תכירו: טויוטה קורולה ה"ישראלית"
טויוטה חושפת היום את הקורולה החדשה, שתחליף את אחת המכוניות הנמכרות ביותר בשוק המקומי. אצלנו, כבר במאי-יוני, ולא תהיה תיבה אוטומטית (אלא רובוטית). וגם, מנוע מחודש לרכב הכביש-שטח הנמכר ביותר
זהו, נגמרה תקופת ההמתנה. אחרי שראינו דגמי תצוגה, גרסאות יפניות, שמענו וכתבנו על אין ספור השערות, מציגה טויוטה באופן רשמי את הקורולה סדאן שתגיע לישראל. בתקופה האחרונה, ולאחר חדירה מאד מוצלחת לציי הרכב הגדולים, מדובר באחת המכוניות הפופולריות בארץ, ובוודאי אחת הנמכרות בעולם כולו. ורק כדי שתדעו - הקורולה החדשה היא דור עשירי לסיפור ההצלחה, ולראשונה תוצע תחת שם זה רק בגרסת סדאן, עם ארבע דלתות ותא מטען נפרד. גרסת ההאצ'בק, עם חמש דלתות, זוכה לשם חדש לחלוטין - אוריס.
טויוטה קורולה החדשה, כפי שתוצע בישראל
כפי שברור מהתמונה הראשונה, שפורסמה היום כקדימון לחשיפה מלאה, הקורולה ה"אירופית" שתגיע לישראל נאה מאחותה היפנית. קונים פוטנציאליים ישמחו לגלות כי הקורולה "שלנו" נהנית מדימיון ניכר לקאמרי החדשה, ומציעה קווי מרכב חסונים ומסוגננים יותר מהגרסה היפנית. בטויוטה לא מפרסמים בשלב זה תמונות של החלק האחורי או של תא הנוסעים, ושומרים זאת לתערוכת הלסינקי, שתיפתח ב-30 בנובמבר. ואם אתם תוהים מדוע בחרה יצרנית הרכב השניה בגודלה בעולם בתערוכה כה נידחת, התשובה לכך פשוטה. המשמעות התדמיתית (והשיווקית) של גרסת הסדאן אינה גבוהה במיוחד מבחינת טויוטה. בוודאי לא כאשר מדובר בשוק האירופי.
אלינו תגיע הקורולה החדשה כדגם 2008. משיחות שערכנו עם היבואן עולה כי היא תשווק כאן בגרסת 1.6 ליטר עם תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית בלבד. בטויוטה מבטיחים עם זאת כי באירופה תוצע עם צמד מנועים חדשים - בנזין בנפח 1.8 ליטר, וטורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר. מנוע ה-1.8 יוצע עם תיבה אוטומטית שגרתית, אבל ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מוסרים שאין כוונה להביא מנוע זה לישראל. במפתיע וכפי שדיווחנו בעבר, ממדי הקורולה החדשה יהיו דומים לאלה של הדגם הנוכחי.
מנוע מחודש ללנד קרוזר
רכב השטח הנמכר בישראל, טויוטה לנד-קרוזר, זוכה אף הוא לרענון לקראת השנה החדשה. הלנד-קרוזר יוצע עם מנוע טורבו-דיזל מחודש, עדיין בנפח 3.0 ליטר אך עם הספק מרבי של 173 כ"ס, במקום 166 בעבר. בטויוטה מבטיחים כי למרות תוספת ההספק, למנוע המחודש תהיה רמת זיהום נמוכה מבעבר (יעמוד בתקן יורו 4), זאת באמצעות שינוי לניהול מערכת השסתומים ומערכת הפליטה. כמו-כן מדווחים היפנים כי תהיה תגובת דוושת מצערת טובה מבעבר.
לנד קרוזר. מנוע דיזל חזק יותר, מזהם פחות
בטויוטה מבטיחים גם בידוד רעשים טוב יותר, תודות לחומרים סופגי רעשים בתא המנוע ומאחורי הקונסולה בתא הנוסעים. לרשימת הציוד התקני מצטרפת שמשה "אקוסטית" להפחתת רעשי חוץ, וכדי לשפר את אמינות הרכב נוספה למערכת ההתראה של הנהג נורית המדווחת על איכות שמן המנוע.
מלבד השינוי לגרסה המשווקת בישראל, יזכה הלנד קרוזר גם למנוע V6-בנזין עם צריכת דלק משופרת. לפי טויוטה, זו תעמוד בגרסת הבנזין (249 כ"ס) על 8.1 ק"מ לליטר במקום 7.9 בעבר, שיפור של כ-2.5%. בנוסף, משפרת פעולת המנוע היעילה יותר את רמת הזיהום.