שרים קרליבך, עם כיפה או בלי
לא רק דתיים הגיעו אל ערב "שרים קרליבך" שנערך בגן צ'ארלס קלור בתל אביב. שוב מתברר שמורשתו של הרבי המרקד נמשכת גם שנים לאחר שהלך לעולמו
מאות רבות של בני אדם מילאו ביום חמישי האחרון את מדשאות גן צ'ארלס קלור בתל אביב, כשהם יוצרים פסיפס אנושי מעניין למדי. נכון שהכיפה וכיסויי הראש עדיין היו הפריטים הבולטים בנוף, אבל הייתה גם נציגות בולטת מאוד של המגזר החילוני. הקהל הרב הזה התאסף כדי ליהנות מהופעה של שלל אמנים ששרו משיריו של רבי שלמה קרליבך ז"ל.
ואולי זה מה שכל כך מתבקש מהופעה לזכרו של הרבי המרקד, שאף בחייו הצליח להוות גשר בין מגזרים בזכות המוזיקה המקורית והמופלאה שלו.
את האירוע מול חוף ימה של תל אביב אירגנה העירייה, הוא נערך תחת הכותרת "שרים קרליבך" ובהנחיית ידידיה מאיר. על הבמה עלו בזה אחר זה שורה של זמרים - חלקם מוכרים פחות, וחלקם יותר, וביצעו את הלהיטים של קרליבך, שנראה שרק תופסים תאוצה משנה לשנה.
הערב החל בקצב איטי, שלא לומר רדום משהו, עד הנקודה שעלה לבמה האיש והשיר - עובדיה חממה - שללא ספק העיר את הקהל מתרדמתו עם הלהיט ששרף את כל הפלייליסטים השנה, "אנא בכח". לקראת סוף הערב עלה לבמה אהרן רזאל, שהצליח להקים חלק מהקהל לריקודים ספונטניים ונתן טון מנצח לערב.
איש צעיר שגם הופיע אמש, ולמי שעוד לא מכיר אותו כדאי לרשום את השם ולהתחיל לשנן, הוא חזקי סופר - בחור בשנות ה-20 שפשוט מבצע את שירי קרליבך בצורה מושלמת. אם עוצמים את העיניים לרגע, בהחלט ניתן לחשוב שקרליבך חזר להדרן.
את הערב נעלו כל הזמרים בביצוע משותף ל"אנא בכח", שהוא כמובן אינו שיר של קרליבך אך בהחלט מהווה סוג של המשך (מוצלח מאד) למוזיקה היהודית המקורית שהרבי המרקד היטיב כל כך להלחין. ללא ספק היה מדובר באקורד סיום שהשאיר מקום רב לאופטימיות בכל מה שקשור להתחדשות היצירה מן המקורות.
חממה. העיר
צילום: אילן בשור
רזאל. סחף
צילום: ישראל ברדוגו
מומלצים