הספורטיבית החדשה של מזראטי: גראן-טוריזמו
מכונית הקופה החדשה של מזראטי נחשפה בתמונות ראשונות, לקראת הצגתה בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ. קבלו את הפרטים הראשונים
מזראטי תציג בתערוכת ז'נבה הקרובה (18-8 במרץ) את מכונית הקופה החדשה שלה, שתכונה "גראן-טוריזמו" (GranTurismo). מדובר במחליפת ה-3200GT, שהוצגה ב-1998 ושינתה שמה במרוצת השנים ל-4200GT, קופה וגראן-ספורט.
המכונית החדשה עוצבה על-ידי סדנת פינינפארינה, מי שאחראית גם ליצירות פרארי - היריבה-שותפה של מזראטי בקבוצת פיאט. היא מתאפיינת בעיצוב שונה משמעותית מקודמתה, עם כיוון מודרני ושרירי מבעבר. במזראטי זנחו את הקווים העגלגלים לטובת חרטום ארוך ואגרסיבי ואחוריים בולטים. המרכב הפעם נהנה גם ממראה רחב ונמוך יותר, תודות לפרופורציות שונות. נתוני המידות עדיין לא ידועים.
תא הנוסעים, כפי שניתן לראות בתמונה שפורסמה, ממשיך את המסורת האיטלקית של עור אדום ומושבי ספורט עמוקים, ומוסיף לכך שילובי גוונים (שחור-כסף-אדום) ועיצוב מסוגנן.
הגראן-טוריזמו מצוידת במנוע V8 בנפח 4.2 ליטר, המייצר 405 כ"ס - 15 יותר מבדגם היוצא (חמישה לעומת גרסת הגראן-ספורט). למכונית החדשה הספק גבוה במקצת גם מהקוואטרופורטה, מכונית הספורט-סאלון הגדולה עליה היא מבוססת.
מכונית הקופה תציע ארבע מקומות ישיבה, במה שיספיק הפעם מאחור אפילו לנוסעים מבוגרים, כך לטענת האיטלקים. בכך יגדילו במזראטי את ההבידול בין דגם הקופה שנחשף כעת, למחליפת הספיידר הצפויה בקרוב, ושתציע שני מקומות ישיבה וממדים קומפקטיים יותר.
עוד נמסר כי לגראן-טוריזמו יש בגרסה שתוצג תיבת הילוכים אוטומטית, אותה אחת שהוצגה לאחרונה בקוואטרופורטה, ומציעה שישה יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני. בכך זונחת מזראטי את תיבת הקמביוקורסה (רובוטית), לפחות לעת עתה.
חלוקת המשקל בין הסרנים במכונית תעמוד על 49% לפנים ו-51% לאחור, מה שצפוי להבטיח התנהגות מאוזנת למדי. בכל מקרה, במזראטי מבטיחים שיפור ניכר בתחום זה, שלא היה תמיד מנקודות החוזק העיקריות של ה-3200GT. נתונים נוספים על המכונית - בהם ביצועים, מידות ומחיר - צפויים להיחשף בסמוך לפתיחת תערוכת ז'נבה בחודש הבא.