שתף קטע נבחר

 

כנס הכשרות: השרימפס מתגייר, הוודקה בצרות

נציגים מ-40 מדינות ומרבית ארגוני הכשרות השתתפו בכנס הכשרות בירושלים. הם דנו בחידושים והעדכונים האחרונים, שמעו על הלהיט החדש - "השרימפס הכשר" ועודכנו גם בסכנות: מפעילים המכניסים חלב סוסים למשקאות החריפים

מצות לפסח לחולי צליאק; בישול ישראל בשלט רחוק ופיקוח דרך האינטרנט; ניתוחי לייזר לקיבה של פרה; וודקה המכילה מוצרי חלב שאינם כשרים ואפילו שרימפס כשר, אלו הם רק חלק מהחידושים והעדכונים בהם דנו בוועידת הכשרות בת ארבעה ימים שאורגנה על ידי מכון הכשרות "משכיל לדוד" במלון רנסאנס בירושלים. לוועידה הגיעו נציגים ורבנים מ- 40 מדינות בעולם מטעם מרבית ארגוני הכשרות הגדולים בארה"ב, אירופה וישראל והבד"צים השונים.

 

מטרת הוועידה היא קבלת מידע לגבי המתחדש בעולם טכנולוגיית המזון והחלפת דעות וקביעת סטנדרטים חדשים, כיצד ואיך יש להתמודד עם התפתחות הטכנולוגיה, ההנדסה הגנטית במזון והכלאות מזון לסוגיהן.


כנס הכשרות. צילום: מאיר הולטובסקי

 

בין השאר נחשפו בוועידה גילויים חדשים. הרב עקיבא יוסף פאדוא, המכהן כמומחה בעל שם עולמי בכשרות בתחום המשקאות החריפים, חשף כי במהלך ביקוריו במספר מפעלים בעולם, גילה כי חלק מהמפעלים מערבבים במשקאות חלב סוסים ודאג ליידע זאת את משתתפי הכנס.

 

מוצר חדש יחסית, אשר דוגמיות ממנו אף הובאו לכנס, הוא "השרימפס הכשר". אותו מוצר מקורו בדג מסוג אלסקה פולו הנפוץ בימת סין. בזמנו, נמכר בשרו של האלסקה פולו בשווקים של סין במחירים מוזלים יחסית לשרימפס ולקלאמרי וזכה לשם "שרימפס לעניים". לאחר בדיקה של גורמים כשרותיים, התברר כי הדג הינו כשר למהדרין, בעל סנפיר וקשקשת והוא כיום בהליכי שיווק מתקדמים גם עבור ציבור הקונים המקפיד על כשרות.

 

"בסיס אמיתי ולא עסקי"

ארגון "משכיל לדוד" מחזיק בשני חוקי ברזל: הוא אינו נותן הכשרים ונמנע מלפסוק הלכה. מטרת הארגון הוא לעקוב אחר ההתפתחויות המדעיות ולספק את האינפורמציה המדעית וההלכתית לנותני ההכשרים ולציבור הצרכנים.

 

גם יו"ר הארגון, הרב אהרון נשר, מסכים כי קיים ריבוי של גופי כשרות המביאה לתחרות עסקית קשה על ליבו של צרכן המוצרים הכשרים. ל-ynet אמר הרב נשר כי היה רוצה לראות שבעידן הגלובליזציה גופי הכשרות יתאגדו לגופים גדולים יותר, "ובכך הכשרות תהיה יותר על בסיס אמיתי ופחות על בסיס עסקי", הוא אומר.

 

עלייתו של הכוח הצרכני לדעתו, תלויה בידע שיהיה בידיו. "אנחנו מעוניינים שהציבור ידע מהי כשרות הלכתית, ושלא יסתפק רק בחותמת כשרות ככותרת שיווקית. למשל", מדגים הרב נשר, "שהצרכנים יידעו שאין צורך בכשרות על מים מינרליים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שרימפס. הלהיט הכשר החדש?
צילום: רון שפאץ כהן
צילום: איי פי
אוכל כשר. זהירות מחלב סוסים
צילום: איי פי
הרב נשר. יש תחרות
מומלצים