רשמי: יונדאי תתחרה בלקסוס ומרצדס
ביונדאי יעלו בתערוכת ניו-יורק הקרובה את רף השאיפות לגבהים חדשים, עם מכונית יוקרה גדולה בעלת הנעה אחורית. בין כוונות: מרצדס E קלאס, ב.מ.וו סדרה 5 ולקסוס GS
עונת הציד נפתחה, ועל הכוונת מרצדס, ב.מ.וו ולקסוס. את הרובה מחזיקה הפעם יונדאי, מי שמתקשרת לנו בדרך כלל עם מכוניות המציעות תמורה סבירה למחירן הזול, ולא הרבה מעבר לכך. אלא שהדרום קוריאנים רוצים להעלות הילוך לפלח מכוניות היוקרה, והם יתחילו בתערוכת ניו-יורק הקרובה. האם ל-E קלאס, לסדרה 5 ול-GS יש סיבה לדאגה?
המתחרה החדשה של לקסוס: יונדאי ג'נסיס
המכונית אותה תחשוף יונדאי, תחת השם ג'נסיס (Genesis, בְּרֵאשִׁית), לא יכלה לשאוף לשם סימלי יותר. מדובר בניסיון ראשון בפלח מכוניות הסאלון היוקרתיות, שיכלול הנעה אחורית כמתבקש ואפילו מנוע V8. ביונדאי מסבירים שהג'נסיס היא רק מכונית תצוגה, אבל באותה נשימה מספרים שתגיע - בשינויים קלים - לייצור סדרתי בשנה הבאה. אגב, לפי ההערכות הג'נסיס תכונה בגרסתה הסדרתית בשם אלפאנומרי, ממש כמו ה-i30.
היא תצטייד במנוע 4.6 ליטר עם 32 שסתומים ותזמון משתנה, שיפיק "למעלה מ-300 כ"ס ויותר מ-41 קג"מ". הביצועים אף הם בגדר הערכות בלבד, עם "פחות משש שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית שתוגבל ל-208 קמ"ש". בהקשר של הנתון האחרון נציין כי מרבית המתחרות מוגבלות ל-250 קמ"ש, מה שיעניק להן יתרון תדמיתי מסוים.
למנוע ה-V8 החדש תשודך תיבת שישה הילוכים אוטומטית, שתוכננה ומיוצרת עבור יונדאי על-ידי חברת ZF הגרמנית. ביונדאי מתגאים מאד במערך המתלים של המכונית, שיכלול לראשונה אצלם מתלי חמישה חיבורים מתכווננים לפי דרישות הנהג. כן מציינים שם שהמרכב - שאורכו 500.5 ס"מ, רוחבו 186 ס"מ וגובהו 149 ס"מ - יהיה קל וקשיח מאלו של המתחרות לבית ב.מ.וו ומרצדס. בסיס הגלגלים של הג'נסיס, 293.5 ס"מ, הוא מהארוכים בקבוצה.
לפי יונדאי, הג'נסיס תוצע עם כל תוספות הנוחות המקובלות בקבוצתה, כמו גם אביזרי הבטיחות הנדרשים. בין היתר יהיו לה שמונה כריות אוויר ובקרת יציבות עם בקרת אחיזה. מחירה, לפי הערכות הקוריאנים, יהיה נמוך מ-30,000 דולר (126,000 שקל) - נמוך משמעותית מדגמי לקסוס, מרצדס וב.מ.וו המתחרים.