שתף קטע נבחר

ייצור מכוניות MG חודש בבריטניה בטקס חגיגי

מעט יותר משנתיים לאחר שהתמוטטה יחד עם רובר, חוזרת MG לחיים חדשים במפעל לונגברידג' הבריטי. האם הפעם, בניהול סיני, יש סיבה לתקווה?

יותר משנתיים חלפו מאז נסגרו שערי מפעל הייצור של MG-רובר בבריטניה. שנתיים, במהלכן התפרקה יצרנית הרכב הבריטית הגדולה לרסיסים, ואיבריה נמכרו לכל המרבה במחיר. את זכויות הייצור לדגמי רובר רכשו שנחאי אוטומוטיב הסינים (SAIC), בעוד שהזכות להשתמש בשם "רובר" עברה לידי פורד. את זכויות הייצור לדגמי MG, כמו גם לשימוש בשם המותג, רכשו אנשי נאנג'ינג, יצרנית הרכב הסינית הוותיקה ביותר.


MG ראשונות יורדות מפס הייצור - היישר לחגיגה צבעונית (צילום: איי פי)

 

כעת, בטקס חגיגי וססגוני, חוזר מפעל רובר בלונגברידג' לחיים, הפעם תחת בעלות סינית. חברת נאנג'ינג השיקה שם אתמול את MG החדשה, בשלב ראשון רק רודסטר בשם TF, אך בעתיד מובטחים דגמים נוספים. מהלך זה, שחשיבותו בעיקר לתדמית המותג ולתפיסתו כ"אירופי", מגיע חודשים ספורים לאחר שבטקס חגיגי לא פחות הוחזרה MG לחיים בסין. השלב הבא, לפי הצהרות נאנג'ינג בעבר, יהיה לפתוח מפעל ייצור עבור השוק האמריקני, בארצות הברית.

 

לפי הסינים, המפעל הבריטי ישמש לא רק לייצור מכוניות שישווקו בבריטניה וביתר מדינות אירופה, אלא גם כמרכז המחקר והפיתוח של המותג. כן ישמש המקום לביצוע שלבי הבחינה והניסוי במכוניות, גיוס כוח אדם למפעלי MG ברחבי העולם וכל הפעילות הלוגיסטית.


מפעל MG בבריטניה. מעכשיו עם סמלי נאנג'ינג ודגל סין (צילום: איי אף פי)

 

לפי יעדי נאנג'ינג, המפעל הבריטי צפוי לייצר עד 15,000 יחידות בשנה, אם כי בשלב ראשון מדובר במספרים נמוכים בהרבה. עוד יצוין כי נכון לעתה, עיקר הייצור ימשיך להתבצע במפעל הסיני, שם מיוצרות לצד ה-TF גם מכוניות מדגם ה-ZTT היוקרתי (מה שהיה בעבר ה-ZT, הגרסה הספורטיבית של רובר 75).

 

שיווק דגמי MG באירופה צפוי להתחיל לקראת סוף השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ה-MG הראשונה בעידן החדש חולפת על פני דגמי העבר
צילום: רויטרס
יו"ר נאנג'ינג, וואנג הוליאנג, הגיע לצפות בהשקת המפעל
צילום: איי אף פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים