שתף קטע נבחר
 

גם אודי באקזוטיות

אחרי שסייעו ללמבורגיני לפתח את הגיירדו, משתמשים אנשי אודי בבסיס דומה כדי להציג מכונית ספורט אקזוטית. פורשה על הכוונת...

שלוש שנים לאחר שחשפו בתערוכת פרנקפורט את הלה-מאן כמכונית תצוגה אקזוטית, משיקה אודי בפאריז את ה-R8 ומראה שהצהרת הכוונות "ההיא", הייתה מדויקת למדי. ה-R8, עם שם שמגיע היישר ממנצחות מירוץ 24 השעות של לה-מאן, מראה דמיון גדול ביותר למכונית התצוגה הנאה שפגשנו ב-2003. אלא שהפעם היא סדרתית לגמרי, ומהווה את אחד המהלכים היומרניים בהיסטוריה של היצרן. להתחרות בפורשה ואולי גם בכמה אגדות איטלקיות כמו למבורגיני...


 

ה-R8 היא מכונית סדרתית ראשונה של אודי עם מבנה בעל מנוע מרכזי. היא נשענת של שלדת מסבך האלומיניום שפתחו הגרמנים עבור הלמבורגיני גאיירדו. המראה הנאה מזכיר במידה מסוימת גם את האחות הקטנה TT, אך ה-R8 הרבה יותר אגרסיבית למראה. וכדי למנוע טעויות מדגישה אודי את מיקומה המרכזי של יחידת הכוח בעזרת חיפוי שקוף לתא מנוע שיכול להיות מואר.

 

כרגע מוצעת ה-R8 עם מנוע V8 בנפח 4.2 ליטר המוכר מה-RS4, שמייצר 420 כ"ס ומגיע לארבעת הגלגלים. עמו היא יכולה להגיע ל-301 קמ"ש ולזנק למאה ב-4.6 שניות (520 כ"ס, 315 קמ"ש ו-4 שניות לגאיירדו). שמועות רומזות שבעתיד יוצע גם מנוע ה-V10 של למבורגיני. המכונית תוצע עם תיבה ידנית או רובוטית, שתיהן עם שישה הילוכים.


 

למעט ממד הרוחב (190 ס"מ), הרי שעם 443 ס"מ אורך וגובה של 125 ס"מ גדולה האודי מהלמבוגיני. גם בסיס הגלגלים, 265 ס"מ, ארוך יותר. אולי לכן מתעקשים באודי שמדובר באקזוטית שימושית עם תא מטען מלפנים (100 ליטר) וחלל אכסון מספק גם מאחורי המושבים. באודי מספרים על ייצור בקצב של 15 מכוניות ליום, כאשר הראשונות ימסרו ברבעון הראשון של 2007.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים