שתף קטע נבחר

המלצה להוריד את קמפיין פוסטינור: "פוגע ברגשות"

פרסום ראשון: בעקבות עשרות רבות של תלונות, תוקף נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, גיורא רוזן, את הפרסומת לגלולת היום שאחרי ואת החלטת הרשות השנייה לאשר אותה: "מי שעשה את הפרסומת הזו, בבורותו עשה אותה"

נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, גיורא רוזן, המליץ לרשות השנייה להסיר פרסומת לפוסטינור - גלולת היום שאחרי. כך נודע ל-ynet. למשרדו של נציב התלונות הגיעו מעל 100 תלונות של אזרחים שצפו בפרסומת, שמשודרת בטלוויזיה מזה שבועיים, וטענו כי יש בה משום פגיעה חמורה ברגשות הציבור, בדתם של אחרים ובהשקפת עולמם.

 

לטענתו של רוזן, התלונות מוצדקות, והוא מעביר גם ביקורת על הרשות השנייה שלדבריו, אישרה את הפרסומת לפני שעלתה לאוויר. "גם להם מגיע על הראש", אמר.

 

בפרסומת, שהופקה במשרד הפרסום ערמוני BATES, נראות נערות מנזר שהולכות אחרי נזירה כאשר אחת מהן נכנסת לתא וידוי של כנסיה, שם היא מתוודה "עשיתי אהבה ללא אמצעי מניעה". הכומר מבקש ממנה לחכות לו במיסה, שם הוא נותן לבנות מלחם הקודש. לאחר מכן הוא מגיע לנערה החוטאת וכאשר היא פותחת את עיניה היא מגלה שהכומר הוא בעצם רוקח שמחזיק בידו חבילה של פוסטינור.

 

באחת התלונות, טוען המתלונן בפני הנציב, כי "הציבור הנוצרי בארץ ובעולם הינו ציבור סלחני וסובלני, אולם אין משמעות הדברים כי אפשר לפעול לרעתם בדרך של פרסומים מתועבים וחסרי כל פרופורציה".  

 

יש לציין כי הקתולים מתנגדים לכל הקשור להפלות מלאכותיות ושימוש בגלולות. "מי שעשה את הפרסומת הזו - בבורותו עשה אותה", אמר רוזן ל-ynet. "הפרסומאים של החברה אינם יודעים מהי כנסיה קתולית, ומהם הטקסים הקדושים לנוצרים. טקסי ההתייחדות עם הכומר והענקת לחם הקודש הם טקסים דתיים וקדושים לנוצרים. מי שעשה את הפרסומת הזו, לא הבין מה הוא עושה. אם זה היה מצולם בבית כנסת או במסגד, אני בטוח שהמדינה הייתה רועשת".

 

תרימה: זה תסריט דמיוני

מחברת תרימה, משווקת פוסטינור, נמסר בתגובה: "לחברת תרימה לא הייתה כל כוונה לפגוע ברגשותיו של אף אחד - לא ברגשות דתיים ולא באחרים. אם בכל זאת מישהו נפגע, אנו מתנצלים מעומק הלב.

 

"הפרסומת הינה תסריט דמיוני ובשום אופן אינה תיאור מציאותי או רמיזה על מקרה ספציפי. בעזרת מפנה הומוריסטי מוצגים חלומות בהקיץ של נערה אשר מצפה למחילה או לעזרה.

 

"לחברת תרימה חשוב להעביר באמצעים שונים, בכללם הפרסומת, על ידי קהילת הרופאים והרוקחים, באמצעות תמיכה ברפואת מתבגרים וכו' את המסר שבמצבי חירום החברה מעודדת וממליצה לנערה לפנות לקבלת עזרה וייעוץ מידי אנשי מקצוע, אנשי רפואה ויועצים.

  

"תרימה מדגישה בעקביות בעלון לצרכן, על האריזה ובכל האמצעים כי את התכשיר יש ליטול במצבי חירום בלבד. סיסמת המוצר אשר מופיעה בפרסומת, הינה 'יש מצב חירום - יש מצב לפוסטינור'.

 

"הפרסומת אושרה הן על ידי משרד הבריאות והן על ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו".

 

הרשות השנייה: "התשדיר עומד בכללי האתיקה" 

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "התשדיר עומד בפרמטרים של כללי האתיקה והמדריך לפרסומות. מדובר בתשדיר המתאר סיטואציה דמיונית תוך שימוש בהומור. אין הצגה מבזה של דמויות מהכנסיה או מהנצרות אלא הצגתן באופן המשרת את עלילת התשדיר, ולכן אין צידוק להגבלתו או פסילתו. 

 

"יחד עם זאת, הרשות תקיים דיון עם נציב התלונות לנוכח הפניות בעניין זה".  

 

המידע הראשוני התקבל באמצעות האי-מייל האדום


פורסם לראשונה 28/06/2007 13:35

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים