המלחמה פגעה בתיירות, במסעדות וברשתות השיווק
על פי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה שפורסמו היום צלח המשק ללא פגיעה משמעותית את המלחמה בלבנון - הייצוא והייבוא המשיכו לעלות, וכמותם עלה הייצור התעשייתי. הענפים היחידים שנפגעו מהמלחמה הם התיירות, המסעדות ורשתות השיווק
המלחמה בלבנון לא פגעה באופן משמעותי במצב המשק. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום, לחודשים יוני עד אוגוסט השנה, נפגעו באופן בולט מהמלחמה רק ענפי התיירות, המסעדות ורשתות השיווק. הייצור התעשייתי, הייצוא והייבוא, לעומתם, לא נפגעו כלל והמשיכו לצמוח בשיעורים מהירים.
יצוא הסחורות (למעט יהלומים, אוניות ומטוסים) עלה ביוני-אוגוסט ב-12.9% (במונחים שנתיים), בהמשך לעלייה של 24.9% בשלושת החודשים הקודמים. יבוא הסחורות (למעט אניות, מטוסים, יהלומים וחומרי אנרגיה), עלה ביוני-אוגוסט ב-16.8%, לאחר עלייה של 13.7% בשלושת החודשים הקודמים.
מדד הייצור התעשייתי ב-12.8% ביוני-יולי 2006, לאחר עלייה של 14.3% באפריל-מאי.
נתונים על התפתחות הייצור התעשייתי לפי ענפים, מצביעים על עלייה גבוהה של 29.2% בחישוב שנתי בייצור תעשיות ההיי-טק והתרופות. ועל ירידה של 1.7% בייצור התעשייה המסורתית (מזון, משקאות, טקסטיל, נייר וכו').
אינדיקטור נוסף על הפעילות בענפי המשק – יבוא חומרי גלם (ללא יהלומים וחומרי אנרגיה) עלה ב-23.4%
(1.8% בשיעור חודשי) ביוני-אוגוסט 2006.
ירידה דרמטית בלינות תיירים
מספר לינות התיירים במלונות התיירות ירד ביוני-אוגוסט ב- 35.5% (3.5% בשיעור חודשי) לעומת עלייה של 5.0% בשלושת החודשים הקודמים.במספר לינות הישראלים נרשמה עלייה של 1.6% בחודשים יוני-אוגוסט, לעומת ירידה של 4.7% בשלושת החודשים הקודמים. יוזכר כי ב-12 ביולי החלה הלחימה בצפון ובתוך ימים ספורים התרוקנו המלונות בחיפה, בטבריה, בנהרייה, בצפת ובמחוז הצפון כולו. לעומת זאת, הרבה מתושבי הצפון התארחו במלונות במרכז ובדרום הארץ.
ירידה בפדיון רשתות השיווק
מדד פדיון המסחר הקמעוני, שהוא אינדיקטור לביקושים בשוק המקומי, עלה ב-2.4% ביוני-יולי 2006 לאחר עלייה של 1.3% בחודשיים הקודמים.
מדד הפדיון בענפי המסחר והשירותים עלה ביוני-יולי 2006 בשיעור מתון של 0.8%. מפירוט הנתונים ניתן לראות כי נרשמה עלייה גבוהה של 12.6% בפדיון ענפי השירותים העסקיים והנדל"ן. לעומתם, ירד הפידיון בענף שירותי האוכל והאירוח ב-7.5%.
מדד הפדיון ברשתות השיווק (שהוא רבע מפדיון המסחר הקמעוני), ירד ביוני-אוגוסט 2006 ב-4.3%, לעומת עלייה של 2.4% בשלושת החודשים הקודמים. מדד מכירות רשתות המזון ירד ב-3.7% ביוני-אוגוסט 2006, בהמשך לירידה של 1.2% בשלושת החודשים הקודמים.