכת פאריז 2006 תצטיין דווקא בתחומים השימושיים והקרובים יותר לכיס. ויצרני הרכב שיגיעו לכאן בהמוניהם ינסו להראות שגם לפן הזה הם יכולים למזוג יותר סגנון. כל הפרטים על התערוכה הכי חשובה של השנה - כולל מידע למבקר

בפרנקפורט הולכים המון, בז'נבה עשויה ההתנשאות המקומית להקפיא, ובדטרויט סתם אפור, קר ומסוכן לצאת בערב החוצה. לוס אנג'לס עדיין לא ממש נחשבת, ברצלונה קטנטנה וטוקיו מוזרה ורחוקה מדי. מה שמותיר אחת לשנתיים (בתחלופה קבועה עם פרנקפורט) את תערוכת הרכב של פאריז כאחת והיחידה. המושכת והמהנה ביותר לבקר בה. וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון את הרחובות התוססים שבחוץ. מיליון ו-400 אלף מבקרים ביקרו בה ב-2004, יחד עם 11,000 עיתונאים מכל רחבי העולם. השנה, וזה הימור בטוח, יגיעו אף יותר.

 

 

כמצופה, פאריז משמשת בדרך כלל במה טבעית למפגני כוח של תעשיית הרכב הצרפתית, בפני קהל מקומי ואוהד. אלא שהשנה תהיה ההצגה המקומית צנועה יחסית. פיז'ו (עם 908RC), סיטרואן (עם C-מטיס) ורנו (נפטה) אמנם ישגרו בעזרת מכוניות תצוגה מסר שאומר "למרות הכשלונות, עדיין לא ויתרנו על היוקרה". אבל כתמיד, לא ברור עד כמה יהיו אמיצים ומבריקים כאשר תגיע השעה לעבור לפס הייצור.


סיטרואן C-מטיס. בתמונה העליונה: רנו נפטה

 

בתערוכה עצמה תציג פיז'ו גרסה כמעט-סדרתית ל-207CC, רנו תחשוף את הטווינגו 2 תוך התמקדות בהעברת מוקדי ייצור גם לקוריאה, וסיטרואן תעסוק בצד הפרקטי עם גרסה מודרנית למיניוואן הקומפקטי פיקאסו. ואם כבר הגענו לכך, הרי שזו בדיוק תהיה נקודת מרכז הכובד של התערוכה הפאריזאית השנה - שימושיות.

 

כך יככבו השנה מיניוואנים קומפקטיים נוספים שעברו מתיחות פנים חשובות, כמו פולקסווגן טוראן והונדה FR-V, גרסת ספק-סטיישן לאלתיאה (או בעצם לטולדו) של סיאט, וקטנה במבנה דומה של דייהטסו, תחת השם מאטריה. במקביל יוצגו מספר דגמים קומפקטיים חדשים וחשובים במיוחד עבור אירופה - בראשם פיאט בראבו ולנצ'יה דלתא בשלבי תכנון כמעט-סופיים. הראשון מסמן ניסיון חשוב של פיאט לפרוץ (חזרה) לקטגוריה החשובה באירופה, תוך מחיקת כישלון הסטילו. השני פחות חשוב, אך עשוי לסמן את תחיית המותג רב-ההילה.

 

וכמובן, מאמץ קוריאני

 

בהתאמה לשינויים העוברים על שוק הרכב העולמי בכלל, תיוצג התעשייה הקוריאנית באופן בולט בפאריז. איך שלא תביטו בכך, קאיה נמצאת בשנת שיא מבחינת חידושים, ועורכת את אחד המהלכים החשובים מבחינתה עם השקת הסיד. זו בפירוש קוריאנית-אירופית ראשונה, ורק אלה המנותקים לחלוטין מהתפתחויות ההווה ותכניות העתיד, לא יבחינו כי מדובר  באיום הרציני ביותר ששולחים הקוריאנים החרוצים ליבשת הקלאסית. האופירוס המחודשת שייכת לקטגוריה אחרת ומבחינה וז לפחות, פחות חשובה.


קאיה סיד סטיישן

 

ושלא במקרה מכוונת גם יונדאי, חברת האם, לאותה קטגוריה. הארנס שתחשוף בפאריז מהווה מעין "בקרוב" לקומפקטית משלה, שתשוגר אף הוא לזירה האירופית. הגם שכאן מדובר בייצור על אדמת קוריאה בתחילה, הדמיון לקאיה סיד ברור ויש להניח שהבסיס דומה. שברולט-קוריאה, ששינתה מקצה לקצה את הישגי GM בשווקים שונים (ראו מקרה ישראל), תחשוף דווקא את האולטרה - כרגע מעין מכונית ספורט לתצוגה, עם תכניות שונות בעתיד.

