גם רנו רוצה מכונית חשמלית
יצרנית הרכב הצרפתית פועלת - בשיתוף עם ניסאן - לפיתוח טכנולוגיה חשמלית ידידותית לסביבה, ללא פליטה ישירה של זיהום אוויר. יצרני הרכב כבר לא יכולים בלי
רנו הודיעה כי בכוונתה להציג עד 2010 מכונית חשמלית סדרתית. מכונית זו תוצע בעיקר לציי רכב גדולים בצרפת ושאר מדינות אירופה, ותפותח בשיתוף עם ניסאן. בכך מדלגים הצרפתים על שלב מכוניות הכלאיים, המשלב בין מנוע בנזין למנוע עזר חשמלי שמסייע להפחית את תצורת הדלק והזיהום.
לפי רנו, הפיתוח המשותף יניב שתי מכוניות לפחות, האחת תשווק ביבשת הקלאסית תחת שם המותג הצרפתי, השנייה עבור השוק היפני והאמריקני תחת השם ניסאן. בניגוד למכונית כלאיים, ברנו מבטיחים שהמכונית החשמלית שלהם לא תזהם כלל בזמן שהמנוע דולק, כשהזיהום היחיד שיווצר יהיה מחוץ לעיר - בתחנת ייצור החשמל.
רנו. בדרך למכונית לא מזהמת?
ברנו הציגו את כוונתם להציע מכונית חשמלית סדרתית עד 2010 במסגרת תוכניות "מחוייבות 2009". תוכנית זו, שעיקריה נחשפו לפני מספר חודשים על-ידי נשיא רנו וניסאן, קרלוס גוהן, כוללת בין היתר תהליכי התייעלות ושיפור איכות הייצור, וכעת גם מחוייבות כלפי איכות הסביבה וצמצום פליטת המזהמים ממכוניות הקונצרנים השותפים.
עד 2010, מצהירים ברנו כי יתמקדו בעיקר במכוניות ביודיזל, המשתמשות בדלק המופק מירקות. ביודיזל מזהם פחות מבנזין ודיזל, בשיעור המשתנה בהתאם לסוג הגידול החקלאי (תירס, חיטה וכדומה) ממנו הוא מופק.