מאזדה RX-8, מכונית הספורט בעלת מנוע הוואנקל הייחודי, תחגוג 40 שנה לטכנולוגיה הזו במהדורה מיוחדת. תכניות השיווק של גרסת היומולדת מצטמצמות לשוק היפני בלבד. אלינו לא הגיעה - עדיין - אפילו הגרסה הרגילה של היצרנית היפנית. בשבחי הרוטור לא מעט מכוניות מתוצרת מאזדה צוידו במהלך השנים במנוע רוטורי, בו להבים מחליפים מעשית את מערכת הבוכנות המקובלת במנוע בעירה פנימית. בכלל זה משפחתיות, מכוניות ספורט ואפילו טנדרים. האחרונה שמשתמשת בטכנולוגיה זו היא ה-RX-8 הספורטיבית,בה נהגנו כבר לפני שנים. מדובר במכונית קופה בעלת מרכב ארבע דלתות ייחודי, בו השתיים הקדמיות נפתחות רגיל, והאחוריות לכיוון ההפוך - לטובת גישה קל לשני המושבים האחוריים. ה-RX-8 תוצע ביפן במהדורה מוגבלת של 200 יחידות בלבד, לציון 40 שנה לייצור מנועים רוטוריים במאזדה, שהחל בקוסמו ספורט (110S) ב-1967. המהדורה המיוחדת תוצע בגוון לבן פנינה בלבד, עם תא נוסעים מעוטר בעור ואלקנטרה בסגנון המזכיר את המכונית המקורית. תגים בצדי המרכב ושינויים קלילים נוספים, יבדילו בין ה-RX-8 המיוחדת לבין הגרסאות הרגילות. היא תצויד גם בערכה הספורטיבית של ה-RX-8, הכוללת בין היתר בולמי בילשטיין. וכמוהן, יש לה מנוע רוטורי בנפח 654 סמ"ק כפול 2 (1,308 סמ"ק), נפח שנהוג לחשב כ-2,616 סמ"ק במונחי מנועי בוכנות שגרתיים. ההספק עומד על 231 כ"ס והביצועים כלל לא רעים - 6.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-235 מרביים. מחיר המהדורה המיוחדת, שתשווק רק ביפן, עומד על 3.15 מיליון ין, או 114,000 שקל בתרגום לשקלים. מה שאומר שהיא הייתה נכנסת לקבוצת רישוי 2 לחישוב שווי שימוש, לו הייתה מגיעה לישראל - לפני מסים מקומיים. מותר לדמיין.