שתף קטע נבחר

גז אציל

עוד 3 אופנועים שלוקח יותר זמן לקרוא את השם שלהם מאשר להגיע איתם ל־300 קמ"ש

1. MV augusta F4-1000 312R

האקזוטיקה הזאת מבית MV אוגוסטה היא הגירסה האחרונה שהצטרפה למשפחת ה־F4. בראשית היה רק מנוע 750 סמ"ק, בהמשך נוסף אליו גם ה־1,000, וממנו פותח דגם ה־ F4-1000R.

 

לדגם ה־R יש 174 כ"ס, שזה אומר שמונה סוסים יותר מאשר בגירסה נטולת ה־R. הוא שוקל 192 קילו, ומחזיק בתואר אופנוע הליטר הכי מהיר בעולם - 302 קמ"ש בממוצע על אגמי המלח של בונוויל.

 

ההתפרעות האחרונה של אנשי MV היא ה־312R, שיש לו כבר 183 כ"ס ושיפורים אווירודינאמיים שמביאים אותו למהירות של 312 קמ"ש - וזאת כבר הטריטוריה שעליה נאבקים אופנועים עם נפח מנוע גדול ב־30 אחוז מזה של ה־F4. ריספקט.

 

2. Suzuki GSXR1300 Hayabusa

אופנוע בועתי למראה שסוזוקי השיקה בשנת 99', אחרי ים ניסויים במנהרת רוח במטרה לייצר את האופנוע הסדרתי הכי מהיר בעולם. את התואר הנכסף הזה קטף הסוזוקי ברגע שיצא לשוק, ולא עזב אותו עד להשקתו של ה־ZZR1400 ב־2006.

 

ההיאבוסה (זה אומר בז יפני ממש מהיר) לא עבר שינויים מהותיים במהלך חייו, וזאת כבר השנה השלישית שרצות שמועות על תוכניות למחליף שלו, מה שלא הפריע לו להפוך לאופנוע קאלט בקרב ספיד־ג'אנקיז בכל העולם. מה שכן, היציאה לשוק של ה־ZZR1400 עשויה לזרז עניינים, ואולי בקרוב נזכה לראות מחליף לסוזוקי הכי מהיר. בינתיים, ההיאבוסה - או בשם החיבה שלו, "בוסה" - מסתפק ב־175 כ"ס בשביל לעצור את הממל"ז בספר השיאים של גינס על 317 קמ"ש. השאלה היא אם בשביל להיות חמישה קמ"ש יותר מהיר מה־MV אוגוסטה, הוא באמת היה חייב להיות כזה מכוער.

 

3. Kawasaki ZX12R

הקוואסאקי הזה הוצג לראשונה בתערוכות רכב בסוף 99' ויצא לשוק בשנת 2000 במטרה לקחת מההיאבוסה את תואר "הכי מהיר בייצור סדרתי". קרב הענקים הקפיץ גורמים פוליטיים שלא אהבו את מירוץ החימוש בין היצרנים היפניים, והתוצאה היתה שהגירסאות המאוחרות של שני הדגמים הוגבלו.

 

הדגמים שיצאו בשנת 2000 עדיין היו משוחררים לחלוטין, וה־ZX12R הגיע ל־305 קמ"ש מדודים. זה לא הספיק לו בשביל לקחת את התואר מהסוזוקי, אבל האופנוע הזה נמצא ברשימה הקטנה הזאת בגלל מאפיינים אחרים: קודם כל, הוא בהחלט נמצא עמוק בתוך ליגת ה־300. אבל מה שמעניין בו באמת הוא האות R שאחרי ה־ZX12.

 

בארה"ב, דגמי ה־ZZR נקראים ZX (למשל ZX14). אלה אופנועים ארוכים וכבדים שנחשבים לספורט־תיור, כשגירסאות הנפח הגדולות נחשבו למהירות בעולם בתקופתן. לעומת זאת, דגמי ה־ZX-R הם קלים, קצרים וספורטיביים יותר. וה־ZX12R היה לאופנוע הראשון שלקח את קונספט ה־ZX-R והלך איתו עד הסוף במהירות הסופית. התוצאה היא אופנוע ספורט לכל דבר, גם אם טיפה מגושם, שנכנס ראש בראש עם הקטרים הגדולים של המהירות הסופית. זה אומר שהוא מסוגל לשמר את המהירויות העצומות שלו גם בתוך רצף של פניות שהיו מוציאות את ה־ZZR1400 משלוותו. וזאת כבר קומבינציה קטלנית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים