מיצובישי גאלאנט חוזרת לאירופה
המשפחתית הגדולה של מיצובישי, שנעדרת מהשוק האירופי והישראלי זה כארבע שנים, תחזור בטוקיו כמכונית תצוגה, לקראת שיווק סדרתי. ויש גם מכונית חשמלית
מיצובישי תציג בתערוכת טוקיו, שתיערך ביפן בין ה-22 באוקטובר ל-11 בנובמבר, צמד מכוניות תצוגה. החשובה שבהן היא הקונספט-ZT, משפחתית גדולה שעתידה ככל הנראה להפוך לגאלאנט (Galant) חדשה. כדאי לזכור כי מיצובישי לא מציעה משפחתית גדולה באירופה מאז נכנסה למשבר הכלכלי שכמעט וחיסל אותה, ונמצאת בכל מקרה במצוקת דגמים ביחס למתחרותיה, זה זמן רב.
מידות כהלכה
ה-ZT היא מכונית גדולה למדי ומתאימה מבחינה זו למידות משפחתיות מקובלות. לא פחות חשוב, למרות ההצהרה כי מדובר במכונית תצוגה, ניכר כי היא קרובה מאוד לייצור. בראש ובראשונה, ניתן להבין זאת מהעיצוב החיצוני. עם דימיון רב ללנסר החדשה, וקווים הנראים מוכנים לכביש (למעט יחידות תאורה, מראות וחישוקי גלגלים), ברור שמדובר במכונית סדרתית לעתיד.
מלבד זאת, בחירת מיצובישי במנוע 2.2 ליטר טורבו-דיזל, מדגישה כי מדובר במוצר שתוכנן עבור השוק האירופי, בו שולטים שתייני סולר גם בקטגוריות בכירות. מנוע זה מספק 190 כ"ס ו-40.8 קג"מ, ומשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד.
מכונית התצוגה מצוידת במערכת הנעה כפולה, עם דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. בגרסאותיה הבסיסיות, היא תציע הנעה קדמית. כן יהיה לה תא נוסעים שגרתי בהרבה מזה שניתן לראות במכונית התצוגה, העשירה במסכים ובעיצוב עתידני.
היפנים מספרים עוד כי הקונספט-ZT היא במה להצגת מספר טכנולוגיות, שעיקרן נושא הבטיחות. בכלל זה ניתן למנות מערכת להתראה מפני סטייה מנתיב, מכסה מנוע מתרומם בתאונה עם הולך רגל לצמצום הפגיעה בו, וגם מערכת עזר לחניה, הדורשת מכם רק ללחוץ על הבלמים - ועושה את כל השאר לבד.
למרות ארבעה מקומות ישיבה בלבד, ל-ZT ממדים גדולים למדי - אורכה 495 ס"מ, רוחבה 182, גובהה 144 ס"מ ובסיס הגלגלגים שלה עומד על 281.5 ס"מ - נדיב בהרבה ממה שמציעה למשל פולקסווגן פאסאט הנוכחית, ודומים לאלה של הפורד מונדיאו החדשה.
פינת האזוטריה - i-MiEV ספורט
לצד ה-ZT, תציג מיצובישי מכונית נוספת בתערוכת פרנקפורט. אלא שכאן מדובר כבר במכונית תצוגה ותו לא - ספורטיבית במבנה 2+2 (מקום לנהג ונוסע, ולשני
חבריהם חסרי הרגליים). היא נקראת i-MiEV ספורט, יש לה שלושה מנועים חשמליים - אחד עם 20 כ"ס ו-25.5 קג"מ בכל גלגל קדמי ושלישי עם 64 כ"ס ו-18.4 קג"מ בין הגלגלים האחוריים.
לדברי היפנים, מכונית התצוגה הזו נועדה להדגיש את טכנולוגיית החשמל, שאינה מזהמת, ושבמקרה זה מסוגלת להאיץ את המכונית למהירות של 180 קמ"ש. טווח הנסיעה עומד על עד 200 ק"מ בין טעינה לטעינה, והבסיס הטכנולוגי הוא לא אחר מ-i-MiEV שנחשפה זה מכבר.