מיקרוסופט תציע גירסה חינמית ורזה ל-Office
ענקית התוכנה תפיץ דרך יצרני מחשבים את Works, גירסה רזה ל-Office. תמורת השימוש בתוכנה חינם, הלקוחות יצפו בפרסומות
ענקית התוכנה פיתחה את תוכנת Works, מעין גירסה רזה ל-Office, הכוללת תוכנות עיבוד תמלילים, וגיליון אלקטרוני בסיסיות, ככל הנראה כתגובה למהלכים של המתחרה העיקרית שלה, גוגל. האחרונה השיקה באוקטובר, שנה שעברה את חבילות התוכנה Docs & Spreadsheets.
בניגוד ל-Docs של גוגל, שירות מקוון הפועל באמצעות הדפדפן ולא דורשת התקנה, Works היא תוכנה רזה המיועדת למחשב האישי. במיקרוסופט מתכננים להתקין את Works במחשבים טרם שיווקם, ולהראות פרסומות המאוחסנות שם מראש. כאשר המשתמש מתחבר לאינטרנט, מסבירים בחברה, מאגר הפרסומות שלו יתעדכן.
מליסה שטרן, מנהלת מוצר במיקרוסופט, אמרה כי אחת ממטרות הניסוי הזה היא לברר אם יש מודל עסקי בר קיימא לתוכנות חינמיות המבוססות על פרסומות. הניסוי יחל בחודשים הקרובים, אולם מיקרוסופט לא הודיעה אילו יצרנים כבר הסכימו לצרף התוכנה במחשבים.
סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, אמר כי על החברה לאמץ את מודל "תוכנות כשירותים", אבל יחד עם זאת לא לנטוש את מוצרי שולחן העבודה, המהווים את עיקר הכנסות החברה.