נוקיה נכנסת לעסקי התוכן: תשיק שירות מוזיקה
באירוע שהתקיים היום (ד') בלונדון הכריז מנכ"ל נוקיה כי חברתו עומדת להכנס לתחום התוכן, והודיע על פתיחתה של חנות מוזיקה ופלטפורמת משחקים חדשה. בנוסף, הוצגו מספר מכשירים חדשים, והוצהרה כוונה לייצר מכשיר הדומה ל-iPhone עם ממשק חדש
באירוע שהתקיים הבוקר בלונודון, חשפה חברת נוקיה, יצרנית הסלולאר הגדולה בעולם את משנתה לשנה הקרובה. החברה הציגה שינוי באסטרטגיית השיווק שלה, עם דגש על עתיד חדש בשירותי תוכן. כמו כן באירוע נחשפו חמישה מכשירים חדשים של החברה.
המכשירים החדשים
באירוע הוצג ממשיך דרכו של הנוקיה N95, המוכר לנו מישראל. המכשיר שודרג לגירסאת Music Edition, ויגיע עם נפח איחסון של לא פחות משמונה גיגה. המכשיר גם ישנה את צבעו לשחור אלגנטי וגודל המסך יורחב לגודל של 2.8 אינץ'.
אך המכשיר המעניין ביותר שהוכרז והוצג הוא הנוקיה N81, מכשיר שאמור ליצור חווית גיימינג. יהיה מעניין לראות האם נוקיה בניסיון השני שלה, תצליח להיכנס לשוק הקונסולות הניידות, לאחר שניסיון העבר שלה, בדמות טלפון-קונסולת המשחקים הניידת n-Gage נכשל כישלון חרוץ (גם בישראל).
המכשיר החדש בתחום המשחקים יצוייד בנפח אחסון של לא פחות מ-8 גיגה. המכשיר מגיע עם כפתורים ייעודים גם למוזיקה וגם למשחקים. הוא משמש כקונסולה ניידת כאשר מחזיקים אותו לרוחב.
בנוסף למכשירי המולטימדיה היוקרתיים והעשירים בתכונות הוצגו מספר מכשירים פשוטים יותר:
5310 XPRESS MUSIC – מכשיר בצבע שחור מטאלי עם פסים בצבע כחול או אדום, עם חיבור אוזניות 3.5 מ"מ. הוא תומך בכרטיס זיכרון של עד ארבעה גיגה מסוג MicroSD, ובעל כפתורים ייעודים למוזיקה. המכשיר אמור להיות מושק בסמוך לחג המולד (רבעון אחרון של השנה) בעלות משוערת של 225 אירו.
5610 XPRESS MUSIC – מכשיר בתצורת "סליידר" בצבע שחור מטאלי עם נגיעות בצבע תכלת ואדום, המכשיר מגיע עם כפתור ניווט מיוחד למוזיקה ומסוגל לנגן עד 22 שעות רצופות. המכשיר מצוייד במצלמה 3.2 מגה פיקסל עם פלאש. המכשיר, המשתייך למשפחת הדור השלישי, אמור להיות מושק אף הוא ברבעון האחרון של השנה, בעלות משוערת של 300 אירו.
נוקיה חתמה גם על שיתופי פעולה בתחום האביזרים עם חברות מהבולטות בתחום: פיליפס, JBL ו-Altec Lansing.
ממשק חדש
מנכ"ל נוקיה אמר באירוע: "מכשירי נוקיה תמיד היו ידועים כמכשירים ידידותיים ואינטואיטיבים לשימוש, אך היום נוקיה לוקחת את הממשק צעד אחד קדימה, והופכת אותו לידידותי יותר".
ולמה התכוון המנכ"ל? בהצגת הממשק החדש הוצג ה-N81 עם ממשק שונה לגמרי. אחרי הרבה שנים, החבר'ה בנוקיה אזרו אומץ והשיקו ממשק שנראה כמהפכני - אך ללא סיכון של ממש: נוקיה השיקו ממשק שהזכיר את הממשק של קונסולות המשחק החדשות של סוני. בנוסף, ב-N81 שהוצג, נוקיה הציגה את יכולות המולטימדיה באמצעות גלגל ניווט, המוכר ממכשירי ה-iPod, וממסך מגע שנראה לא פחות מהעתק של המכשיר המדובר ביותר בעולם, הלא הוא ה-iPhone. האם נוקיה הולכת על בטוח? בכיר בנוקיה הודה באוזנינו, כי הם אכן חושבים שה-iPhone הוא מוצר מהפכני.
פותחים דלת לשירותים סלולריים
למרות החידושים בתחום הסלולר, המכשירים הם לא הדבר היחידי שחשוב. שירותי התוכן והתוכנות שנוספות למכשירים הסלולריים חשובים לא פחות מהמכשיר עצמו, והגישה הזו תבוא לידי ביטוי אצל נוקיה בקרוב: מגוון שיתופי פעולה של חברות נוקיה נחתמו עם כרישי האינטרנט הגדולים, כדוגמת Google, Yahoo, YouTube ועוד. הפורטל הראשי של נוקיה, שעתיד להקרא OVI (דלת, בפינית), יושק ברבעון האחרון של השנה וירכז תחתיו את כל שירותי התוכן של החברה.
חנות המוזיקה של נוקיה
בדומה ל-iTunes, נוקיה הציגה שילוב מלא בין המחשב השולחני למכשירים הניידים: החברה משיקה חנות מוזיקה מקוונת, המאפשרת לרכוש שירים ואלבומים גם למחשב השולחני וגם לטלפון הסלולרי. גם בתחום זה נוקיה חתמה על שיתופי פעולה עם חברות התקליטים הגדולות, מה שיגרום לקטלוג המוזיקה שלה להיות מרשים במיוחד. השירות יושק עד סוף השנה
בתחילה באירופה, ולאט לאט יתרחב למקומות אחרים בעולם.
חוזרים למשחק
בנוקיה החליטו להחיות את מותג ה-n-Gage הכושל כאמור, אך לא כמכשיר - אלא כפלטפורמת משחקים. הפלטפורמה תוטמע בסידרת מכשירי המולטימדיה החדשים של החברה, דבר שיהפוך אותם לקונסולות משחקים ניידות של ממש. הגרפיקה של המשחקים נראית טובה למדי. על פי נוקיה מרכיבי ההצלחה הם שלושה: מכשירים טובים, שירותים ומשחקים.
בנוקיה מכוונים גבוה מאוד. אנשי החברה טוענים שתוך מספר חודשים מותג המשחקים המחודש, יהפוך להיות הגדול והדומיננטי בתחום קונסולות המשחקים הניידים - הן בגלל כמות המכשירים שכבר נמצאים בשוק, והן בגלל מגוון המשחקים שייתמך במכשירים אלה. בין המשחקים המעניינים שיושקו יהיו The Sims 2 ו-FIFA 2008.
בנוסף לשירותי המשחקים לטלפונים הניידים החברה משיקה גם אתר ייעודי של n-Gage למחשבים אישיים, שבו ניתן לשחק, להתחרות ואך לזכות בדירוג. לצורך כך, נוקיה חתמה על שיתופי פעולה עם מפיצות המשחקים הגדולות ביותר, כדוגמת EA. עלות המשחקים תעמוד על בין ששה לעשרה אירו למשחק.