פשרה בתביעה של לקוח נגד HP ישראל
דוד מנשה, שתבע את החברה לאחר שלא הצליחה לתקן מחשב כף יד מתוצרתה, יקבל מחשב חדש במסגרת הסכם פשרה
חברת HP ישראל ודוד מנשה הגיעו להסכם פשרה לפיה מנשה יקבל מחשב כף יד חדש מהחברה.
מנשה, הנדסאי אלקטרוניקה במקצועו, רכש מחשב כף יד של IPAQ של HP ב-2004 ולאחר מספר ימים המחשב הפסיק לפעול. לטענתו של מנשה, הוא מסר את המכשיר לתיקון ולאחר מספר ימים קיבל את מחשב כף היד המתוקן. עם זאת, לאחר מספר ימים התקלה חזרה.
לאחר שלטענתו פנה מספר פעמים נוספות לחברה וזו סרבה לתקן את המכשיר, מנשה הגיש תביעה לבית משפט השלום בתל אביב. בכתב התביעה הוא דרש "לתקן את המחשב, להביאו למצב שניתן לעשות בו שימוש מלא ורצוף ללא תקלות ולספק לו את כל המידע הנדרש אודות הכשל ו/או הפגם שנפל במחשב".
תגובת HP
HP ישראל הסבירה בכתב ההגנה, כי היא חברת בת בקבוצת HP העולמית ומשמשת כנציגת היצרן לצורך מתן אחריות. הנתבעת טוענת כי עמדה במחויבותה במלואה על פי תעודת האחריות. במענה לטענת התובע, כי היה צריך לצרף הוראות שימוש למוצר, HP ישראל מציינת כי אינה יבואן או מפיץ של מוצרי HP בישראל, בניגוד לנטען בכתב התביעה.
לדבריה, התובע קנה את המוצר כנראה מאחד המפיצים המורשים של HP בישראל, אשר מייבאים את המכשירים לישראל ישירות מהחברה בחו"ל.
על פי ההסבר של HP, בחברה מצפים כי הצרכנים יחברו את המכשירים הניידים שלהם לחשמל בכל עת שאינו בשימוש, ולא - יאבדו את האחריות. "לאחר מספר ימים שהמכשיר אינו מחובר לחשמל נוצר מצב של פריקה עמוקה של הסוללה, ואז נמחק הזכרון האלקטרוני של המכשיר...זו התנהגותו הטבעית של המכשיר כמו גם של מכשירים אחרים כדוגמתו", נכתב בהוראות השימוש של המכשיר, כך טוענים ב-HP.
לגופו של עניין הכחישה החברה באמצעות עורכי דינה, כי ה-iPAQ של מנשה לא היה תקין. לדבריה, התובע פנה למעבדות החברה פעם אחת ויחידה, כחודש לאחר הרכישה, וסרב להחזיר את המוצר למעבדה, למרות הצעות חוזרות ונשנות. "אין במכשיר כל תקלה, לא כל שכן תקלה החוזרת על עצמה. הנתבעת טענה כי המכשיר נמסר לתובע לאחר תיקונו כשהוא תקין לחלוטין", נכתב בכתב ההגנה.
"לטעון את הסוללות כשהמכשיר לא בשימוש"
על פי ההסכם לו ניתן תוקף של פסק דין על ידי בית משפט השלום בתל אביב-יפו, התביעה תימשך, ללא הודאה באחריות מצד HP, ומנשה יקבל מחשב כף יד חלופי חדש עם אחריות שתיכנס לתוקף החל ממועד קבלת המחשב.
נוסף על כך, תשלח חברת HP מכתב למפיצי המכשיר בישראל, בו היא מבקשת מהם להודיע ללקוחות ולמשווקים כי החברה ממליצה לטעון את המכשיר בכל זמן שהוא לא בשימוש, וזאת, על מנת למנוע פריקה מלאה של הסוללה.
חברת HP מתחייבת בהסכם גם לעשות ככל שביכולתה על מנת שמעבדות תיקון מטעמה יפרטו את מהות התיקון של מכשירים שהופקדו אצלם על ידי לקוחות, כולל חלקים שהוחלפו.