שתף קטע נבחר
 

תל-אביב זקוקה לאגרת גודש

כך אומר ל-ynet פרופסור יוסי פרשקר, מי שעתיד להכנס בעוד כחודש לתפקיד המדען הראשי במשרד התחבורה - תפקיד שלא אוייש ב-10 השנים האחרונות

"אין מה לעשות. גודש התנועה באזור המרכז חייב להצטמצם, ואת זה אפשר להשיג אך ורק על-ידי פיתוח מהיר של אלטרנטיבה בדמות תחבורה ציבורית יעילה, שתשכנע את האנשים להשאיר את האוטו בבית אם אינם זקוקים לו. כאשר תהיה תחבורה ציבורית יעילה, אפשר יהיה גם לזרז את המעבר אליה מהמכונית הפרטית, באמצעות אגרת גודש". כך אומר ל-ynet פרופסור יוסי פרשקר, מי שיכנס בעוד כחודש לתפקיד המדען הראשי של משרד התחבורה - לאחר עשר שנים בהן לא אויש תפקיד חשוב זה.

 

פרשקר, שעוסק שנים רבות בתחבורה, היה בעבר ראש המכון לחקר התחבורה בטכניון, חבר בצוות הערכת פרוייקטים תחבורתיים וחבר בוועדת ההיגוי של המכון הישראלי לתכנון וחקר התחבורה, ורשם לעצמו גם תפקיד בכיר בוועדת ההיגוי לפיתוח התחבורה בתל-אביב. לדברי משרד התחבורה, תפקידו בעתיד יהיה בעיקר שילוב מערכות התחבורה בישראל. "מדובר בנושא מאד חשוב אך בעייתי", אומר פרשקר. "שילוב מערכות התחבורה זו בזו, לכדי יצירת אלטרנטיבה יעילה לרכב פרטי, היא גם עניין בירוקרטי לא פשוט. לכן זה לוקח לא מעט זמן".

 

מכיוון שפרשקר אמור לרכז ולתאם גם את כל נושאי המחקר ביחידות השונות של משרד התחבורה, וגם לייעץ ולסייע בתחומים מדעיים וטכנולוגיים, שאלנו אותו לגבי עמדתו בנושא התשתית במדינת ישראל, והזכרנו את אחד מפרסומי הטכניון, אשר לפני שלוש שנים טען כי תשתית הכבישים בישראל אחראית לכמחצית מכלל תאונות הדרכים. "אין ספק שהתשתית חייבת להיות סלחנית יותר ולעזור לא רק במניעת תאונות דרכים, אלא גם בהקטנת הנזק שהן גורמות אם וכאשר תאונה אירעה. יש בהחלט מקום לשיפור המצב", הוא טוען.

 

גם לנושא רכבת ישראל נדרש המדען הראשי שבדרך. כאשר הוא נשאל לגבי הפער הגדול בין תקציבי העתק שמקבלת הרכבת, לבעיות השירות המוכרות לכל, הוא אומר: "הרכבת בתהליך הקמה עדיין, אחרי שנים ארוכות בהן לא זכתה לתקציב כלל. אבל ללא קשר, חובה לשפר את השירות ברכבת. בשלב זה הוא לא מספיק טוב. בהחלט יכול להיות שתכנון הבסיס לפיו התפתחה הרכבת, לא היה מוצלח". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרופסור יוסי פרשקר - מעתה המדען הראשי של משרד התחבורה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים