צפו בסרטון: כיצד עובדת בקרת יציבות?
עומדים לפני רכישת רכב חדש? תכירו את מערכת הבטיחות החשובה ביותר שעומדת לרשותכם כיום - בקרת היציבות, שעשויה להפריד ביניכם לבין תאונה קשה. מיכאל שומאכר ובכירי תעשיית הרכב מסבירים על חשיבותה
במכונית הבאה שלכם, בחרו בבקרת יציבות אלקטרונית. ולמה זה כל כך חשוב? המכונית הבטוחה ביותר היא זו שאינה מעורבת בתאונת דרכים, ומחקרים בכל העולם מוכיחים שבקרת יציבות היא אחת ממערכות הבטיחות הטובות ביותר כיום למניעת תאונות. על פי הערכות, המערכת יכולה למנוע את מותם של בין 25% ל-33% מההרוגים בתאונות דרכים מדי שנה. בישראל, זה אומר כ-150 בני אדם בשנה.
משני צדי האוקיינוס מתגייסים למען הרחבת השימוש בבקרת יציבות אלקטרונית, או ESC (ר"ת: Electronic Stability Control). בארה"ב, עד 2011 יחויבו כל מכוניות הנוסעים בהתקנת בקרת יציבות, ובאירופה החל בחודש שעבר קמפיין נרחב להגברת המודעות לנושא. כיום, שיעור המכוניות באירופה המצוידות ב-ESC עומד על 42% בלבד. ובישראל? על פי נתונים של רשות המסים, רק 15% מהמכוניות הפרטיות שנמכרו ב-2006 צוידו במערכת הבטיחות החשובה.
את הקמפיין האירופי להגברת המודעות ל-ESC מוביל מיכאל שומאכר, שבע פעמים אלוף העולם בפורמולה 1, ביחד עם כמה מבכירי תעשיית הרכב ונציגים של האיחוד האירופי. רוצים לדעת איך בקרת יציבות עובדת ואיך היא יכולה להציל את חייכם? צפו בסרטון של קמפיין "!Choose ESC".
*הערה: מערכת בקרת יציבות מכונה בשמה המקורי - ESC. עם זאת, יצרניות הרכב מעניקות לעיתים שמות שונים, כמו VSA או ESP. חשוב להבדיל בין בקרת משיכה (TCS) לבין בקרת יציבות - הראשונה מונעת החלקה בהאצה, בעוד שבקרת יציבות מונעת החלקה בכל מצבי הנהיגה ויעילותה גבוהה משמעותית.