רוזנהויז: תחושת הבטן שלי, נוחי לא ימכור את שופרסל
מנכ"ל הרשת אומר כי אמנם לבעלי מניות יש זכות למכור את העסק מתי שירצו, אבל נראה לו שרשת השופרסל לא תימכר
"לבעלי מניות יש זכות למכור את העסק מתי שהם רוצים, אבל בתחושת הבטן שלי נראה לי שנוחי דנקנר לא ימכור את שופרסל", כך אמר היום (א') אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל בכנס איגוד המפרסמים שנערך בתל אביב.
ביום חמישי מסר מקורב לעסקת מכירת שופרסל לקבוצת ברונפמן-פישר כי "היא מוכנה לחתימה". זאת, בהמשך לדיווח מיום קודם לפיו קבוצת ברונפמן-פישר הציעה לנוחי דנקנר בעל השליטה בדיסקונט השקעות, החברה האם של שופרסל לרכוש את השליטה ברשת (59%) תמורת 642 מיליון דולר. ההצעה משקפת לשופרסל שווי של 1.088 מיליארד דולר, הגבוה ב-25% משוויה הבורסאי.
לגבי המחיר שהוצע עבור שופרסל אמר רוזנהויז: "מחיר שטוב לקונה ולמוכר אם וכאשר יגיעו להסכם, סימן שהוא מחיר טוב".
רוזנהויז נשאל אם איננו מתוסכל ממכירת הרשת והשיב: "הייתי מציע לכל אחד אם וכאשר להתכונן למצב כזה. כולנו שכירים".
לגבי עתידו כמנכ"ל שופרסל אמר רוזנהויז כי "בעלי המניות בוחנים את העבודה שלנו ואני מקווה שאשאר מנכ"ל שופרסל. אם לא אני זה יהיה מישהו אחר. זה לא מתסכל. מי שזה מתסכל אותו, כנראה שמערכת הציפיות שלו שונה ממה שהיא צריכה להיות. תפקידי כמנכ"ל להשביח את הנכס לבעלי המניות וללקוחות".
שאלה: אינך מוטרד ממכירת AM:PM לדודי ויסמן?
"אני מלא הערכה לקבוצת בחורים צעירים שניצלו הזדמנות עסקית שהרשתות הגדולות לא יכלו להיות בה. אני שמח שיזמים כאלה מקימים עסק וזוכים לתמורה גדולה. מבחינתי רכשית AM:PM היא ראויה. רבוע כחול קנתה רשת טובה שנותנת פיתרון לצורך, אבל אני לא מבין את הישראבלוף הזה בנושא השבת. יש פה רשת בבעלות של דודי ויסמן שמפעילה כיום עסק בשבת בריש גליי, כששופרסל נשאלה שבת כן או לא, היא ענתה - שבת לא, כשר כן. זו החלטה אסטרטגית שלנו.
"אנחנו מבקשים לפתח מערכת יחסים עם הלקוחות שלנו כדי שנגדיל את הנתח שלנו בארנק של הלקוח. נמכור בעתיד גם שירותים פיננסים ואני רוצה להזכיר שבאנגליה רשת 'טסקו' מוכרת גם שירותי קבורה".
רוזנהויז התייחס גם למותג הפרטי של שופרסל ואמר שבכל העולם מותג פרטי עושה טוב לעסקים. "ברשתות העולם קיים מותג פרטי שמוכר באחוזים גבוהים במשך עשרות שנים. הספקים למדו להרוויח לידו יותר מאשר בלעדיו", אמר.
רוזנהויז נבחר אמש על ידי איגוד המפרסמים לאיש השיווק של 2006.
אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל
צילום: סיון פרג'
מומלצים