המכונית של בונד - עכשיו גם אתם יכולים
אחרי הופעת בכורה מעוררת שאלות בסרט האחרון בסדרת ג'יימס בונד, מגיעה אסטון מרטין DBS לייצור סדרתי. סוכן הוד מלכותה - שמור מרחק
ספק רב אם באסטון מרטין אהבו את הופעתה של ה-DBS החדשה בסרט "קזינו רויאל", האחרון בסדרת המרגל הקולנועי האהוד ג'יימס בונד. למי שלא ראה (יש כאלה?), נזכיר שמדובר בהופעה קצרצרה למדי, התמקדות במראה וצליל המפלט המסחרר, ובהמשך התהפכות לא אמינה בעליל שכמעט מחסלת את בונד ואת היפה שלצדו. אין ספק כי ה-DBS - בניגוד לקולגות שלה בסרטי העבר - נראית כמעט חסרת תועלת למעט תא כפפות שמשמש חדר ניתוח נייד. מזל אם כן, שהגרסה הסדרתית נראית כמו משהו מבטיח בהרבה.
ה-DBS הסדרתית יוצאת כעת לדרך, כשהיא מהווה למעשה גרסה קיצונית ל-DB9, הקופה היוקרתית הגדולה של אסטון מרטין. זוהי מעין חוליית קישור בינה לבין גרסאות המירוץ DBR9 ו-DBRS9, וגם תחליף למי שכבר נמאס לו (וכאלה יש?) מהוואנקוויש הוותיקה.
מרטין, אסטון מרטין
ה-DBS מצוידת במנוע זהה ל-DB9, עם שינוי מתבקש: הרבה יותר כוח. במקום 450 כ"ס "צנועים" מנפח של 6.0 ליטר, תציע המכונית החדשה 517 כ"ס.
המומנט, אם תהיתם, דווקא נשאר כבעבר ועומד על 58.1 קג"מ, מה שלא מפריע לשיפור מהותי במיאוץ הקלאסי (4.3 שניות לעומת 4.7 ל-100 קמ"ש). אם תמשיכו להאיץ בקו ישר לאורך זמן, תוכלו לחלוף על-פני DB9 במהירות של שני קמ"ש - כי זה כל ההבדל בין ה-DBS (המסוגלת ל-302 קמ"ש) לבין אחותה הוותיקה. כל זאת בסיוע תיבת שישה הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה, המעבירים את הכוח לאחור. בניגוד ל-DB9, לא תוצע כאן גם תיבה אוטומטית.
עוד נמסר מאסטון מרטין כי למכונית החדשה צמיגי 245-35 מלפנים ו-295-30 מאחור, בשני המקרים סביב חישוקי "20 חדשים. בלמים קרמיים גדולי-קוטר - 398 מ"מ ושש בוכנות מלפנים ו-360 עם ארבע מאחור - ידאגו לכושר עצירה הולם. ואם זה בכל זאת משתבש, תקוו שבקרת היציבות התקנית - או יכולת נהיגה מופלאה - יצילו אתכם.
ה-DBS אינה שונה מהותית מהגרסה הרגילה במידותיה: לאורך ולגובה נוסף ס"מ אחד (472 ו-128 ס"מ בהתאמה), ואילו בסיס הגלגלים זהה - 274 ס"מ. ממד הרוחב דווקא צמח מהותית, עם 190.5 לעומת 187.5 ס"מ. למרות זאת, ה-DBS מיועדת לנהג ונוסע בלבד, בעוד שב-DB9 יוכלו לשבת מאחור שני חברים ממורמרים וסובלים מכאבי ברכיים.