 

והיפנים, כרגיל אחרת

 

לעומת השכנים מקוריאה, היפנים של ניסאן מעדיפים דווקא לבדוק אפשרויות לשינוי הקיבעון המסורתי בתחום הקומפקטי. כל זאת יחד עם התעוררות אירופית, אחרי ניעור הפעילות בארה"ב ויפן. מסע התחייה כאן יחל באימוץ רכב השייך בעצם לקטגוריית הפנאי, כמחליף לאלמרה השמרנית. שילוב בין מראה-שטח למבנה-קומפקטי ומחיר-גולף, אמור לפי ניסאן להיות קלף מנצח שיציג הקאשקאי החדש.


הונדה CR-V החדש

 

יפנים אחרים ינסו גישות מוכרות יותר בתחום הפנאי. הונדה תציג CR-V חדש שגדל מהותית, ומאזדה תביא לאירופה את ה-CX-7 היוקרתי במראה ספורטיבי. מיצובישי תחזור למקורות עם פאג'רו אחרי מתיחת פנים וגישה שחוזרת למקורות השטח ומעוניינת להתרחק מהכביש, יחד עם גרסת תצוגה לאאוטלנדר אירופי חדש, זה שגרסאותיו היפניות כבר משווקות. ואם כבר, ב.מ.וו תציג X3 עם שינויים קלים ומנועים חדשים, ואולי גם X5 חדש ורב מושבים. אבל דווקא כאן יתכן והחידוש הגדול ביותר יגיע דווקא מרנו, שתציג רכב פנאי בייצור סמסונג הקוריאנית (הנה הם שוב), כהכנה לקראת סדרה שלמה תחת מדי החברה האם, אך בייצור מזרחי.

 

קטנות עם סגנון

 

לכבוד הכמעט-אבוד של המכונית הקטנה ידאגו שלוש שהפכו זה מכבר לאייקונים מוטוריים: סמארט, רנו טווינגו וב.מ.וו מיני חדשות. אולי אינכם זוכרים זאת, אבל בדיוק לפני שש שנים הוצגה המיני המודרנית בפאריז, זכתה לתשואות וסחפה את העולם עם הצלחה שאינה יודעת מעצורים. הדגם המחודש לא משנה הרבה מבחינת מראה, ולכן צפוי לאותה הצלחה. על הטווינגו אין צורך להכביר מילים. אחת המכוניות הגאוניות של תעשיית הרכב תזכה לבטח לכבוד רב. האם תצליח סמארט חדשה לשדרג את מצבה הכושל של החברה? לא ברור עדיין.


הטווינגו המקורית. יורשת בפאריז

 

לצדן יככבו קטנות נאות כמו אופל קורסה החדשה, וגרסאות ספורט לטויוטה יאריס ופיאט פנדה. סקודה תשלח את הג'ויסטר לתצוגה, שמציע כנראה מחליף לפאביה. מהצד השני תוצג מונדיאו משפחתית וסופר-חשובה עבור פורד אירופה. המכונית שאמורה לחשוף את קו העיצוב החדש של הקונצרן תופיע עדיין כרכב תצוגה, אך היא מאד קרובה לדבר האמיתי. לצדה ימשוך תשומת לב האוונג'ר, עוד צעד בהחדרת המותג דודג' ליבשת הקלאסית.

 

חלומות לקינוח

 

אבל למרות שקבענו כי פאריז 2006 תעסוק בעיקר בשימשיות ותמנע מלנקר את עיני הצופים, בלי ספורט וזוהר אי אפשר. את הכיוון תוביל דווקא קבוצת פולקסווגן שעשויה לחשוף כאן מכונית ספורט אקזוטית מבית אודי, לצד שירוקו חדשה שתחייה את הקופה הקומפקטית של שנות ה-70. מרצדס תשלח לחזית את ה-CL הייחודית, אבל את תשומת הלב תכבוש ללא ספק אלפא 8C קומפיטציונה הדרמטית - סוף סוף עם תכניות ייצור מוגדרות.


אלפא רומיאו 8C קומפיטציונה

 

ואם אתם לגמרי במקרה בסביבה, תנו קפיצה לפורט ורסאי (תחנת המטרו באותו שם נמצאת ממש בפתח התערוכה). מחיר הכניסה עומד על 12 יורו, והדלתות פתוחות מ-10:00 ועד 22:00, בין ה-30.9 ל-15.10, למעט בשבת, ראשון ושני, אז היא ננעלת ב-20:00.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סמל התערוכה
פולקסווגן טוארג
פיאט פנדה 2007
פיז'ו 207 E-pure
סמארט פור-טו (מחול...)
דייהטסו מאטריה
שברולט אולטרה WTCC
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים