סובארו מרעננת את הטריבקה
רק כשנתיים וחצי לאחר השקתו, זוכה רכב השטח הגדול של סובארו לחרטום חדש, מנוע משופר ועדכונים נוספים. מה בוער להם?
מתיחה חפוזה או הודאה בטעות? פחות משנתיים וחצי לאחר שהוצג בתערוכת דטרויט 2005, זוכה רכב השטח הגדול של סובארו למתיחת פנים משמעותית. כדאי להזכיר בהקשר זה כי ה-B9 טריבקה (Tribeca) זכה כבר עם השקתו לביקורת נוקבת בגין עיצוב מוזר מדי, עליו חתום מעצב אלפא רומיאו לשעבר - אנדריאס זפטינס. מאז פוטר המעצב הבכיר, וסובארו החליטה לשנות את עיצוב הדגמים המשווקים בארצות הברית - בראשם הטריבקה שיועד בעיקר לשוק הרכב הגדול והחשוב בעולם. מצד שני, כלל לא בטוח שהמכונית המחודשת, אינה עדיין פרי תכנונו.
בכל מקרה, סובארו מציגה את רכב השטח המחודש - תוך חשיפה בתערוכת ניו יורק - בתקווה שהפעם הציבור האמריקני יחבב את התוצאה. ולמה שהפעם ישתכנע יותר? בסובארו מאמינים כי העיצוב כעת קל יותר לעיכול, עם סבכה "משפחתית" אחת גדולה אחת במקום שלוש, ויחידות תאורה שונות. בצללית ומאחור השינויים קלים בהרבה, וכך גם בתא הנוסעים.
קל יותר לעיכול, הרבה פחות מיוחד. חרטום הטריבקה המחודשת
מעבר לכך, כדאי לזכור כי סובארו ספגה ביקורת צוננת לא רק בגין העיצוב המוזר, אלא גם בשל מספר סוגיות טכניות. אחת מהן נגעה למנוע, ולכן מספרים היפנים על יחידה חדשה, בנפח 3.6 במקום 3.0 ליטר, עם ביצועים משופרים וצריכת דלק עדיפה. בין היתר לא יזדקק המנוע החדש לבנזין באיכות הגבוהה ביותר, עובדה שתוזיל את עלות האחזקה. בסובארו מספרים כי יחידת ההנעה - מנוע ותיבת חמישה הילוכים אוטומטית - קלים מבעבר ב-4.4 ק"ג.
עוד מבטיחים שם שיפור בנוחות הנסיעה באמצעות כיול מתלים אחוריים חדש, וראות טובה יותר לאחור בזכות שמשה שונה ומראות צד מוגדלות. לטובת שיפור הנגישות לשורת המושבים האחורית, ביצעו מהנדסי סובארו שינויים בסידור המושבים ותא הנוסעים.
בשלב זה עדיין לא ידוע איזה מהשינויים יגיעו גם לאירופה, אם כי אין ספק שגם אצלנו צפויה מתיחת פנים לגרסה האירופאית. עוד כדאי לציין כי לצד הטריבקה, מציגה סובארו את האימפרזה החדשה, עליה סיפרנו לכם לאחרונה, כשגם כאן מדובר בגרסה אמריקנית שונה במקצת מזו שתגיע אלינו.