שתף קטע נבחר
 

גם פיאט פנדה תכבוש את דקאר

הבמבינה של פיאט תצטרף לילדים הגדולים והחזקים במסע המפרך מליסבון לדקאר, ותנסה להוכיח שגם גמדות עם מנוע זעיר יכולות לשוט על הדיונות

פיאט מודיעה רשמית: אנחנו שולחים את הפנדה לדקאר. ולא, הם לא מתכוונים למשלוח באונייה או במטוס. הפנדה הקטנה, המכונית הפשוטה והזולה ביותר של פיאט נכון להיום, תתחרה במירוץ הדקאר ותנסה לחצות את המדבריות - כל הדרך מפורטוגל לסנגל - במירוץ הקשה ביותר בעולם.

 

פנדהקאר

הגרסה שתתחרה במירוץ היא הפנדה קרוס, עם הנעה כפולה ואיפור שטח מוזר. היא הוצגה בסוף 2005, ובאפריל 2006 הבאנו לכם טעימה קטנה ממנה במסלול שטח סגור. כעת אנחנו מתבשרים שהבמבינה האיטלקית יוצאת למסע שטח מפרך, בו היא תתחרה עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.3 ליטר ו-105 כ"ס. ואיך קוראים בפיאט למכוניות? פנדהקאר כמובן, חיבור של פנדה ודקאר (PanDakar).


קבוצת פנדהקאר מוכנה לדרך

 

באופן טבעי, בפיאט לא מתכננים לאיים על הקבוצות החזקות - מיצובישי ופולקסווגן - אבל כן מקווים לנצח בקטגוריית T2, הקרובה מאד למכוניות סדרתיות. לצורך כך ינהגו בשתי הפנדות הקטנטנות מיקי ביאסון, ואלוף ה-WRC (בשנים 1988 ו-1989 עם לנצ'יה) והדקאר (ב-1999 בקבוצת המשאיות עם איווקו) ברונו סאבי. כך שכן, בפיאט ככל הנראה הולכים על ניצחון, ולא רק השתתפות.

 

בנוסף לשתי הפנדות, יצאו אנשי פיאט למסע עם שלוש משאיות חלפים וסדיצ'י אחד - רכב שטח קומפקטי שמבוסס על סוזוקי SX4 ומיוצר באותו מפעל בהונגריה. הסדיצ'י ישמש כרכב חילוץ. בישראל לא משווקת גרסת הקרוס שתתחרה במירוץ, אך אחותה הכמעט זהה מכנית - הפנדה 4X4 קליימינג, היא רכב השטח הזול ביותר אצלנו.


אב טיפוס בניסוי אחרון

 

כמו יתר המתחרות, ה"פנדהקאר" תצטרך לצלוח 8,696 קילומטרים של חול, בוץ, סלעים ודיונות. ושיהיה בהצלחה.

לפנייה לכתב/ת
לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות ב-36 דיונים
 תגובה חדשה
הצג:
מהסוף להתחלה
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים