שתף קטע נבחר
 

עוד בניו-יורק: אינפיניטי EX

מכונית התצוגה של אינפיניטי תהפוך עוד השנה למציאות סדרתית. וכן, חדשות טובות, היא תיראה בדיוק כמו מכונית התצוגה

לפעמים קשה לנו להבין מדוע יצרניות הרכב בכלל טורחות. מה הסיבה בגללה מרבית המכוניות החדשות נחשפות לפני השקתן בגרסת "תצוגה". לא כאשר מדובר באמת במכונית המהווה רק בסיס ופלטפורמה לפיתוח עתידי ובחינת מכללים ודעת קהל, אלא כאשר ההבדל בינה לבין ה"סדרתית" כמעט ולא קיים. ואז אנחנו נזכרים שכל חשיפה כזו זוכה לסיקור תקשורתי. אהה, עכשיו אנחנו מבינים.


 

האחרונה באופנת ה"זה רק תצוגה, בחיי", היא אינפיניטי. חטיבת היוקרה של ניסאן מציגה בתערוכת ניו-יורק את ה-EX, קרוס-אובר קומפקטי ומסוגנן למראה, שיישווק בשוק האמריקני בסתיו הקרוב. כפי שניתן לראות בתמונות הראשונות שפורסמו, מדובר ברכב בעל עיצוב אינפיניטי אופייני, עם דימיון הן ל-FX הגדול יותר והן לדגמי ה-G35 סדאן ו-G37 קופה החדשים. ובמילים אחרות: ה-EX נראה טוב.

 

עם אורך של 463 ס"מ, רוחב של 180 ס"מ וגובה של 157.5 ס"מ, נראה כי מדובר ברכב המבוסס על אותה פלטפורמה של ה-G35. בסיס הגלגלים של ה-EX עומד על 280 ס"מ, דומה הן ל-FX (עם 285 ס"מ) והן למוראנו (282.5), וקצר מה-G בחמישה סנטימטרים.


 

עוד מספרים באינפיניטי כי הרכב הסדרתי יצויד במנוע V6 הצורך בנזין, ככל הנראה אחת מיחידות הכוח של משפחת ה-G, ובסיכוי גבוה 3.5 ליטר עם כ-300 כ"ס. גם תיבת ההילוכים מגיעה ממכונית הסאלון, וכוללת רק חמישה יחסי העברה. ההנעה ב-EX תהיה כפולה.

 

הקרוס-אובר החדש של אינפיניטי יצויד בגרסתו הסדרתית בשתי מערכות מעניינות: הראשונה היא רשת מצלמות שיסייעו לנהג לראות את הנעשה בכל ארבעת הכיוונים בזמן תמרון חניה. המצלמות לא מחליפות את מראות הצד והמרכז, אלא מצטרפות אליהן.


 

המערכת השניה מנטרת את מיקום הרכב בנתיב, ובמקרה של סטייה ללא איתות תעשה שימוש בבקרת היציבות כדי ליישר את הרכב חזרה למסלולו. כל זאת בנוסף להתראה כפי שקיימת במערכות מניעת סטייה אצל יצרנים אחרים. ויהיה גם מקום לנהג, שיאחוז בהגה לפעמים...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תא הנוסעים של ה-EX. בלי שינויים של ממש - יגיע לייצור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים