שתף קטע נבחר
 

רמי לוי: אפי רוזנהויז לא יוכל לחסל אותנו

הבעלים של שיווק השקמה אמר את הדברים בהשקת "המותג" של הרשת הרביעית הכוללת שש רשתות פרטיות ובסך הכל 38 חנויות. הרשת הרביעית מקימה ארגון קניות שבאמצעותו תרכוש סחורה במשותף מספקים, על מנת לקבל הנחות

הרשת הרביעית תקים ארגון קניות שבאמצעותו תרכוש סחורה במשותף מהספקים הקטנים והבינוניים. בשלב הבא ינסו ברשת לשדל גם את הספקים הגדולים, ביניהם אסם, עלית ויוניליוור למכור להם סחורה כגוף אחד. המטרה של בעלי הרשתות המאוגדים תחת הרשת הרביעית, להגדיל את כוחם מול הספקים ולזכות בהנחות להן זוכה שופרסל ורבוע כחול.

 

רמי לוי, מבעלי שיווק השקמה, אמר כי הוא מצפה שהספקים הגדולים יסכימו למכור להם סחורה כרשת אחת: "יהיה להם יותר נוח ויותר זול למכור לנו כרשת גדולה אחת, כי נקנה כמויות יותר גדולות מאשר כל רשת בנפרד. הטענה של הרשתות הגדולות היא שהן כוח קנייה חזק ולכן מגיעים להם תנאי מחיר נוחים מהספקים. אנחנו נותנים פה לספקים הגדולים סולם שיאפשר להם להוריד את שופרסל והרבוע מהעץ הגבוה, ואומרים להם שגם אנחנו כוח קנייה גדול".

 

לוי אינו מהסס לתקוף את מנכ"ל שופרסל שהצהיר בעבר, כי המותג הפרטי שלו צפוי לפגוע ברשת הרביעית פגיעה קשה. "אני שמח שאפי רוזנהויז לוקח אותנו כמטרה. זה אומר שאנחנו קיימים וחשובים. אפי צריך לחשוב שבכל העסקים שהוא רוצה לחסל עובדים אלפי אנשים. הוא לא יכול לחסל אותנו כי עלות התפעול שלנו היא בדיוק מחצית מעלות התפעול שלו. שופרסל מורידה מחירים באזורים בהם יש לנו סניפים. אבל במקומות שאנחנו לא מפעילים חנויות הם יקרים ב-30%-40% ושם הלקוח עוזב אותו ובא לקנות אצלי. שופרסל יורה לעצמו ברגל".

 

אפי רוזנהויז סירב להגיב לדברים. 


השקת המותג. רמי לוי, אייל רביד ורפי שפר

 

מול הספקים, לעומת זאת, משתדל לוי לשמור על יחסים תקינים ומכריז שהוא לא פותח מולם במלחמה באמצעות המותג שלו, אלא פועל למען הצרכן בלבד.  

 

השיקה רשמית את "המותג"

הרשת הרביעית הכריזה היום (א') רשמית על השקת המותג הפרטי תחת השם "המותג" וצופה כי היקף המכירות מהמותג יעמוד בסוף 2007 על 120 מיליון שקל. מחזור המכירות של שש הרשתות הפרטיות המאוגדות תחת הרשת הרביעית בע"מ הסתכם בשנת 2006 ב-2.5 מיליארד שקל.

 

המותג של הרשת הרביעית (הכוללת את הרשתות שיווק השקמה בבעלות רמי לוי, א.ב.א ויקטורי בבעלות אייל רביד, מחסני להב בבעלות אלי להב, רשת ממן בבעלות מישל אבידן, סופר דוש בבעלות עזרא דוש ומחסני השוק בבעלותם של שלום נעמן ושאול נעמן), מונה כיום 200 מוצרים על המדף ב-17 קטגוריות. ברשת מצפים, כי עד סוף 2007 ישווקו תחת המותג 600 מוצרים ועד שנת 2009 הוא ימנה 2,000 מוצרים, כאשר בכל חודש צפויים להתווסף עשרות מוצרים נוספים במותג. הרשת הרביעית מונה ביחד 38 סניפים.

 

חברת ברנד פור יו, בבעלות חיים סלטי, שלומי ניסים ורפי שפר, השיקה את המותג עבור הרשת הרביעית בהשקעה של 5 מיליון שקל. החברה חתמה על הסכם עם 20 מפעלים וחברות שמייצרים עבורה את המוצרים בקטגוריות השונות.

 

ברשת מצהירים, כי מחירי המותג יהיו נמוכים ב-30%-35% מהמותגים הזהים באותה קטגוריה. בעלי הרשתות יתחרו בינם לבין עצמם גם במחירי המותג והפער ביניהם צפוי לעמוד על 3%-5%.   

 

עוזי פרץ, מנהל המותג הפרטי של שופרסל אמר בתגובה: "מותג פרטי לא מתחיל במחיר. המותג שלנו אינו נופםל ממותגים איכותיים מובילים. להגיד שמותג פרטי חייב להיות זול ב-30% ממותגים אחרים זו אמירה לא אחראית. התמחור של המותג שלנו נעשה מול המותגים האחרים. הרשת הרביעית יכולה להשוות את מחירי המותג שלה לשופרסל דיל אבל לא לפורמטים שלי וביג, כי הם לא פורמטים של דיסקאונט. אין מה להשוות בין המותג שלנו למותג שלהם. אנחנו עשינו מבחני בדיקה בארץ לפני שבאנו ליצרן וביקשנו שייצר לנו מותג פרטי. אני בטוח שהם לא עשו את הבדיקה שנעשתה בשופרסל".    

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מוצרי "המותג". מכירות של 120 מיליון שקל בשנה
מומלצים