שתף קטע נבחר
 

אינפיניטי: אצלנו החל בינואר 2009

חטיבת היוקרה של ניסאן עושה צעד ראשון בדרך לאירופה, עם קרוס-אובר חדש ופרטים מעניינים על תוכניות השיווק. חשוב יותר - תחילת השיווק בישראל נקבעה לינואר 2009

מותג יוקרה חדש בדרך לישראל: אינפיניטי (Infiniti). החל בחודש ינואר 2009, יגיעו אלינו - לראשונה באופן סדרתי - דגמי היוקרה של ניסאן. אילן טל, סמנכ"ל קרסו, אמר ל-ynet כי היבואנית תשווק את אינפיניטי באופן מסודר, במקביל לתאריך שייקבע לשוק האירופי. במילים אחרות: ינואר 2009, עם קו הדגמים המלא של מותג היוקרה.

 

כדאי לזכור כי אינפיניטי הוא מותג יפני שהוקם במקור עבור השוק האמריקני, כדי להתחרות שם באקורה (Acura) של הונדה, ולקסוס (Lexus) של טויוטה. ואין ספק כי כניסתה לאחרונה של לקסוס לישראל, עודדה את אנשי ניסאן והיבואן קרסו, להחיש את התכניות. אגב, דגמי אקורה לא מתוכננים להגיע לאירופה או ישראל.

 

החשוב שבהם - EX

ארבעה חודשים בלבד חלפו, ואינפיניטי EX הופך לסדרתי. הקרוס-אובר החדש של מותג היוקרה של ניסאן, הוצג במקור כמכונית תצוגה בתערוכת ניו יורק (אפריל 2007), וכבר אז היה זה ברור שיגיע לייצור כמעט ללא שינויים. ה-EX הוא חוד החנית במהלך החדרת אינפיניטי לאירופה, מהלך שצפוי להתחיל בסתיו 2008 ויוכרז במלואו בז'נבה 2008.


אינפיניטי EX35

 

 

ה-EX הוא קרוס-אובר, מילת הקסם של תעשיית הרכב. בפשטות, מדובר במכונית בעלת התנהגות כביש המתיימרת להיות קרובה לרכבי אספלט רגילים, אך עם מראה שמזכיר מכוניות שטח. באינפיניטי מסבירים שעיצוב ה-EX ניסה לשלב בין מכונית קופה יוקרתית לבין רכב שטח, אתם מוזמנים לשפוט אותם על התוצאה.

 

ל-EX הראשון שיוצע יהיה מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, המוכר משלל דגמי אינפיניטי ותיקים. הוא מפתח 290 כ"ס, וישודך לתיבת חמישה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. ארצות הברית תקבל אותו גם עם הנעה אחורית, ובשני המקרים לא נמסרו בשלב זה נתוני תצרוכת דלק או ביצועים הרלוונטיים לאירופה.

 

עוד מספרים באינפיניטי על שלל תוספות וטכנולוגיות שיוטמעו בקרוס-אובר החדש, כולל מערכת עזר לחניה עם ארבע מצלמות לצמצום "שטחים מתים". יש גם צבע מיוחד נגד שריטות, שמחדש עצמו בסיוע שכבת שרף, כמו-גם מערכת למניעת סטיה מנתיב (שגם מחזירה אקטיבית את הרכב למסלול), בקרת שיוט השומרת על מרחק בטוח, מושב אחורי מפוצל שמתקפל חשמלית ומערכת שמע עם כונן 9.3 ג'יגה לאיחסון המוזיקה החביבה עליכם.


תא הנוסעים של ה-EX

 

בניסאן מונים את ב.מ.וו X3 ואודי A4 אוונט כמתחרות עיקריות. בנוסף, מכוונים שם גם לב.מ.וו X4 העתידי (גרסת כמו-קופה מסוגננת ל-X3) ואודי Q5, שיוצגו בקרוב.

 

לצד ה-EX באירופה, יושקו בסוף 2008 באירופה גם דגמי ה-G (סדאן וקופה), וגם ה-FX. זה האחרון יהיה דגם חדש לחלוטין, שיחליף את ה-FX שהגיע לישראל בשנים האחרונות ביבוא אישי, ונאסר לבסוף לשיווק על-ידי חברת קרסו, בעלת זכויות השיווק של רנו-ניסאן בישראל. בשיחה עם ynet אמר אילן טל, סמנכ"ל קרסו, כי בכוונת היבואנית להתחיל את שיווק אינפיניטי בישראל באופן מסודר, במקביל לתאריך שייקבע לשוק האירופי. אצלנו יחל השיווק בינואר 2009, עם קו הדגמים המלא של מותג היוקרה.

 

חדשות גם לאמריקה

בזמן שהאירופים מתכוננים לקבלת אינפיניטי, בארצות הברית ממשיך מבחר הדגמים להתעדכן. הפעם על שולחן המנתח הפלסטי שוכבת ה-M, מכונית הספורט-סדאן הגדולה של היפנים.

 

קרוב לשנתיים לאחר שהוצגה בארצות הברית, ושלוש שנים לאחר השקתה כניסאן פוגה (Fuga) ביפן, זוכה ה-M למתיחת פנים ראשונה. עיקר השינוי קוסמטי, עם פגושים חדשים מלפנים ומאחור, סבכה שונה ודומיננטית והבדלים קטנים נוספים.


אינפיניטי M המחודשת

 

בנוסף לכך, ה-M תוצע מעתה גם בגרסת הנעה כפולה ל-M45 (מנוע V8 בנפח 4.5 ליטר ו-325 כ"ס), שתכונה איך לא - M45x. ה-M תוצע עם בקרה אקטיבית לסטיה מנתיב (בדומה ל-EX), חישוקי "18 או "19 חדשים ובשלוש רמות גימור. הספורטיבית שביניהן, שמכונה Sport, תציע גם שינויי עיצוב קלים. מאינפיניטי נמסר עוד כי בראשית העשור הבא, ככל הנראה בשנת 2010, צפויה להיחשף M חדשה לחלוטין. אז, יחל שיווקה גם בשוק האירופי, ואצלנו בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כך נראה תא הנוסעים ב-EX
ומזווית אחרת
וזו ה-M המחודשת של אינפיניטי
ותא הנוסעים שלה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים