נמל אילת יפסיד 13 מיליון שקל בשנה מעזיבת צים
החלטת צים להעביר את אניות המכולה שלה מאילת לנמל אשדוד, דרך תעלת סואץ, תגרום לנמל אילת הפסדים כבדים ורמת הפעילות בו תרד בשיעור ניכר. בנמל חוששים מפיטורי עשרות עובדים. צים: "המכולות יגיעו לנמל אשדוד ומספרן יגדל, המשק רק ירוויח"
נמל אילת יפסיד 13 מיליון שקלים בשנה מהחלטת חברת הספנות צים להפסיק את פעילות המכולות בנמל בקיץ הקרוב. כך עולה מבדיקה שערכו כלכלנים עבור הנמל, לקראת דיון שיתקיים השבוע בוועדת הכלכלה של הכנסת. הוועדה מכנסת ביום רביעי הקרוב דיון בעתיד נמל אילת, ביוזמת חברי הכנסת חיים כץ, יואל חסון ויורם מרציאנו.
עוד עולה מנתוני הנמל כי צים מכניסה לנמל 25 אלף מכולות בשנה, המהוות את מרבית הפעילות בנמל, ואם צים תפסיק לפעול בנמל תרד רמת הפעילות בנמל בשיעור דומה.
צים החליטה לשנות את מסלול קו הספנות שלה מהמזרח הרחוק, העובר כיום באילת, ולהעבירו דרך ג'יבוטי שבאפריקה, לתעלת סואץ ומשם לאשדוד. בנמל אומרים כי משמעות ההחלטה היא פגיעה אנושה בנמל אילת, שגם כך מתקשה לתפקד, ופיטורים של עשרות מ-200 עובדי הנמל. ההחלטה הביאה לסערה באילת ולשביתה פראית בנמל. ההחלטה כבר הייתה אמורה לצאת לפועל, אך בשל הלחץ הציבורי ניאותה צים לדחות את עזיבת הנמל לקיץ הקרוב.
מהחברה לישראל, בעלת השליטה בצים, נמסר בתגובה: "צים עושה מה שנכון לה כחברה עסקית. עם זאת, כל המכולות שצים מעבירה דרך הנמל יגיעו לנמלי ישראל האחרים. בעקבות פתיחת הקו הגדול החדש יוכפל מספר המכולות שצים מעבירה בארץ ויגיע ל-50 אלף מכולות. כך שהמשק הלאומי לא זו בלבד שאינו מפסיד מהעתקת הקו, אלא מרוויח".