שתף קטע נבחר

 

מי מוצא חן בעיני חברות הסלולר?

אין אהבה גדולה בין חברות הסלולר לבין שר התקשורת שמעז "למצוא חן בעיני הצרכנים". הן גם לא ממהרות לבצע הנחיות שלו מתוך ידיעה שאין לו שיניים. יש להן סימפטיה כלפינו, הצרכנים, שמפגינים אדישות לזלזול שלהן וממשיכים לדבר בלי הכרה

איזה חוצפן שר התקשורת, חושבים לעצמם בוודאי מנהלי חברות הסלולר. איך הוא מעז לכפות עלינו לעשות דברים שלא ממש בסדר היום שלנו, ושעוד יעלו לנו כסף? מי זה בכלל האריאל אטיאס הזה שייתן לנו הוראות? ובשביל מה - כדי להיטיב עם הצרכנים? נו, באמת.

 

מסתבר שבמקרה של ההתמודדות של משרד התקשורת והשר העומד בראשו מול חברות התקשורת, בעל המאה (ובמקרה שלנו חברות הסלולר) הוא בעל הדעה. אטיאס יכול לתת להן הנחיות והוראות לביצוע, אבל הן לא ממש מתרגשות, לא סופרות אותו, ולא ממהרות לבצע את ההנחיות שלו. וכבונוס הן גם מרשות לעצמן לפתוח עליו את הפה.

 

"אריאל אטיאס מונע ע"י צורך למצוא חן בעיני ציבור הצרכנים", כך אמר השבוע, בלי להתבייש, המשנה למנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, בראיון לתוכנית "הכסף מדבר" בערוץ 10. בחברות הסלולר רגילים, כנראה, לעבוד מול שרים שמונעים על ידי הצורך למצוא חן בעיניהן. ופתאום קם להם שר בעל אג'נדה חברתית שלא מתרגש מהעוצמה שלהן ומהלובי שלהן.

 

אבנר, מכל מקום, התייחס בדבריו להחלטת השר בעניין התאים הקוליים, שלטענתו היא "לא צודקת ופופוליסטית". אטיאס, למי שלא יודע, הודיע בשבוע שעבר כי חברות הסלולר לא יוכלו יותר לחייב לקוחות שמגיעים לתא קולי של מנוי ולא משאירים הודעה. מההוראה הזו החברות לא יוכלו ככל הנראה להתעלם, אבל הן כבר רמזו כי את המחיר על איבוד ההכנסות מכך ישלם בכל מקרה הצרכן. בדיוק כמו שהיה עם הקישוריות.

 

אבל מהוראות אחרות של משרד התקשורת חברות הסלולר מתעלמות, בלי להתרגש יותר מדי. ניידות מספרים, למשל. זוכרים? ב-1 בספטמבר ההוראה נכנסה לתוקף, אבל החברות כמובן לא נערכו לכך (למה להתאמץ לעזור ללקוחות לעבור חברה?). שר התקשורת מצידו משתוקק לנעוץ בהן שיניים, אלא שהחוק לא ממש מקנה לו את האפשרות הזו. מקסימום, הוא יכול לנבוח. וכך, לפני כשבועיים, ומאחר שנושא עומד לפני דיון בבג"ץ, החליט אטיאס לקבוע מועד חדש לניידות, ריאלי יותר. בחברות, מיותר לציין, לא הזילו דמעה.  ואנחנו? נמשיך לחכות.

 

השבוע התברר כי חברות הסלולר ממשיכות לראות את הוראות משרד התקשורת כהמלצות בלבד, ולהתעמת איתו ראש בראש. הפעם מדובר בהוראה שיצאה לפני כשלושה שבועות, לפיה על כל ספקיות הטלפון, נייד ונייח, להשיק תוך שלושה חודשים מודיעין אינטרנטי משותף, באמצעותו  יוכלו הצרכנים לאתר מספרי טלפון בחינם. שירות בסיסי, שמשום מה לא קיים עד כה במחוזותינו, או שקיים אבל בהיחבא (עיינו ערך חברות הסלולר), או שקיים אבל בלי לעדכן (עיינו ערך בזק). בנוסף, על פי החלטת משרד התקשורת, על החברות להקים מודיעין קולי משותף שיספק מידע לצרכנים תמורת תשלום סביר.   

 

אלא שהחברות הודיעו השבוע למשרד התקשורת כי כלל לא בטוח שהן יעמדו במשימה "הכבדה" הזו בפרק הזמן שהוקצב להן. וכך, מן הסתם, הצרכנים יפלו שוב בין הכסאות: יש החלטה, ניתנת הוראה, אלא שחברות הטלפון לא ממהרות ליישם אותה ולמשרד התקשורת אין ממש שיניים לאכוף אותה. ומה יקרה בסוף? הוא כנראה יתקפל ויקבע תאריך אחר.

 

ומה איתנו? אנחנו נמשיך להשתמש בסלולר בלי הכרה, נשלם זמן אוויר על שיחות סרק ונשלח הודעות sms מתוך שיעמום. כי אולי שר התקשורת לא מוצא חן בעיני חברות הסלולר, אבל אם מישהו כן מוצא חן בעיניהן זה אנחנו, הצרכנים.  והן בעיקר מפגינות גילויי חיבה להוראת הקבע החודשית שלנו (וחסר לנו שלא נשלם בזמן). 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים