השקת Adsense לתכנים - בשורה חיובית לאתרים העצמאיים
בהתחשב במספר הגולשים בישראל, לפחות בטווח הנראה בעין מי שייהנו מה-Adsense הם האתרים הבינוניים והגדולים. האם בטווח הארוך תאריך התוכנית את הזנב הארוך של הרשת הישראלית? סביר להניח שכן
למרות הבשורה הדמוקרטית של האינטרנט, הרשת הישראלית המסחרית ריכוזית למדי – עוגת הפרסום מחולקת ברובה על ידי האתרים הגדולים, שחלקם מפעילים רשתות פרסום משלהם. אתרי נישה, מצליחים ככל שיהיו, מסתפקים בפירורים. הם מתקשים להצליח כלכלית ולפעמים נתקלים בסירוב כבר בעת הפנייה הראשונית למפרסמים פוטנציאליים. הפוטנציאל הטמון ב-Adsense For Content בעברית, תוכנית הפרסום של גוגל שהושקה היום, הוא כי יגדיל את העוגה ויאיץ צמיחה של "זנב ארוך" של אתרי תוכן בינוניים וקטנים.
למרות התחרות מצד תוכניות פרסום של Merlin, Ad-vantage ו-Chart, תוכנית Google Adsense for Content היא היחידה המאפשרת לכל בעל אתר לשלב פרסומות בקלות באמצעות ממשק מקוון. נוסף על כך, הטכנולוגיה של מודעות המילים המשולבות כיום באתרים לא מצטיינת בהצגת פרסומות בהקשר לתכני הדף הספציפי בו הן מוצגות. כלומר, הן אינן רלוונטיות במיוחד.
הכניסה של גוגל לפעילות בתחום בארץ צפויה לטלטל את השוק וליצור תמריצים כלכליים גם לבעלי אתרים קטנים ובינוניים. זאת, בתנאי שמפרסמים קטנים, שכיום כמעט ואינם מנצלים את המדיה האינטרנטית, יתחילו לפעול באמצעות Adsense ויעשירו את הרשת של גוגל במודעות רלוונטיות. אלה בתורן צפויות להגדיל את עלות הפרסום (הנקבע לפי מכרז) ובעקבות זאת גם יאפשרו לבעלי האתרים להגדיל את ההכנסות שלהם.
מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, אמר היום במסיבת העיתונאים כי בלוגרים מצליחים יוכלו להשתכר עשרות אלפי דולרים. זו תחזית ורודה מדי. על פי הערכה גסה שלנו, אתר תוכן בינוני הרושם 10,000 כניסות ליום (לא רע ביחס לישראל) צפוי להכניס במקרה הטוב כ-1,000 דולרים בחודש מפרסום באמצעות Adsense. בהתחשב במספר הגולשים בישראל, לפחות בטווח הנראה בעין מי שייהנו מה-Adsense הם האתרים הבינוניים והגדולים. האם בטווח הארוך תאריך התוכנית את הזנב הארוך של הרשת הישראלית? סביר להניח שכן.
הצטרפתם כבר לניוזלטר החדש שלנו? הוסיפו את כתובת הדואר האלקטרוני שלכם בתיבת הרישום התכולה מימין ותקבלו את מהדורת סיכום היום שלנו - עם קישורים מעניינים והערות על המצב