איירבוס מברכת את בואינג על השקת ה"דרימליינר"
מנכ"ל איירבוס, לואי גלואי, במכתב ליו"ר ומנכ"ל בואינג, ג'יימס מקנרני: "אפילו אם מחר איירבוס תחזור להתחרות בך במרץ, היום זה היום של בואינג - היום שבו חוגגים את ה-787", וכינה את האירוע "יום גדול לתעשיית התעופה"
יצרנית המטוסים האירופית איירבוס בירכה את מתחרתה הגדולה, בואינג האמריקנית, על ההשקה המוצלחת של המטוס החדש של החברה, 787 "דרימליינר".
"אפילו אם מחר איירבוס תחזור להתחרות בך במרץ, היום זה היום של בואינג - היום שבו חוגגים את ה-787", אמר המנכ"ל המשותף של איירבוס לואי גלואי במכתב ששלח ליו"ר ומנכ"ל בואינג, ג'יימס מקנרני.
לדברי גלואי במכתב, "היום זהו יום גדול לתעשיית התעופה. בכל פעם שמושג ציון דרך כזה בתעשייה שלנו, הוא תמיד משקף עבודה קשה של אנשים מסורים, שמקבלים השראה מנפלאות התעופה".
בואינג חשפה אתמול את מטוס ה-787 "דרימליינר" השלם הראשון שיצא ממפעל ההרכבה של החברה באברט, וושינגטון. החברה השיגה עד כה 677 הזמנות בטוחות למטוס, טיסת המבחן הראשונה של המטוס צפויה להמריא באוגוסט או ספטמבר השנה, והוא צפוי להיכנס לשימוש מסחרי ב-2008, כאשר החברה הראשונה שתקבל את המטוס היא אול ניפון איירוויז היפנית, שביצעה הזמנה כבר לפני 4 שנים.
איירבוס לא צפויה להשיק את הדגם המתחרה, A350 XWB, עד לפחות 2013, לאחר שנאלצה לעשות לו עיצוב מחדש שהוביל לעיכוב בייצור. בינתיים התמקדה החברה ב-A380 סופר-ג'מבו, שגם הוא סבל מעיכובים שפגעו ברווחי החברה האם EADS ואילצו אותה לבצע רה-ארגון ולהודיע על פיטורים של כ-10,000 עובדים.
בתוך כך דיווח היום (ב') העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי מחלוקת שהולכת ומחריפה בין איירבוס לג'נרל אלקטריק עלולה לגרום לעיכובים נוספים בייצור ה-A350. המחלוקת בין החברות קשורה לכך שהגרסה הגדולה ביותר של ה-A350 אמורה להתחרות במטוס 777 של בואינג, וג'נרל אלקטריק היא הספקית הבלעדית של מנועים למטוס זה.