הוצגה רשמית: מאזדה הקאזה
בעוד כחודש תציג מאזדה בתערוכת ז'נבה את ההקאזה, מכונית תצוגה שלישית בסדרת ה"זרימה" שלה. בינתיים, קבלו הצצה ראשונה למי שרומזת יותר מכל ל-3 הבאה
מאזדה תציג בתערוכת ז'נבה (18-8 במרץ) מכונית תצוגה חדשה, שעשויה לעניין מאד את הצרכן הישראלי. נכון, אין שום כוונה לייצר אותה, אבל ההקאזה (Hakaze), עליה ידענו לספר לכם כבר בשבוע שעבר, היא רמז עבה למדי ל-3 הבאה, המשפחתית הקומפקטית הנמכרת בישראל.
מאזדה הקאזה. רמז עבה ל-3 הבאה
התצוגה הקודמת של מאזדה, תחת מוטיב ה"זרימה" (נגארה), היתה הריוגה שנחשפה בדטרויט. זו רמזה אף היא לעתיד ה-3, ונדמה שההקאזה היא גרסת כמו-שטח שלה. מעט קודם לכן, הוצגה סנונית ראשונה לשפת העיצוב החדשה, בשם נגארה.
במאזדה מסבירים כי מדובר בשילוב שלושה רעיונות שונים. מצד אחד ההקאזה היא קומפקטית בממדים דומים לאלה של ה-3 (אורך כמעט זהה - 442 ס"מ בתצוגה לעומת 440.5), מצד שני היא יכולה להתמודד בפלח הכביש-שביל (ע"ע יונדאי טוסון ומיצובישי אאוטלנדר), עם מרכב מוגבהה (156 ס"מ, 9.5 יותר מה-3) ורחב - 189 ס"מ שהם 13.5 יותר מהקומקפטית המוכרת לנו. בסיס הגלגלים, 265 ס"מ, דומה להפליא לרבת המכר (264).
ומה הרעיון השלישי אתם תוהים? לתוך הקדרה זורקים אנשי מאזדה גם מרכב אותו ניתן להפוך לפתוח, עם חלקי גג מתפרקים. סיטרואן C3 פלוריאל, מאחורייך. אופציה בייצור סדרתי? תשכחו מזה.
גג חצי-נפתח
ההקאזה מצוידת במנוע 2.3 ליטר מוגדש טורבו, אם כי במאזדה ממהרים להדגיש שהיא תוכננה כך שתתאים גם למנוע דיזל. הצהרה לא מאד משמעותית בהתחשב בכך שמדובר במכונית תצוגה. מבחינתנו יכל להיות שם גם מנוע V8 עם ארבעה מגדשי טורבו. גם הימצאותה של הנעה כפולה לא צריכה לעניין יתר על המידה, שכן גם מתחרות דומות - ניסאן קאשקאי ודודג' קליבר - מוצעות עם הנעה קדמית בגרסאות הבסיסיות.