מותר לחלום: הוצגה בנטלי החזקה מעולם
מכונית הפאר הבריטית לוחצת חזק על הגז - 600 כ"ס יזניקו אתכם למהירות מסחררת של 326 קמ"ש, תוך שאתם נהנים ממיטב אבזרי היוקרה בתעשייה. יש למה לשאוף
לא בכל יום נולדת מכונית שעושה חשק לפנטז עליה, אבל נראה שהיום הוא יום שכזה. תכירו את הקונטיננטל GT ספיד החדשה של בנטלי, המכונית החזקה והמהירה ביותר בתולדותיה של יצרנית מכוניות הפאר.
חמש שנים אחרי שהוצגה בתערוכת פאריז 2002, החליטו בבנטלי כי הגיע הזמן לרענן את משפחת הקונטיננטל GT, שנוספה לה מאז גם גרסת סדאן (פליינג ספר). כדי לעשות כן, הם חזרו בזמן לשנות ה-20, ואימצו את שמן של מכוניות המירוץ של בנטלי: ספיד (Speed, מהירות). הגרסה החדשה ממשיכה להתהדר במנוע W12 כפול-מגדשים, אך הפעם עם 600 כ"ס במקום 560. המומנט צמח ב-15% ל-76.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד, ועל הדרך שופרו גם נתוני זיהום האוויר (אבל אל תצפו למתחרה בריטית חדשה לטויוטה פריוס, עם ירידה מ-410 גרם לק"מ CO2 ל-396 "בלבד").
המכונית החזקה והמהירה בתולדות בנטלי, במרחק של כמה אפסים בעו"ש
אלא שזיהום האוויר ככל הנראה יעניין את הרוכשים הפוטנציאליים הרבה פחות מהביצועים. וכאן כבר יש בשורה של ממש, עם מהירות מרבית מרשימה מאד של 326 קמ"ש, 4.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-10.2 מעמידה ל-160. האצת ביניים קלאסית, 120-80 קמ"ש, אורכת שלוש שניות בדיוק - ואל תשכחו שכל הנתונים הללו מושגים במכונית כבדה מאד, עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית שגרתית והנעה כפולה.
הקונטיננטל GT ספיד מתהדרת גם בעיצוב שונה מאחותה הרגילה, אם כי ההבדלים אינם משמעותיים. עיקרם בשינוי לפגוש הקדמי, כמו גם בחישוקי "20 בעלי 13 חישורים כפולים. חישוקים אלה, המחליפים את ה-"19 של הגרסה הרגילה, עטופים בצמיגי 275/35 או 275/30, לפי בחירת הלקוח.
עוד בתפריט השינויים: הבריטים מבטיחים שיפור ביכולת הדינמית, עם יותר דגש על הנאה מנהיגה - המרכב הונמך ב-10 מ"מ, מערך המתלים שודרג ובקרת היציבות שופרה, במטרה להעניק לנהג חופש פעולה רב יותר. גם המשקל העצמי - בכל הגרסאות - הופחת קלות (35 ק"ג), בין היתר כתוצאה מהשינוי במתלים. עם 2,350 ק"ג, עדיין לא מדובר במכונית ספורט קלת משקל.
וזה בסדר. כי הקונטיננטל GT ספיד היא מכונית לצליחת מרחקים ארוכים במהירות גבוהה, ולא למסלול המירוצים. לכן היא מוצעת עם שלל בלתי נגמר של אבזרי מותרות, אין ספור אפשרויות לשלב עור ועץ, וכל החידושים שרק תוכלו לדמיין - והארנק יוכל לעכל. הארנק שלנו אגב, הודיע שהוא לא מאשר אפילו את מחיר הבסיס, 1.2 מיליון שקל. הפסד שלו.