ביואיק מציגה: אנקלייב
שנה לאחר מכונית התצוגה, מגיע האנקלייב לייצור סדרתי. החדשות הטובות: העיצוב המוצלח נשאר. והרעות? בשלב זה אין כוונה לשווקו מחוץ לאמריקה
ביואיק חשפה את האנקלייב (Enclave), קרוס-אובר גדול ממדים עם הנעה קדמית או כפולה. אם השם הזה נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים - מכונית בשם זהה הוצגה בתערוכת דטרויט, ינואר 2006, והדגם שמוצג כעת הוא הגרסה הסדרתית שלה.
קווים עגלגלים והרבה כרום. ביואיק אנקלייב
את הדימיון מאז לעכשיו קשה לפספס, ואלו כמובן חדשות טובות. האנקלייב מציע קווים עגלגלים ונעימים לעין, וכמעט מצליח להיראות קטן משהוא באמת. למעשה, אולי אפילו תופתעו לגלות שמדובר ברכב גדול ממדים אפילו במונחים אמריקנים: עם בסיס גלגלים של 302 ס"מ, אורך כללי של 513 ס"מ, רוחב של 200 ס"מ וגובה של 185 ס"מ, מדובר ברכב שלמצוא לו חניה בתל-אביב עשויה להיות משימה כמעט בלתי אפשרית.
אלא שאין מה לדאוג כבר מעכשיו לחניה שמורה. לפי ג'נרל מוטורס, האנקלייב יוצע בשלב ראשון בארצות הברית וקנדה בלבד, זאת החל בסוף שנה הבאה. הוא ישווק באמריקה כדגם 2008. עדיין לא ברור האם יוצע בסופו של דבר גם בישראל.
האנקלייב מציע שורה של חידושים, לפחות עבור ביואיק השמרנית. בראש ובראשונה, מדובר בכניסה ראשונה של המותג לפלח הקרוס-אובר, שהופך צפוף ומבוקש מרגע לרגע. כן ניתן לציין את מנוע ה-V6 בנפח 3.6 ליטר עם תזמון שסתומים משתנה ו-275 כ"ס, המשודך לראשונה לתיבת שישה הילוכים אוטומטית.
ביואיק תציע את הרכב החדש עם שישה מושבים בשלוש שורות, ועם חישוקי "18 וצמיגי 255/65 בגרסה הבסיסית (CX) או "19 וצמיגי 255/60 בגרסה המהודרת (CXL). כן יוצעו מצלמה לנסיעה לאחור, מערכת DVD ליושבים מאחור עם מסך גדול, דלת אחורית חשמלית, רדיו לוויני עם מערכת ניווט, 10 רמקולים ומושבים קדמיים מחוממים.
נתוני ביצועים או תצרוכת דלק של הרכב הגדול, שמשקלו יותר מ-2,100 ק"ג, לא פורסמו.