"סטימצקי זה הרבה יותר מפרסומת טובה"
מנכ"ל סטימצקי, איריס בראל, מגיבה לביקורת שהופנתה נגד הרשת במדור "אמת בפרסום", וטוענת כי הועלו בה כמה אמירת חסרות בסיס: "ספרים זה סטימצקי לא רק בפרסומת, אלא גם בעשייה"
ביקורת היא לא תמיד דבר נעים, אך אנשים נמדדים גם ביכולתם לקבל, להפנים ולהתמודד עמה. אני מכהנת כ-8 חודשים כמנכ"ל רשת סטימצקי, ומצויה עדיין בשלב של למידה ועריכת שינויים. אני גם מוכנה ללמוד, לתקן, ואף להכות על חטא אם צריך. אך ביקורת ראוי לה שתהיה מבוססת על עובדות, ובמאמרה של דורית צימנד-שיינר הועלו כמה אמירות שהן חסרות בסיס ופוגעות בתקפותה של הביקורת.
בישראל, פועלת סטימצקי במשך כמה עשורים בתחום הספרים, והפכה, ובצדק,
דבר המבקרת
פרסום טוב זה לא מספיק
דורית צימנד-שיינר
קמפיין סטימצקי עשוי היטב ומעלה חיוך, אבל זה לא מספיק. כי ברגע שהרשת ממשיכה לתת לאנשים לצאת כל יום מהחנות שלה בלי למכור להם ספרים, סימן שספרים זה לא תמיד סטימצקי
אבל לא די בכך. לסטימצקי יש חנויות ברחבי הארץ כולל בפריפריה ובמקומות אליהן לא מגיעות רשתות אחרות או חנויות פרטיות. חנויות אלו, במקרים רבים, אינן מהחנויות הרווחיות ביותר ולמרות זאת ומתוך אותה חובה, אנו ממשיכים להחזיקם - לקידום התרבות ולמתן הזדמנות הנאה לכל אזרחי מדינת ישראל. מכאן שספרים זה סטימצקי לא רק בפרסומת אלא גם בעשייה.
בחנויות הספרים של סטימצקי מגוון של למעלה מ-40,000 כותרים, שרק כ-1,500 מתאימים להגדרה של רבי מכר. בנוסף, יש למעלה מ-300,000 פריטים בקטלוג אשר ניתן להזמין באמצעות חנויות הרשת .
ולגבי הספרים שחיפשה הכתבת: את הספר של סלמן רושדי הרון וים הסיפורים ניתן להשיג ב-30 חנויות מהרשת לפחות, וזאת למרות גילו של הספר. הספר "שקיעה" של אסימוב אזל בהוצאה עצמה מזה כ-8 שנים, ועל כן הוא קיים, אם בכלל, בחנויות של ספרי יד שנייה או בספריות. לו היה בהוצאה הרי שגם אנו היינו מאפשרים לרכשו.
לסיכום: אני מסכימה עם הכותרת "פרסום טוב לא מספיק", אך לטעמי ולטעמם של ישראלים רבים, סטימצקי מספקת הרבה יותר מרק פרסומת טובה. כי ספרים זה סטימצקי!
איריס בראל היא מנכ"ל סטימצקי
איריס בראל
צילום: ישראל הדרי
מומלצים