שתף קטע נבחר

שטראוס במו"מ עם פפסיקו לבעלות משותפת בסברה

בכוונת שטראוס לממש את האופציה שלה לרכוש את אחזקותיו של יהודה פרל המחזיק 49% מהחברה, ואז למכור אותם לפפסיקו. העסקה צפויה להגדיל את מכירות סברה, שהסתכמו ב2006 ב-170 מיליון שקל

תאגיד הענק האמריקני פפסיקו מנהל מו"מ עם קבוצת שטראוס לבעלות משותפת בחברת סברה, יצרנית ומשווקת הסלטים המצוננים והירקות הארוזים של שטראוס בארה"ב.

 

דובר חברת שטראוס מסר הבוקר (ג') כי הצדדים בוחנים ומגבשים את המתווה לשיתוף פעולה אפשרי, "ובשלב זה קיימת אי וודאות לגבי השלמת המהלך".

 

כיום מחזיקה שטראוס ב-51% ממניות סברה באמצעות החברה הבת האמריקנית B&W, כשביתר המניות מחזיק יהודה פרל. על פי מתווה העסקה המתגבש אמורה שטראוס לממש את האופציה שלה לרכוש את אחזקותיו של פרל, ואז למכור 50% מהחברה (49% של פרל ו-1% שלה) לפפסיקו.

 

עבור שטראוס מדובר בהתפתחות משמעותית ביותר, שכן פפסיקו הנסחרת לפי שווי של 110 מיליארד דולר, צפויה להכניס את מוצרי סברה לכל הרשתות הגדולות בארה"ב עימן היא עובדת, וכן להביא עימה נסיון של שנים בייצור מזון ושיווקו בארה"ב. הדבר אמור להגדיל בצורה דרמטית את המכירות של החברה שעמדו ב-2006 על 170 מיליון שקל.

 

נראה כי שיתוף פעולה זה עומד מאחורי מעברו של גיורא בר-דעה לארה"ב לנהל את שטראוס צפון-אמריקה. שיתוף הפעולה של שטראוס ופפסיקו החל בשנת 1990 ונעשה בתחום החטיפים המלוחים בעקבותיו הוקם מפעל המלוחים בשדרות. כיום מחזיקה פפסיקו ב-50% ממניות עלית מזון, יצרנית המלוחים.

 

שטראוס החלה לפעול בארה"ב בכ-2005 בשיווק סלטים מצוננים מוכנים (חומוס וחצילים) כשרכשה את חברת סברה ב-28 באוגוסט 2005 תמורת 8.7 מיליון דולר. במסגרת הרכישה קיבלה שטראוס אופציה לרכוש את יתרת המניות של סברה מיהודה פרל תוך 4 שנים ממועד סגירת העסקה. מפעל סברה הוקם ב-1987 ע"י חברת צבר שמכרה את חלקה ליהודה פרל ששימש כיו"ר. שטראוס מייצרת בארה"ב סלטים במפעל בקווינס שביו-יורק, ומפעל הממרחים והמטבלים החלבי ים בבילון שבניו-יורק.

 

תחום הסלטים הכולל סלטים מוכנים וירקות ארוזים נחשב לאחד התחומים הצומחים בשטר אוס. ההכנסות ב-2006 מתחום זה הגיעו ל-407 מיליון שקל (7.9% מהכנסות הקבוצה).

 

סברה, שמכירותיה ב-2006 עמדו על 170 מיליון שקל בארה"ב, מהווה את השחקן השני בגודלו בארה"ב בתחום עם נתח שוק של 19% ב-2006, לעומת 28%של השחקן המוביל. ב-2005 תפסה שטראוס נתח השוק של 10% מול 31% של המתחרה, כך שכניסתה של שטראוס לחברה סייעה להכפלת המכירות. צריכת חומוס וסלטים ים תיכוניים מצויה בגידול מואץ בארה"ב כתוצאה ממגמת הבריאות והאתניות הקיימת במדינה בשנים האחרונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניב קנטור
עפרה שטראוס, יו"ר שטראוס
צילום: ניב קנטור
מומלצים