וזו מיצובישי לנסר החדשה
מיצובישי יוצאת למלחמה החשובה ביותר על עתידה זה שנים רבות, עם לנסר חדשה שתוצג בתערוכת דטרויט הקרובה. כבר באוגוסט 2007 היא תעלה על כבישי ישראל
עוד שנה בערך מהיום, זה הזמן שייקח למיצובישי לנסר החדשה להגיע אלינו, כך אומר ל-ynet יבואן מיצובישי לישראל. עוד אמר כי הגרסה הראשונה שתגיע אליו תצויד במנוע 1.5 ליטר, וכי הלנסר הנוכחית תשווק במקביל לזו החדשה, עד הגעתה של גרסת 1.6 ליטר, החשובה עבור השוק הישראלי.
כל זאת בעקבות חשיפת תמונות ופרטים ראשונים של הלנסר החדשה, שתוצג באופן רשמי בעוד שבועות ספורים בתערוכת דטרויט. אז נכון שמדובר כנראה בגרסה אמריקנית שונה במקצת, ונכון ששנה זה המון זמן, אבל אי אפשר להפריז בחשיבות המכונית הזו. הן עבור היצרן, הן עבור היבואן המקומי.
לא הפסיקו לגרות
זה החל עוד לפני תערוכת פרנקפורט 2005, עם שחרור של איור ראשון תחת השם ספורטבק. זה המשיך עם תמונות מפורטות יותר של הכלה הנאה, עדיין תחת אותו שם. בתערוכה עצמה פגשנו את המעצב שלה, אוליבייה בוליי, וערכנו עמו ראיון, שם אמר "למעט קוסמטיקה קלה, זו בדיוק המכונית... בגדול, המכונית שהם מציגים כאן היא הלנסר... אגב, גם הסדאן תיראה מצוין. תאמין לי". ואז הגיעה תערוכת טוקיו, שם כבר נחשפנו לאבולוציה הבאה של מכונית התצוגה שתסמן את הלנסר, הרי היא הקונספט X שהוצגה גם בתערוכת אוטומוטור האחרונה.
כך נראית הלנסר החדשה, לפחות הגרסה האמריקנית שלה
עכשיו זה נגמר. כעת יוצאת סוף סוף לדרך מיצובישי לנסר, במדים רשמיים לחלוטין, או מדויק יותר, הגרסה האמריקנית שלה שתוצג בתערוכת דטרויט הקרובה. מכונית שמבחינות רבות מהווה את השלב החשוב ביותר במסע הניסיון-להתאושש של היצרן היפני מהקשיים הפוקדים אותו בשנים האחרונות. מדובר אחרי הכל ב"מכונית גלובאלית", שחייבת להצליח בארה"ב, יפן ואירופה. וכיוון שעליה יבוססו גם גרסאות האיבו רבות ההילה, היא גם חשובה תדמיתית.
איפה הקווים הנועזים?
כאשר מביטים בתמונות אותן משחררת מיצובישי היום, אי אפשר שלא להתאכזב. נכון, מדובר בגרסה אמריקנית שלבטח מעודנת יותר, וחשוב מכך זו גרסת הסדאן. במהלך השנה האחרונה למדנו כבר לדעת כי את עיקר הרעש מתכננת מיצובישי לעשות עם גרסת שלוש-חמש דלתות שתהיה ללא ספק אטרקטיבית יותר למראה. לכל היותר מדובר בשימור הצללית הדינאמית של מכוניות התצוגה, אך באופן מאד מתון. בעיקר בגלל שימוש בפגוש-ספוילר הרבה פחות אגרסיבי ובולט.
כדאי אגב לזכור כי הלנסר החדשה מתבססת על פלטפורמה משותפת למיצובישי ולדיימלר-קרייזלר, ומשרתת גם את האאוטלנדר החדש ואחיו הצרפתים (הפיז'ו 4007 והסיטרואן Cקרוסר), כמו-גם מספר דגמים של קרייזלר וג'יפ ובראשם הקאליבר החדש שכבר נחת בארץ. עם אורך של 457 ס"מ, רוחב של 176 ס"מ וגובה של 149 ס"מ, המכונית החדשה גדולה מקודמתה בכל ממד, כולל בבסיס הגלגלים שצמח ל-263.5 ס"מ, בדיוק כמו הקאליבר. כדאי לציין כי גם כך, לא מדובר במכונית גדולה במיוחד, אך מול הנוכחית מדובר בצמיחה משמעותית.
תכניות שיווק
באמריקה, שם יחל שיווק המכונית, תוצע הלנסר החדשה מתחילת 2007 עם מנוע ה-2.0 ליטר, אף הוא יחידה כלל-עולמית שפותחה על-ידי יונדאי ומשמשת גם את קרייזלר. המנוע המוכר מהקאליבר מייצר כאן 152 כ"ס, ומשודך - גם כאן - לתיבה רציפה עם אפשרות לתפעול ידני של שישה הילוכים מתוכנתים. במיצובישי מבטיחים כי יהיה גם תפעול מההגה, כנראה בעזרת שני מוטות ייעודיים.
כמו שסיפרנו בעבר, מיצובישי מתכננת להשיק את המכונית באירופה בגרסאות 1.5, 1.8 או 2.0 ליטר, ובגרסת דיזל עם יחידת כוח של פולקסווגן - בנפח 2.0 ליטר ועם הספק מרבי של 140 כ"ס. שיווק המכונית באירופה מתוכנן לשלבים מאוחרים יותר של 2007, ואילו בסוף אותה שנה או בתחילת 2008, תגיע הלנסר אלינו.
בשיחה שערכנו עם היבואן הובהר כי בעתיד תצטרף ל-2.0 ליטר גם גרסת 1.6 ליטר, הנחוצה כל-כך לשוק הישראלי. אלא שהוא אינו יכול להתחייב כי זו תוצע כאן כבר בתחילת השיווק של המכונית החדשה. כמו-כן לא ידע היבואן לומר אם יצליח לשלב את הלנסר החדשה עם מנוע ה-1.5 ליטר בקבוצת רישוי 2. ואלה כבר חדשות מעט פחות טובות.