צרפתיות לשטח, תוצרת יפן
אחרי שבמשך שנים התעלמו מתחום הפנאי והשטח, מחליטים פיז'ו-סיטרואן להכנס לקטגוריה הריווחית, בעזרתה האדיבה של מיצובישי. וייצור הדגמים החדשים של פיז'ו וסיטרואן? במפעלי מיצובישי
לאחר שנים ארוכות בהן הפכו יצרני הרכב את תחום הפנאי והכביש-שטח לאחד הריווחיים שיש, נכנסות גם יצרניות הרכב הצרפתיות פיז'ו-סיטרואן לתחום. היום (ה') משחררים הצרפתים את אמברגו הפרסום שהטילו על שני הדגמים החדשים, למעשה מכונית אחת עם שתי זהויות - פיז'ו 4007, וסיטרואן C קרוסר. ושני הדגמים, את זה אתם כבר יודעים, הם למעשה מיצובישי אאוטלנדר חדש, בתחפושת. כדי להשלים את היפניזציה של הצרפתים, פס הייצור יהיה משותף לכל השלוש. אכן, המכוניות הצרפתיות ייוצרו ביפן.
ראשוניות בכל
יש כמה וכמה "לראשונה" במכונית הכפולה שנחשפת היום. נכון שהייתה סיטרואן מהארי "היפית" בשנות ה-60'. ונכון שהייתה דה-שבו סהארה שחצתה מדבריות. אך לא רק שזה היה מזמן, מדובר היה בכלי רכב שרחוקים מספר שנות אור ממה שהיום נהוג לכנות SUV. השניים האלה הם בפירוש דגמי פנאי ראשונים עבור הצרפתים.
מעבר לכך, מדובר במכוניות שמבוססות על מיצובישי אאוטלנדר, בכל חלקיהן החשובים. וכאן מסתתר תקדים היסטורי נוסף. מדובר בדגמים ראשונים ליצרניות שייוצרו ביפן, על-ידי מיצובישי, באותו פס ייצור.
כדאי להזכיר כי הצרפתים מנוסים בשיתופי פעולה מעין אלה, ודוגמה לכך אפשר למצוא בשת"פ המכונית הקטנה עם טויוטה. כאן הם לא הסתפקו רק בהחלפת סבכה ויחידות תאורה, אלא יצרו לכל רכב חזית ייחודית שמתאימה למותג. הקרוסר של סיטרואן ממשיך את הקו שפגשנו ב-C4, לאח של פיז'ו קרבה במראה ל-407 ו-207. ובעיקר מאחור אין כל בעיה לזהות את הקשר למיצובישי, ואילו מאחור שלושתם כמעט זהים.
הקרוסר, שם שהינו בעל זיקה היסטורית למסעות חוצי יבשות שביצעו הזחלמים של סיטרואן בתחילת המאה שעברה, יושק בחודשי הקיץ. הוא יוצע עם שבעה מקומות, דלת אחורית מפוצלת מעלה-מטה ומושב מרכזי ניתן להסטה לפנים-אחור על-פני שמונה ס"מ. בתחילת הדרך יקבלו הדגמים של פיז'ו-סיטרואן את מנוע ה-2.2 טורבו-דיזל הצרפתי עם 156 כ"ס ו-38.7 קג"מ. מנוע זה ישודך בתחילת הדרך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים. ההאוטלנדר של מיצובישי ישתמש במנוע דיזל של פולקסוווגן. מאוחר יותר יקבלו הדגמים הצרפתיים את מנוע ה-2.4 ליטר בנזין של מיצובישי.
שלושתם נשענים כמובן על אותו בסיס גלגלים -267 ס"מ. גם מידותיהם הכלליות דומות ונעות סביב 464 ס"מ אורך, 181 רוחב ו-173 ס"מ גובה. המכונית בעלת שלושת הפרצופים מיועדת לצאת לשוק האירופאי ראשית במדי מיצובישי, ומספר חודשים מאוחר יותר, בקיץ הבא, במדים צרפתיים. אגב, הצרפתים מבהירים כי כיול המתלים וההגה של מיצובישי, עבר שינוי שנועד להתאים לסגנון החביב יותר עליהם.
מיצובישי אאוטלנדר. הבסיס לשתי הצרפתיות. שימו לב לצבע
ומה אומרים בארץ? אנשי היבואן טוענים כי בכוונתם לייבא את הדגם החדש בסמוך לתחילת שיווקו באירופה. זאת מן הסתם אינה בשורה משמחת עבור יבואני מיצובישי. למרות ששיווק האאוטלנדר באירופה יחל קודם, יבואני מיצובישי ספרו לנו כבר בעבר כי הרכב יגיע לכאן רק בסוף 2007, בגלל עיכוב בהצגת גרסה אוטומטית.